1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Bagage in het vliegtuig
  3. Hoeveel bagage mag ik meenemen als ik met Transavia vlieg?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoeveel bagage mag ik meenemen als ik met Transavia vlieg?

Handbagage
Reizigers vanaf 2 jaar:

1 accessoire (zoals een kleine handtas of laptoptas) én 1 stuk handbagage (zoals rugzak of trolly) van samen maximaal 10 kg per persoon

De accessoire mag maximaal 40x30x20 cm zijn en mag altijd mee in de cabine. Deze plaats je onder de stoel voor je.

Daarnaast mag je altijd een paraplu, wandelstok of 1 draagtas met goederen gekocht op de luchthaven (na de douanecontrole) meenemen aan boord.

Het stuk handbagage mag maximaal 55x35x25 cm zijn. In de cabine is er plek voor 70 stuks handbagage. De overige handbagage vervoert Transavia gratis in het ruim.

TIP! Lever je handbagage (rugzak of trolley) al gratis in bij de check-in balie zodat deze in het ruim wordt vervoerd. Neem al jouw waardevolle spullen in jouw accessoire mee de cabine in.

Voor kinderen vanaf 2 jaar mag extra een opvouwbare buggy worden meegenomen van maximaal 10kg.

Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage.

Het is mogelijk om cabineruimte in de bagagevakken boven de stoelen te reserveren voor de handbagage. Hierdoor krijg je ook voorrang bij het instappen aan boord. Dit bied je de optie om te garanderen dan je handbagage meegaat aan boord. Uiteraard is deze service niet verplicht om bij te boeken.

Deze service is boekbaar via de Mijn Transavia pagina. Dit is mogelijk vanaf 6 weken voor vertrek tot het moment van inchecken. Het is enkel mogelijk om dit direct voor de gehele boeking bij te boeken, niet voor een x aantal personen. De service kost tussen de 5 en 15 euro per stuk per vlucht. De prijs is afhankelijk van de bestemming, de periode van reizen en het moment van boeken. Je betaalt dus niet voor het meenemen van de handbagage, aangezien het regelement voor het meenemen van een trolley en een kleine handtas (in totaal max. 10kg.) hetzelfde blijft, maar voor de garantie dat de bagage mee kan in de cabine.

Per vlucht kan Transavia een beperkt aantal gegarandeerde stuks handbagage aanbieden. Wanneer je het dan niet meer bij kan boeken via de Mijn Transavia pagina, zal het maximum bereikt zijn. Het is dan nog mogelijk dat er nog een aantal onbetaalde stuks handbagage meegenomen kunnen worden in de cabine. 

Ruimbagage
Een baby tot 2 jaar heeft recht op 10 kilo ruimbagage. 
Alleen een paraplu buggy tot maximaal 10 kilo kun je meenemen tot aan de gate. Zwaardere buggy’s en kinderwagens worden ingenomen bij de check-in balie.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft geen recht ruimbagage. Dit is niet bij de vakantie inbegrepen. Je kunt tijdens het boeken tegen betaling ruimbagage bijboeken. De tarieven voor het bijboeken van ruimbagage zijn:

15 kg = 18,- euro  per enkele reis
20 kg = van 18,- tot en met 20,- euro* per enkele reis
25 kg = 25,- euro per enkele reis
30 kg = 40,- euro per enkele reis

*Tarief verschilt per bestemming/periode. Het tarief voor jouw vakantie vind je terug in de boekingsstappen.

Wintersportvakanties
Wanneer je een wintersportvakantie inclusief vluchten boekt is ruimbagage niet inbegrepen. Je kunt de bagage direct tijdens het maken van de boeking bijboeken of later via de Selfservice website van Transavia. De kosten voor de bagage zijn variabel. Wil je na de boeking de ruimbagage aanpassen, dan kun je dit wijzigen via de Selfservice van Transavia. Voor het inloggen op de Selfservice heb je een PNR nummer nodig. Dit PNR nummer staat op jouw factuur (achter de geboortedata van de reizigers) en op jouw tickets. Dit PNR nummer vul je in waar je normaal het boekingsnummer invult.

Ben je eenmaal online ingecheckt? Dan is het niet meer mogelijk om via Mijn Transavia bagage bij te boeken. Dit kan alleen nog op de luchthaven. Op de luchthaven gelden mogelijk hogere tarieven.

Wintersportuitrusting:
Neem je ski's, een snowboard, schoenen en/of stokken mee? Dan valt dit niet onder de standaard ruimbagage. Het is belangrijk dat je dan een wintersportuitrusting bijboekt. Je betaalt hiervoor 34,- euro per persoon per enkele reis.

Onder wintersportuitrusting wordt verstaan:
- 1 paar ski`s, 1 paar schoenen, 1 paar stokken, skihelm of
- 1 snowboard met 1 paar schoenen, skihelm of
- 1 slee van maximaal 120 x 50 x 40 cm, skihelm

Het is mogelijk om een lawine airbag mee te nemen mits deze voorzien is van een pyrotechnisch trekkemechanisme (met minder dan 200 gram netto divisie 1.4 S en minder dan 250 ml samengeperst gas uit divisie 2.2). De rugzak moet zodanig verpakt zijn dat deze niet uit zichzelf geactiveerd kan worden. De airbags in de rugzak moeten voorzien zijn van overdruk ventielen.

Neem je een wintersportuitrusting mee? Dan kun je dit bijboeken via de Selfservice van Transavia.

Zonvakanties
Heb je standaard vluchten geboekt voor een van onze zonvakanties? Dan is het volgende van toepassing:

Boeking gemaakt vòòr 28 september 2021
De ruimbagage is exclusief en kun je direct bijboeken of later via de Selfservice van Transavia.

Boeking gemaakt vanaf 28 september 2021 (alleen zonvakanties)
Er zit 20 kilo ruimbagage inbegrepen bij de boeking. Je hoeft deze niet meer apart bij te boeken.

Wil je na de boeking de ruimbagage aanpassen, dan kun je dit wijzigen via de Selfservice van Transavia. Voor het inloggen op de Selfservice heb je een PNR nummer nodig. Dit nummer vind je terug op de factuur (achter de geboortedata van de reizigers) en op jouw tickets. Het PNR nummer vul je in op de plek waar je normaal het boekingsnummer zou invullen.

De bagage die je bijboekt mag je verdelen over maximaal 5 koffers. Houd er rekening mee dat 1 stuk ruimbagage maximaal 32 kilo mag wegen.
Onderling verdelen van bagage is toegestaan. Ga je met bijvoorbeeld 2 personen op vakantie en heb je 1 keer 20 kilo bijgeboekt, dan mag je allebei een koffer van 10 kilo meenemen.

Boek je de ruimbagage via Sunweb dan ontvang je hiervoor een apart voucher bij de reisbescheiden.

Meer mogelijkheden voor het bijboeken van bagage vind je op de Selfservice website van Transavia. De Selfservice website van Transavia is beschikbaar vanaf 3 weken voor vertrek. Voor het bijboeken van ruimbagage via deze Selfservice gelden andere tarieven. Houd er rekening mee dat de bijgeboekte ruimbagage via Transavia niet wordt getoond op het vliegticket dat je van Sunweb ontvangt.

Ben je eenmaal online ingecheckt? Dan is het niet meer mogelijk om via Sunweb of Mijn Transavia bagage bij te boeken. Dit kan alleen nog op de luchthaven. Op de luchthaven gelden mogelijk hogere tarieven.





Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 4 werkdagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 4 werkdagen