Sunweb vakantie
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Annuleren
  3. Wat zijn de kosten als ik de vakantie ga annuleren?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat zijn de kosten als ik de vakantie ga annuleren?

Annuleer je jouw vakantie, dan berekenen wij de annuleringskosten door volgens de Sunweb voorwaarden.

Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger, naast de reserveringskosten en de kosten voor de eventueel afgesloten reis- of annuleringsverzekering, ons de volgende annuleringskosten verschuldigd:

LET OP: wanneer jij een cruisevakantie hebt geboekt gelden er afwijkende annuleringsvoorwaarden. Deze vind je hier.


Annuleringskosten
Boeking met flexible vlucht/zonder vlucht

Annuleringskosten
Boeking met standaard vlucht


% van de reissom

% van de vlucht

% van de overige reisonderdelen

Binnen gratis annuleren periode:(i.v.t.)

0%

n.v.t.

n.v.t.

Tot en met dag 43 voor vertrek:

30%

100%

30%

Dag 42 tot en met 29 voor vertrek:

35%

100%

35%

Dag 28 tot en met 22 voor vertrek:

40%

100%

40%

Dag 21 tot en met dag 15 voor vertrek:

50%

100%

50%

Dag 14 tot en met 6 voor vertrek:

75%

100%

75%

Dag 5 tot en met 1 voor vertrek:

90%

100%

90%

Op de vertrekdag of later:

100%

100%

100%


*De gratis annuleren periode geldt niet op alle vakanties. Check hier welke vakanties uitgesloten zijn.


Annuleringskosten
Roompot boeking


% van de reissom

Binnen gratis annuleren periode:(i.v.t.)

n.v.t.

Tot en met dag 93 voor vertrek:

15%

Dag 92 tot en met 63 voor vertrek:

50%

Dag 62 tot en met 32 voor vertrek:

75%

Dag 11 tot en met dag 1 voor vertrek:

90%

Op de vertrekdag of later:

100%



Als je via Mijn Sunweb jouw vakantie annuleert zie je direct de annuleringskosten staan.





Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's