Nadat je zorgvuldig jouw vakantieadres hebt uitgezocht druk je de knop BOEKEN in. En dan is daar dat euforische en extreem vrolijke gevoel: je gaat op vakantie! Maar soms is het toch ook een beetje spannend, want wat kun je nu allemaal verwachten?
Boekingsbevestiging
Je ontvangt vrijwel direct na het boeken van jouw vakantie een bevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan even je ongewenste e-mail. Sommige e-mailproviders hebben zo’n strenge filter, dat zelfs de leukste mails daarin verdwijnen!
Factuur
De factuur wordt ongeveer een uur na de boeking per e-mail verstuurd. Het is verstandig om deze goed te controleren. Zijn bijvoorbeeld alle namen en geboortedata correct ingevuld?
Mijn Sunweb
Als je een boeking maakt wordt er direct een persoonlijke pagina voor je aangemaakt. Heb je al een account omdat je eerder ook bij Sunweb hebt geboekt? Dan ontvang je een uitnodiging om in te loggen. Het wachtwoord kan altijd opnieuw opgevraagd worden. Nog geen account? Dan ontvang je een activatielink waarmee je een wachtwoord kunt instellen.
Op Mijn Sunweb kun je alle details van jouw boeking terugvinden. En, hoe handig, je kunt sommige zaken er zelf wijzigen. Kom je bij de controle van de factuur erachter dat je een typfoutje in een naam hebt gemaakt? Dan pas je dat gemakkelijk even aan.
Nog een paar van de vele mogelijkheden op Mijn Sunweb:
* het (bij)boeken van o.a. bagage en huurauto
* wijzigen van vluchttijden
* alle informatie over de betaling is hier te vinden
* uiterlijk 1 week voor vertrek staan hier alle tickets en vouchers op een rij
Vliegtijden
Soms zijn de vliegtijden al bekend bij het maken van een boeking (hoewel altijd onder voorbehoud van wijzigingen), maar niet altijd. Zodra de tijden bekend zijn komen deze ook op Mijn Sunweb te staan.
Handig om te weten
Sunweb houdt je via de mail op de hoogte als het mogelijk is om een stoelreservering te maken of als je online kunt inchecken. Maar ook leuke weetjes en handige feitjes over jouw bestemming worden alvast gedeeld.
Tickets en vouchers
Uiterlijk 1 week voor vertrek worden de tickets en vouchers per mail verstuurd en staan ze klaar op Mijn Sunweb. Zo kun je deze altijd gemakkelijk terug vinden.
Reisdocumenten
Check ruimschoots van te voren of je al jouw reisdocumenten op orde hebt. Op onze website lees je precies hoe lang een paspoort of ID kaart geldig moet zijn en of er een visum nodig is voor jouw vakantiebestemming. Het is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid om op reis te gaan met de juiste documenten, controleer dit dus altijd even!
Bagage
Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert zijn eigen regels m.b.t. bagage. Lees hier waar je allemaal rekening mee moet houden.
En dan is het eindelijk zover. Nu is het een kwestie van je koffer inpakken en gaan!
Gerelateerde berichten
Laat een reactie achter
Is het mogelijk dat de reisbescheiden en vouchers naar ons huisadres gestuurd worden? Het lukt niet om het uit te printen!!
Het zou erg fijn zijn en een hoop irritaties wegnemen nog voordat de vakantie begint.
Mvg, Fam. Splinter
Beste fam. Splinter, bedankt voor deze vraag. Ik stuur dit door naar ons contact center en zij zullen zo snel mogelijk een reactie geven. Mvg, Anne.
Informatie over stoelreservering:
Beste Anne,
Ik ben al paar dagen bezig, met stoelreservering.
De heenreis is gelukt, maar de terugreis lukt niet.
Ons boekingsnr. is 3689943. ( naar Parga )
Wat is oorzaak?
Graag hoor ik dat.
Met vriendelijke groet Fam. den Heijer.
Beste Fam. den Heijer, ik heb dit doorgestuurd naar ons contact center en zij zullen zo snel mogelijk antwoord geven op deze vraag! Alvast een hele fijne vakantie op Parga gewenst. Met vriendelijke groet, Anne
Ik probeer al een week de stoelreservering te doen, maar tot op heden lukt het helaas niet. Hij vindt de vluchten niet. Mvg, Lisanne
Beste Lisanne, ons Contact Center zal dit even voor u nakijken en een reactie per e-mail sturen. Mvg, Anne
Ik heb gisteravond een trip naar Lissabon geboekt maar geen bevestiging gehad! Ook geen factuur…kun je mij helpen?
Beste Tamara, bedankt voor jouw bericht. Ons contact center kijkt dit voor je na en zal hierover per mail contact met je opnemen. Groetjes, Anne, Sunweb
Heb online mijn terugvlucht in te checken, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?
ik ga naar Rodos van 15/08/2020 tot 12/09/2020
gaat dat door? Wat doe ik met de betaling.
Vele groeten
Leon Vanderschueren
Ieperstraat 56
8400 Oostende
Hoi Leon, graag verwijs ik je naar de FAQ op onze website, hier wordt antwoord gegeven op jouw vraag https://www.sunweb.nl/vakantie/faq/questions/78490/informatie-over-vakanties-met-vertrek-na-15-april. Groetjes, Anne