Sunweb vakantie

Vragen & Contact

De 5 meest gestelde vragen

Gaat mijn vlucht met Transavia door?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want alle vakanties met Transavia-vluchten in het hoogseizoen gaan door. We hebben de laatste update van Transavia doorgevoerd voor juli en augustus dus je kunt met een gerust hart ook je vakantie voor de zomer boeken.

Voor reizigers waarbij de vlucht geannuleerd of gewijzigd is, streven wij ernaar om een alternatief te vinden op dezelfde dag, of een dag eerder of later. Als jouw vlucht gewijzigd of geannuleerd is, nemen wij zo snel mogelijk contact op met de hoofdboeker per e-mail.

Wat is het verschil tussen standaard en flexibele vluchten?
Het verschil tussen standaard en flexibele vluchten is de manier waarop deze ingekocht worden. Hierdoor gelden er afwijkende voorwaarden. In de boekingsstappen kun je zien of de vlucht een standaard of flexibele vlucht is.

Wanneer jij jouw vakantie geboekt hebt kun je in jouw Mijn Sunweb account terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Overzicht 


Standaard vlucht

Flexibele vlucht

Handbagage

Inclusief*

Inclusief*

Ruimbagage

Inclusief* (m.u.v. wintersportvakanties)

Exclusief (bij te boeken in boekingsstappen of Mijn Sunweb)

Aanbetaling

Kosten voor de vluchten, reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen

Reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen.


Naamswijziging

Mogelijk tegen kosten

Kosteloos tot 1 week voor vertrek

Wijziging van de vlucht

Mogelijk tegen hoge wijzigingskosten 

Kosteloos tot 6 weken voor vertrek

Bedenktijd

Geen, direct definitief na boeken

3 dagen, mits je voldoet aan de voorwaarden

Aantal personen

Met meer dan 9 personen dienen er twee losse boekingen gemaakt te worden

Alle reizigers kunnen geboekt worden op 1 boeking

 
Omruilgarantie

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek


*Hoeveel bagage inclusief is, is afhankelijk van de airline. Klik hier voor meer informatie.



Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Griekenland?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

De inreismaatregelen van Griekenland zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te laten zien om Griekenland in te reizen en ook geen formulier meer in te vullen.

Maatregelen ter plaatse
Let op:

De meeste coronamaatregelen binnen Griekenland zijn opgeheven. Wel is het verplicht om een mondkapje te dragen in binnenruimtes en in het openbaar vervoer en in taxi’s is het dragen van een FFP2-mondmasker verplicht.


Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. 

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.


Hoe kan ik een stoel reserveren bij Transavia?
Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 6 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 6 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen. Let op! Reserveer jij zes weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Standaard vluchten
Heb je standaard vluchten geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het boeken duren.

Tip! In jouw Mijn Sunweb account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Hoe maak ik een stoelreservering?

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Sunweb (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (standaard vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Kosten stoelreservering

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. 

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:
  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen
Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.

Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia.

Let op: niet voor alle vluchten is het mogelijk om een stoelreservering te maken. Kijk op de selfservice van Transavia of het voor jouw vlucht mogelijk is. De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.


Wat is het telefoonnummer van Sunweb?
Sunweb is te bereiken op het volgende telefoonnummer:

Tel : 0900-0290 (lokaal tarief)

Je kunt ook vanuit het buitenland contact opnemen met Sunweb. Hiervoor bel je naar ons centrale telefoonnummer: 0031-102802290. 







Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Coronavirus & Mijn Boeking

Over Sunweb

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's