FAQ

De 5 meest gestelde vragen

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Griekenland?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

De inreismaatregelen van Griekenland zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te laten zien om Griekenland in te reizen en ook geen formulier meer in te vullen.

Maatregelen ter plaatse
Let op:

De meeste coronamaatregelen binnen Griekenland zijn opgeheven. Wel is het verplicht om een mondkapje te dragen in binnenruimtes.

Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. 

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

Gaat mijn vakantie door?
Ja, we zijn erin geslaagd om deze zomer alle vakanties uit te voeren, ondanks de recente vluchtannuleringen en de beperkingen die Schiphol Airport heeft opgelegd. Ook in september en oktober verwachten wij het aantal wijzigingen te kunnen beperken tot een minimum in samenwerking met de luchtvaartmaatschappijen.

Mocht de situatie op een later moment veranderen, dan zorgen wij net als nu voor een goed en volwaardig alternatief.

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Spanje?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
 Inreismaatregelen
 Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

De inreismaatregelen van Spanje zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te tonen.

 Maatregelen ter plaatse
Let op:  

De meeste maatregelen binnen Spanje zijn opgeheven. Wel is het voor iedereen vanaf 6 jaar verplicht om een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en zorginstellingen, zoals ziekenhuizen en apotheken.

 Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland.

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

Wat gebeurt er als mijn vlucht geschrapt wordt door de drukte van Schiphol?
Indien jouw vlucht geannuleerd wordt, komen wij met een passend alternatief. Wij nemen contact op met de hoofdboeker via e-mail en SMS.

Wanneer er geen alternatief is, heb je de mogelijkheid om de vakantie kosteloos te annuleren.
Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?
Op de meeste bestemmingen is reisleiding aanwezig. Is er geen reisleiding, dan word je opgevangen door een lokale vertegenwoordig(st)er van Sunweb. Zij staan voor je klaar op de luchthaven van aankomst. Het is belangrijk dat je je meldt bij de reisleiding of onze lokale vertegenwoordig(st)er. Zij verwijzen je naar de juiste transferbus. 

Heb je een huurauto geboekt vanaf de luchthaven en maak je dus geen gebruik van onze transfer? Ook dan is het belangrijk dat je je eerst meldt bij onze reisleiding/vertegenwoordig(st)er.

Sunweb SUN: 
De avond voor vertrek zien de klanten in de sunweb app de contactgegevens van de guide (bestemmingen met reisleiding)
De klant ontvangt 1 dag voor vertrek een welkom whatsapp (of email indien ze geen whatsapp hebben bijv de DK en SE klanten) van de reisleiding. In de welkom whatsapp/mail vindt de klant;
- contact gegevens reisleiding
- uitnodiging wel/niet welkom bijeenkomst indien die er is
- link naar webshop https://excursions.sunweb.com
- link naar corona info & maatregelen op bestemming op onze website
- GEEN WELKOM MAGAZINE MEER
Meeste bestemmingen > In de sunweb app: 1 dag voor vertrek naar huis de transfer ophaaltijd. Sommige kleine griekse bestemmingen daar ontvangt de klant de transfer ophaaltijd via whatsapp of mail van de reisleiding 1 dag voor vertrek

Sunweb SKI:
De avond voor vertrek zien de klanten in de sunweb app de contactgegevens van de guide (bestemmingen met reisleiding)
Op de voucher “bestemmingsinformatie” ontvangt de klant contact gegevens reisleiding

De klant ontvangt 3 dagen voor vertrek een welkom email EN 1 dag voor vertrek een welkom whatsapp van de reisleiding. In de welkom whatsapp en mail vindt de klant:
- contact gegevens reisleiding
- uitnodiging ophalen skipas > bij skipas ophalen = skipas in envelop met QR code erop > QR code linkt naar excursieprogramma online
- Info indien skilessen geboekt: waar is skiles
- Paar bestemmingen: link naar webshop https://excursions.sunweb.com (gepland is: Les deux alpes, Avoriaz, Saalbach, Val thorens, Zell am See> webshop nog niet gevuld > dit wordt deze winter opgezet)
- link naar corona info & maatregelen op bestemming op onze website
Incheck tijd accommodatie

Coronavirus & Mijn Boeking

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 12 uur

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 12 uur

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 15 minuten

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties: cruise@sunweb.nl.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Antwoord binnen 2 werkdagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 12 uur
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 12 uur
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 15 minuten
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties: cruise@sunweb.nl.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Antwoord binnen 2 werkdagen