Voorwaarden Corona-Vouchers

  1. Home
  2. Corona vouchers
  3. Voorwaarden

Voorwaarden Sunweb SGR corona-voucher 

Wat is een SGR corona-voucher?
Je hebt bij Sunweb Group GmbH (hierna: ‘Sunweb Group’) een pakketreis geboekt. Omdat jouw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heb je nu een voucher ontvangen om een nieuwe vakantie te reserveren bij ons.

Wie kan deze voucher gebruiken?

De voucher is toegekend aan de hoofdboeker van de pakketreis. Alleen met de gegevens van de hoofdboeker van de reis kan de voucher, of een gedeelte ervan, worden ingewisseld. De hoofdboeker is de persoon die de boeking heeft gemaakt. De hoofdboeker kan bepalen wie zijn medereizigers zijn.

Dit is een persoonlijk tegoed en kan niet worden overgedragen of verhandeld.

Welke vakanties kan ik met deze voucher reserveren?
Deze voucher geeft recht op het boeken van elke pakketreis die wordt aangeboden door één van de vakantiemerken van Sunweb Group.  Deze voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming. Aankoop van losse tickets of vouchers verkregen ter compensatie voor niet-genoten reisdagen vallen niet onder de SGR dekking.

Tot wanneer is deze voucher geldig?
Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze.

Wat is de voucher waard?

De waarde is maximaal gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering.  De voucher vervangt het recht om terugbetaling van alle betaalde bedragen te vragen aan Sunweb Group. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de restwaarde voor de resterende termijn van de voucher bestaan en gedekt door de SGR en je kan dit maximaal één (1) maal doen. 


Hoe zit het met een nieuwe reis? 

1. Je boekt een nieuwe vakantie op een website van Sunweb Group.
2. Je vult je gegevens in op de speciale corona-voucher pagina van Sunweb Group.
3. Wij controleren je voucher en verwerken deze op je nieuwe boeking. Je ontvangt een aangepaste factuur, waarop de voucher op de reissom in mindering is gebracht. Eventuele betalingsherinneringen tot die tijd kun je als niet verzonden beschouwen.
4. Waar mogelijk proberen we de stappen 1 tot en met 3 zo snel mogelijk technisch te vereenvoudigen. Volg hiervoor de instructies op onze website.
5. Als er nog een restant te betalen overblijft op de nieuwe boeking, dan betaal je die volgens de normale voorwaarden en termijnen bij.
6. Als er nog voucherwaarde over blijft na het betalen van de nieuwe boeking, kun je deze gebruiken voor een volgende vakantie.

Op jouw nieuwe boeking zijn de reguliere Sunweb Algemene voorwaarden en ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking. 
 
In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd door ons of in het geval je zelf jouw nieuw geboekte reis annuleert (door ons of doordat je zelf annuleert), en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag opnieuw toewijzen via een voucher. 

Waarom heet het een ‘SGR corona-voucher’? 

a) Deze voucher valt onder de dekking van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) in de zin van artikel 3 van de SGR garantieregeling. 
b) Sunweb Group is aangesloten bij het SGR.
c) Dit betekent dat in het geval een reisorganisatie – die bij SGR is aangesloten -  bijvoorbeeld failliet gaat en je nog een ongebruikte SGR corona-voucher heeft, dit wordt vergoed door SGR. De specifieke voorwaarden om aanspraak te maken op deze regeling kan je nalezen op www.sgr.nl. 
d) Bij een beroep op de SGR dekking dient ook de oorspronkelijke (geannuleerde) reisovereenkomst overlegd te worden en het betalingsbewijs, een en ander conform de garantieregeling van SGR.  
e) De garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van 16 maart 2020 en eventueel opvolgende SGR bestuursbesluiten. 
f) De SGR dekking geldt alleen voor SGR corona-vouchers die zijn uitgegeven tussen 16 maart 2020 en 1 juni 2020 (of zoveel langer indien de SGR de periode heeft verlengd). 
g) Deze SGR dekking geldt alleen in geval van het annuleren van reizen in verband met het niet kunnen uitvoeren van de reis in het kader van het ontstaan van de onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus en voor reizen welke oorspronkelijk ook onder de garantie van SGR vielen.  
h) Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde reis anders dan een voucher vallen niet onder de garantieregeling van SGR.  

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.