FAQ

De 5 meest gestelde vragen

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Griekenland?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

Sinds 1 mei zijn de meeste coronamaatregelen van Griekenland opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te laten zien om Griekenland in te reizen en ook geen formulier meer in te vullen.

Maatregelen ter plaatse
Let op:

De meeste coronamaatregelen binnen Griekenland zijn per 1 mei opgeheven. Wel is het verplicht om een mondkapje te dragen in binnenruimtes.

Terugreismaatregelen

Sinds 23 maart hoef je als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. Daarnaast is het sinds 21 april ook niet meer nodig om een gezondheidsverklaring in te vullen wanneer je reist via een Nederlandse luchthaven.

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.




Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Spanje?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
 Inreismaatregelen
 Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

Je hebt de volgende documenten nodig om naar Spanje te reizen:
1. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf PCR-test óf antigeentest 
2. Formulier voor jouw vakantiebestemming (alleen wanneer je geen DCC hebt)

Heb jij niet de juiste documenten bij je, dan kan je worden geweigerd op de vlucht. Reis je met de auto? Check dan ook de maatregelen van de landen waar je doorheen reist!

Hieronder vind je meer informatie over de benodigde documenten:

1. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf PCR-test óf antigeentest voor alle reizigers vanaf 12 jaar en ouder
Om Spanje binnen te mogen kun je gebruik maken van één van de vier onderstaande opties:

Vaccinatiebewijs
• Bewijs dat jij volledig bent gevaccineerd (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
• Voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder dient de laatste vaccinatie uit de basisserie (1e prik van Janssen of 2e prik van een ander vaccin) minimaal 14 dagen en maximaal 270 dagen geleden zijn toegediend. Indien je een boostervaccinatie hebt gehad is jouw vaccinatiebewijs onbeperkt geldig. Kinderen van 12 tot 18 jaar hoeven alleen een bewijs van volledige vaccinatie te tonen, een boosterprik is voor hen niet nodig
• Je kunt reizen met jouw Digitaal Corona Certificaat (DCC) via de CoronaCheck app. Het is ook mogelijk hier een papieren versie van mee te nemen. Hier lees je hoe jij jouw coronabewijs kan omzetten in een papieren bewijs

Óf herstel van COVID-19
• Minimaal 11 dagen na de positieve test afgegeven, maximaal 180 dagen oud
• Bewijs bevat naam, datum eerste positieve test, type test en land
• Afkomstig van een officiële autoriteit/medische organisatie

Óf negatieve testuitslag van een PCR-test
• Niet ouder dan 72 uur voor aankomst
• Document bevat naam, paspoort/ID-kaart nummer, contactdetails testorganisatie, type test, tijd en datum negatieve uitslag
• In het Spaans, Engels, Frans of Duits

Óf negatieve testuitslag van een antigeen(snel)test
• Niet ouder dan 24 uur voor aankomst
• Document bevat naam, paspoort/ID-kaart nummer, contactdetails testorganisatie, type test, tijd en datum negatieve uitslag
• In het Spaans, Engels, Frans of Duits

TIP! Maak gebruik van het coronapaspoort en toon tijdens jouw vakantie digitaal de uitslag van jouw vaccinatiebewijs, bewijs van herstel, PCR-test uitslag of antigeentest uitslag.

2. Formulier voor jouw vakantiebestemming (alleen wanneer je geen DCC hebt)
Het is niet meer verplicht om het FCS-formulier in te vullen wanneer je een Europees Digitaal Coronacertificaat (DCC) hebt. Meer informatie vind je in deze FAQ.

 Maatregelen ter plaatse
Let op:  

De meeste maatregelen binnen Spanje zijn opgeheven. Wel is het voor iedereen vanaf 6 jaar verplicht om een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en zorginstellingen, zoals ziekenhuizen en apotheken.

 Terugreismaatregelen

Sinds 23 maart hoef je als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. Daarnaast is het sinds 21 april ook niet meer nodig om een gezondheidsverklaring in te vullen wanneer je reist via een Nederlandse luchthaven.

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

Wanneer krijg ik de reisbescheiden toegestuurd?
De hoofdboeker ontvangt ongeveer 1 week voor vertrek de reisbescheiden per mail. Ook staan de reisbescheiden ongeveer 1 week voor vertrek op Mijn Sunweb.
Heb ik een gezondheidsverklaring nodig?
Sinds 21 april is het niet meer nodig om een gezondheidsverklaring in te vullen wanneer je reist via een Nederlandse luchthaven.

Transavia personeelstekort
Op 20 mei is er een nieuwsbericht naar buiten gekomen waarin staat dat Transavia deze zomer 500 vluchten schrapt wegens personeelstekort. Wij begrijpen dat je hier vragen over hebt.

Veel annuleringen zijn door Transavia al doorgevoerd voor de komende maanden. Uiteraard kan het altijd gebeuren dat een vlucht kort voor vertrek nog gewijzigd of geannuleerd wordt. Tot die tijd kunnen wij echter geen informatie geven over jouw vlucht.

Indien jouw vlucht gewijzigd of geannuleerd wordt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Wanneer jij geen bericht van ons ontvangt, gaat jouw vlucht vooralsnog door.



Coronavirus & Mijn Boeking

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 5 werkdagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 5 werkdagen