Sunweb vakantie
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Terugbetaalverzoek
  3. Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?

Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher kun je gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Sunweb. Klik op de voucher onder ''bekijk jouw voucher''. Onder jouw voucher zie je de mogelijkheid voor 'voucher behouden of terugbetaling aanvragen' en vervolgens doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen een jaar na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Een eventuele toegevoegde bonus wordt niet uitbetaald en is alleen te gebruiken voor nieuwe vakanties. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR wanneer het een SGR coronavoucher betreft. Ondertussen is de voucher nog steeds te gebruiken. 

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot uitbetaling bij ons indienen.

In de 10e en 11e maand na uitgiftedatum ontvang je van ons een e-mail met daarin meer informatie over het indienen van een terugbetaalverzoek of gebruik te maken van een aanbieding. 

Is jouw voucher al verlopen en heb je nog geen terugbetaalverzoek ingediend via Mijn Sunweb dan verzoeken we je dit alsnog te doen via Mijn Sunweb. Je ontvangt dan binnen 2-4 weken het geld terug.

Let op: heb jij een voucher ontvangen naar aanleiding van een omboeking omdat jouw nieuwe vakantie goedkoper was dan jouw oude vakantie? Dan kun je voor dit type voucher vanaf 3 maanden na de uitgiftedatum jouw betaling terugvragen. Je ontvangt dan binnen 4 weken jouw geld terug.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's