Nieuw: de vakantiedokter!

  1. Home
  2. App
  3. Vakantiedokter

Nieuw in de Sunweb app: de vakantiedokter!

Om onze vakantiegangers met een veilig gevoel op vakantie te laten vertrekken, lanceren we, in samenwerking met AXA, de vakantiedokter. Via de Sunweb app kan je vanaf nu gemakkelijk een online videoconsultatie voeren met een Nederlandstalige dokter. 24 uur per dag staan er online dokters ter beschikking die onze reizigers via videogesprekken kunnen bijstaan met richtlijnen. 

 
HOE WERKT HET?

• Ga naar de Sunweb app via je smartphone, tablet of laptop
• Ga naar het menu  en klik op 'vakantiedokter' 
• Klik op het icoontje met de telefoon voor een online consultatie met een arts

De gesprekken verlopen via een Nederlands telefoonnummer. Na een eerste telefonisch contact is een onderhoud met een dokter al binnen de 30 minuten mogelijk. De dokter kan een diagnose stellen en zijn richtlijnen meegeven.

De vakantiedokter

  • Gratis online videoconsultatie met een dokter
  • 24 uur per dag beschikbaar
  • Bel in je eigen taal
  • Vertrek met een gerust hart op vakantie

Veelgestelde vragen over de vakantiedokter

Is teleconsultatie anders dan een gewoon lichamelijk consult bij een huisarts?
Teleconsultatie is hetzelfde als een medisch consult bij een huisarts die medische diagnoses, medisch advies en behandelmogelijkheden geeft. Het verschil is het interactiekanaal via de telefoon met persoonlijke authenticatie om toegang te krijgen tot een arts.

Is teleconsultatie een hulpdienst? 
Nee, de app en teleconsultatie is geen hulpdienst. Wij raden je aan om direct de lokale hulpdienst te bellen. Als je twijfelt over je huidige gezondheidstoestand, kan je rechtstreeks toegang krijgen tot de teleconsultatiedienst door een arts te raadplegen die je medische begeleiding zal geven of je doorverwijst naar de plaatselijke hulpdienst.

Moet ik betalen voor een teleconsultatie? 
Nee, het gebruik van de vakantiedokter is gratis. Je hebt toegang tot een onbeperkt aantal teleconsultaties, de oproepen zijn onbeperkt in aantal en duur.

Krijg ik mijn medische kosten vergoed naar aanleiding van een teleconsultatie? 
Ja, volgens de voorwaarden van je polis. Uitsluitingen zijn hetzelfde, ook als je gebruik maakt van de teleconsultatiedienst.

Hoe kom ik aan een recept? 
De recepten worden afgeleverd na een teleconsultatie, op doktersadvies en in overeenstemming met de lokale regelgeving van het land waar je je bevindt.

Zijn mijn gegevens veilig en beveiligd?
Het beschermen en beveiligen van toegang tot je persoonlijke gegevens is onze prioriteit. Onze service voldoet volledig aan de toepasselijke wet- en regelgeving van elk rechtsgebied, en in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 206/679 (“de AVG”). Voor meer informatie kan je de juridische informatie raadplegen over Help en instellingen in de app Doctor Please! of toegang via de telefoon tot het gegevensprivacybeleid.

Hoe kan ik mijn toegangscode krijgen? 
Je toegangscode is beschikbaar in de Sunweb App

 

Download de app voor Google Play of App store.

Download de handige Sunweb app

Met de handige Sunweb app heb je altijd al jouw boekingsgegevens bij de hand. Zo kan je op ieder gewenst moment alle reisdetails, reispapieren en betalingsgegevens erbij halen.

Via notificaties in de app word je ook op de hoogte gehouden van belangrijke ontwikkelingen over en op bestemming. Zo ontvang je de o.a. de vertrekinformatie op bestemming via de app, zo weet je hoe laat jouw transfer naar de luchthaven vertrekt. En sinds kort is ook de Vakantiedokter beschikbaar in de app; hiermee kan je gemakkelijk een dokter raadplegen in je eigen taal!


Download de Sunweb app in de App Store Download de Sunweb app op Google Play