Sunweb vakantie

Vragen & Contact

De 5 meest gestelde vragen

Wat is het telefoonnummer van Sunweb?
Sunweb is te bereiken op het volgende telefoonnummer: 0900-0290 (lokaal tarief)

Je kunt ook vanuit het buitenland contact opnemen met Sunweb. Hiervoor bel je naar ons centrale telefoonnummer: 0031-102802290. 

TIP!
Heb je een urgente vraag? Neem dan contact met ons op via WhatsApp, wij zullen jouw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.
Hoe kan ik een stoel reserveren bij Transavia?
Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 6 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 6 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen. 
Let op! Reserveer jij 6 weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf 6 weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Standaard vluchten
Heb je standaard vluchten geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het maken van jouw boeking duren.

Tip! In jouw Mijn Sunweb account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Hoe maak ik een stoelreservering?

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Sunweb (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (standaard vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Kosten stoelreservering

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. 

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:
  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen
Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.

Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia.

Let op: niet voor alle vluchten is het mogelijk om een stoelreservering te maken. Kijk op de selfservice van Transavia of het voor jouw vlucht mogelijk is. De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.


Kan ik ook alleen een vliegticket boeken?

Het is mogelijk om alleen een vlucht bij Sunweb te boeken. Klik hier voor ons aanbod van losse vliegtickets.


Wat is het verschil tussen standaard en flexibele vluchten?
Het verschil tussen standaard en flexibele vluchten is de manier waarop deze ingekocht worden. Hierdoor gelden er afwijkende voorwaarden. In de boekingsstappen kun je zien of de vlucht een standaard of flexibele vlucht is.

Wanneer jij jouw vakantie geboekt hebt kun je in jouw Mijn Sunweb account terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Overzicht 


Standaard vlucht

Flexibele vlucht

Handbagage

Inclusief*

Inclusief*

Ruimbagage

Inclusief* (m.u.v. wintersportvakanties)

Exclusief (bij te boeken in boekingsstappen of Mijn Sunweb)

Aanbetaling

Kosten voor de vluchten, reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen

Reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen.


Naamswijziging

Mogelijk tegen kosten

Kosteloos tot 1 week voor vertrek

Wijziging van de vlucht

Mogelijk tegen hoge wijzigingskosten 

Kosteloos tot 6 weken voor vertrek

Bedenktijd

Geen, direct definitief na boeken

3 dagen, mits je voldoet aan de voorwaarden

Aantal personen

Met meer dan 9 personen dienen er twee losse boekingen gemaakt te worden

Alle reizigers kunnen geboekt worden op 1 boeking

 
Omruilgarantie

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek


*Hoeveel bagage inclusief is, is afhankelijk van de airline. Klik hier voor meer informatie.



Hoe kan ik online inchecken bij SunExpress?

Online inchecken is verplicht voor vluchten met SunExpress. Dit geldt voor zowel de heen- als terugvlucht. Dit is mogelijk vanaf 36 uur tot 3,5 uur voor vertrek. Wanneer je dit niet doet en incheckt op de luchthaven, moet je €5 euro per persoon betalen.

Voor vluchten die uitgevoerd worden door Air Cairo is het niet mogelijk om online in te checken. Voor deze vluchten check je kosteloos in op de luchthaven.
Daarnaast is het ook niet mogelijk om online in te checken wanneer er een medische notitie in de boeking staat (denk hierbij aan het meebrengen van medische bagage en assistentie op de luchthaven). In dit geval check je ook kosteloos in op de luchthaven.

Tip! In jouw Mijn Sunweb account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:




Flexibele vluchten
1. Ga naar de website van SunExpress
2. Selecteer 'Tour operator bookings'
3. Vul de volgende gegevens links in om in te loggen:
- From/to: selecteer hier de vertrek en aankomst luchthavens
- Tour Operator reference number: het boekingsnummer voorafgaand aan 000 (bijv. 0003123456)
- Name and surname: voor- en achternaam van de hoofdboeker. Let op: bevat de achternaam een tussenvoegsel en lukt het niet om in te checken? Schrijf dan de achternaam inclusief tussenvoegsel aan elkaar
4. Klik op 'check in'
5. Volg de verdere stappen van het online inchecken
6. Je ontvangt de boardingspas(sen). Bewaar deze goed

Standaard vluchten

1. Ga naar de website van SunExpress
2. Selecteer 'SunExpress bookings'
3. Vul de volgende gegevens links in om in te loggen:
Departure: selecteer hier de vertrek luchthaven
Bookging number / E-ticket number: vul het PNR-nummer in
Name and surname: voor- en achternaam van de hoofdboeker
4. Klik op 'check in'
5. Volg de verdere stappen van het online inchecken
6. Je ontvangt de boardingspas(sen). Bewaar deze goed

Tip! Wanneer je met kinderen reist kan het voorkomen dat de aanhef verkeerd op de boardingpas staat. Dit is geen probleem en hoeft niet te worden aangepast.

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Coronavirus & Mijn Boeking

Over Sunweb

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's