1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Boeken & wijzigen
  3. Kan ik mijn vakantie zelf annuleren in verband met het coronavirus?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Kan ik mijn vakantie zelf annuleren in verband met het coronavirus?

Wanneer jouw vakantie niet door kan gaan vanwege het coronavirus, nemen wij uiterlijk 2 weken voor vertrek contact met je op. Eerder is het alleen mogelijk om de vakantie tegen kosten te annuleren conform de Sunweb voorwaarden. 

Zodra jij een mail van ons ontvangt dat jouw vakantie niet door kan gaan, kun je zelf jouw vakantie omboeken of annuleren via Mijn Sunweb. Hoe je dit precies kunt doen vind je in de e-mail. 
Kies je ervoor eerder jouw vakantie te annuleren tegen kosten? Dan kan de hoofdboeker de annulering doorvoeren via Mijn Sunweb. Daar ziet de hoofdboeker ook de exacte annuleringskosten die op dat moment van toepassing zijn. 

Waarom wordt mijn vakantie niet geannuleerd?
Wij volgen de ontwikkelingen rondom het Coronavirus nauwkeurig en volgen uiteraard altijd de adviezen van de autoriteiten (hier en op onze vakantiebestemmingen) en onze airline-partners op. Er zijn een aantal landsgrenzen langer gesloten of beslissen bepaalde airlines langer niet te vliegen. Deze informatie vind je hier.

Het kan voorkomen dat andere reisorganisaties andere beslissingen nemen, door bijvoorbeeld verder vooruit te annuleren dan de maatregelen die tot dusver officieel zijn bevestigd. Dit kan te maken hebben met een ander aanbod of met het feit dat sommige reisorganisaties, in tegenstelling tot Sunweb, over een eigen airline beschikken. Wij zijn steeds afhankelijk van de richtlijnen en beslissingen van autoriteiten en onze partners. We informeren onze gasten zodra wij officiële berichtgeving vanuit deze instanties ontvangen. Eerder kunnen wij helaas geen uitsluitsel geven over jouw vakantie. Besluit je onze informatie niet af te wachten en zelf te annuleren dan is dit conform de standaardannuleringskosten. Daarom vragen we je om te vertrouwen op onze beslissingen en acties.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 10 dagen

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 10 dagen