Door |Geüpdatet op: 19 juli, 2016|2.4 min leestijd|

Nadat je zorgvuldig jouw vakantieadres hebt uitgezocht druk je de knop BOEKEN in. En dan is daar dat euforische en extreem vrolijke gevoel: je gaat op vakantie! Maar soms is het toch ook een beetje spannend, want wat kun je nu allemaal verwachten?

Boekingsbevestiging

Je ontvangt vrijwel direct na het boeken van jouw vakantie een bevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan even je ongewenste e-mail. Sommige e-mailproviders hebben zo’n strenge filter, dat zelfs de leukste mails daarin verdwijnen!

Factuur

De factuur wordt ongeveer een uur na de boeking per e-mail verstuurd. Het is verstandig om deze goed te controleren. Zijn bijvoorbeeld alle namen en geboortedata correct ingevuld?

Mijn Sunweb

Sunweb - Mijn Sunweb

Als je een boeking maakt wordt er direct een persoonlijke pagina voor je aangemaakt. Heb je al een account omdat je eerder ook bij Sunweb hebt geboekt? Dan ontvang je een uitnodiging om in te loggen. Het wachtwoord kan altijd opnieuw opgevraagd worden. Nog geen account? Dan ontvang je een activatielink waarmee je een wachtwoord kunt instellen.
Op Mijn Sunweb kun je alle details van jouw boeking terugvinden. En, hoe handig, je kunt sommige zaken er zelf wijzigen. Kom je bij de controle van de factuur erachter dat je een typfoutje in een naam hebt gemaakt? Dan pas je dat gemakkelijk even aan.

Nog een paar van de vele mogelijkheden op Mijn Sunweb:

* het (bij)boeken van o.a. bagage en huurauto
* wijzigen van vluchttijden
* alle informatie over de betaling is hier te vinden
* uiterlijk 1 week voor vertrek staan hier alle tickets en vouchers op een rij

Vliegtijden

Soms zijn de vliegtijden al bekend bij het maken van een boeking (hoewel altijd onder voorbehoud van wijzigingen), maar niet altijd. Zodra de tijden bekend zijn komen deze ook op Mijn Sunweb te staan.

Handig om te weten

Sunweb houdt je via de mail op de hoogte als het mogelijk is om een stoelreservering te maken of als je online kunt inchecken. Maar ook leuke weetjes en handige feitjes over jouw bestemming worden alvast gedeeld.

Tickets en vouchers

Uiterlijk 1 week voor vertrek worden de tickets en vouchers per mail verstuurd en staan ze klaar op Mijn Sunweb. Zo kun je deze altijd gemakkelijk terug vinden.

Reisdocumenten

Check ruimschoots van te voren of je al jouw reisdocumenten op orde hebt. Op onze website lees je precies hoe lang een paspoort of ID kaart geldig moet zijn en of er een visum nodig is voor jouw vakantiebestemming. Het is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid om op reis te gaan met de juiste documenten, controleer dit dus altijd even!

Bagage

Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert zijn eigen regels m.b.t. bagage. Lees hier waar je allemaal rekening mee moet houden.

En dan is het eindelijk zover. Nu is het een kwestie van je koffer inpakken en gaan!

Hi! Ik ben Eveline, één van de reisexperts van Sunweb. Door mijn passie voor schrijven met reizen te combineren, schrijf ik inspirerende blogs. Ik deel hier graag de leukste reistips voor vakanties door heel Europa zodat jij, net als ik, onvergetelijke herinneringen kunt creëren! Lees je mee?
19 juli, 2016|11 Reacties

Gerelateerde berichten

Laat een reactie achter

  1. Splinter 17 april, 2019 at 11:43 am Beantwoorden

    Is het mogelijk dat de reisbescheiden en vouchers naar ons huisadres gestuurd worden? Het lukt niet om het uit te printen!!
    Het zou erg fijn zijn en een hoop irritaties wegnemen nog voordat de vakantie begint.
    Mvg, Fam. Splinter

    • Anne 17 april, 2019 at 12:05 pm Beantwoorden

      Beste fam. Splinter, bedankt voor deze vraag. Ik stuur dit door naar ons contact center en zij zullen zo snel mogelijk een reactie geven. Mvg, Anne.

  2. J.C. den Heijer 09 mei, 2019 at 9:40 am Beantwoorden

    Informatie over stoelreservering:

    Beste Anne,
    Ik ben al paar dagen bezig, met stoelreservering.
    De heenreis is gelukt, maar de terugreis lukt niet.
    Ons boekingsnr. is 3689943. ( naar Parga )
    Wat is oorzaak?
    Graag hoor ik dat.

    Met vriendelijke groet Fam. den Heijer.

    • Anne 09 mei, 2019 at 9:56 am Beantwoorden

      Beste Fam. den Heijer, ik heb dit doorgestuurd naar ons contact center en zij zullen zo snel mogelijk antwoord geven op deze vraag! Alvast een hele fijne vakantie op Parga gewenst. Met vriendelijke groet, Anne

  3. Wiesbrock 15 juli, 2019 at 7:31 pm Beantwoorden

    Ik probeer al een week de stoelreservering te doen, maar tot op heden lukt het helaas niet. Hij vindt de vluchten niet. Mvg, Lisanne

    • Anne 16 juli, 2019 at 9:35 am Beantwoorden

      Beste Lisanne, ons Contact Center zal dit even voor u nakijken en een reactie per e-mail sturen. Mvg, Anne

  4. Tamara Dikstaal 04 september, 2019 at 7:59 am Beantwoorden

    Ik heb gisteravond een trip naar Lissabon geboekt maar geen bevestiging gehad! Ook geen factuur…kun je mij helpen?

    • Anne 05 september, 2019 at 10:31 am Beantwoorden

      Beste Tamara, bedankt voor jouw bericht. Ons contact center kijkt dit voor je na en zal hierover per mail contact met je opnemen. Groetjes, Anne, Sunweb

  5. Bromet 08 oktober, 2019 at 6:58 pm Beantwoorden

    Heb online mijn terugvlucht in te checken, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?

  6. leon vanderschueren 28 maart, 2020 at 1:49 am Beantwoorden

    ik ga naar Rodos van 15/08/2020 tot 12/09/2020
    gaat dat door? Wat doe ik met de betaling.

    Vele groeten

    Leon Vanderschueren
    Ieperstraat 56
    8400 Oostende