FAQ

De 5 meest gestelde vragen

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Griekenland?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

De inreismaatregelen van Griekenland zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te laten zien om Griekenland in te reizen en ook geen formulier meer in te vullen.

Maatregelen ter plaatse
Let op:

De meeste coronamaatregelen binnen Griekenland zijn opgeheven. Wel is het verplicht om een mondkapje te dragen in binnenruimtes.

Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. 

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Spanje?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
 Inreismaatregelen
 Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Inreismaatregelen

De inreismaatregelen van Spanje zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te tonen.

 Maatregelen ter plaatse
Let op:  

De meeste maatregelen binnen Spanje zijn opgeheven. Wel is het voor iedereen vanaf 6 jaar verplicht om een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en zorginstellingen, zoals ziekenhuizen en apotheken.

 Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland.

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

Wat gebeurt er als mijn vlucht geschrapt wordt door de drukte van Schiphol?
Indien jouw vlucht geannuleerd wordt, komen wij met een passend alternatief. Wij nemen contact op met de hoofdboeker via e-mail en SMS.

Wanneer er geen alternatief is, heb je de mogelijkheid om de vakantie kosteloos te annuleren.

Gaat mijn vakantie door?
Op 15 september heeft Schiphol aangekondigd opnieuw het aantal vertrekkende passagiers te moeten reduceren in verband met het personeelstekort op de luchthaven.

De impact op de vluchten die wij aanbieden is minimaal tot eind oktober. Dit betekent dat er wel wijzigingen zullen komen, maar het grootste deel van onze vakanties kan uitgevoerd worden zoals gepland. Mocht jouw vlucht gewijzigd zijn, dan nemen wij contact op met de hoofdboeker per e-mail.

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Egypte?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Tip! Heb je via Sunweb jouw annulerings- en/of reisverzekering geboekt? AXA dekt ook corona-gerelateerde situaties voor Egypte. Voor meer informatie klik hier. Heb je jouw verzekering ergens anders afgesloten? Check dan zelf goed de polisvoorwaarden van jouw eigen verzekering. Wij raden je aan op goed verzekerd op reis te gaan.


Inreismaatregelen

De inreismaatregelen voor Egypte zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te laten zien en ook geen formulier meer in te vullen.

Maatregelen ter plaatse
Let op:

In Egypte is het verplicht om vanaf 6 jaar een mondkapje te dragen in publieke binnenruimtes en het openbaar vervoer.

Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. 

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

Coronavirus & Mijn Boeking

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 12 uur

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 15 minuten

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties: cruise@sunweb.nl.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 2 dagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 12 uur
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 15 minuten
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties: cruise@sunweb.nl.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 2 dagen