Sunweb vakantie
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Verzekeringen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Heb jij jouw verzekering geboekt via Sunweb? Onze verzekeringen hebben uitgebreide dekking voor corona gerelateerde situaties.

Dekking van onze AXA reisverzekering
• Je bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van je zorgverzekering. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit je reisverzekering gedaan.
• Indien je vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten je wil om), dan blijft je reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.
• Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat je langer op je reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde positief test op corona tijdens je reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als je ernstig ziek bent en in andere gevallen met jouw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
• Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

Dekking van onze AXA annuleringsverzekering
• Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. Sunweb zal je de mogelijkheid geven om de reis te annuleren of om te boeken. 
• Er is geen dekking als je zelf jouw reis annuleert zonder geldige reden voordat Sunweb dit doet in verband met de COVID-19 pandemie.
• Er is dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Dit geldt voor code geel, groen en oranje. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
• Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan ben je wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. Je bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als jij jouw vakantie moet annuleren of afbreken vanwege onvoorziene omstandigheden die buiten jouw schuld zijn, dan ben je met de Allrisk Annuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
• Als jij of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
• Zie hier de polisvoorwaarden van deze verzekering.

Let op: voor onze verzekeringen is het van belang dat je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Ben je woonachtig in België? Dan kun je geen verzekering (bij)boeken via Sunweb Nederland.

Bekijk hier meer informatie over de AXA-verzekering.

Houd er rekening mee dat de vakantie in bovenstaande situaties door Sunweb altijd geannuleerd wordt tegen kosten en jij vervolgens een claim kunt indienen bij jouw verzekeraar om deze annuleringskosten terug te vragen. Zij beoordelen of jouw claim voldoet aan de voorwaarden. 

 

Wil je alle voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb jij je verzekering ergens anders afgesloten? Check dan de dekking van jouw eigen verzekering.

Calamiteitenfonds

De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's