1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Vaccinatie & Coronapaspoort
  3. Ik ben al gevaccineerd, moet ik alsnog een PCR-test laten afnemen?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ik ben al gevaccineerd, moet ik alsnog een PCR-test laten afnemen?

Nee, in principe is jouw vaccinatiebewijs voldoende. Check wel goed of jouw bestemming het vaccinatiebewijs erkend om het land binnen te gaan en welke eisen zij hieraan stellen:

Bestemming

Vaccinatiebewijs voldoende? (geen PCR-test nodig)

Alternatieven voor vaccinatiebewijs

 
Andorra

 
Je hebt geen coronabewijs nodig om Andorra in te reizen
  Klik hier voor de checklist met voorwaarden

België

Je hebt geen coronabewijs nodig om België in te reizen

Klik hier voor de checklist voor België

Bulgarije

Je hebt geen coronabewijs nodig om Bulgarije in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Cyprus

Je hebt geen coronabewijs nodig om Cyprus in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Duitsland

Je hebt geen coronabewijs nodig om Duitsland in te reizen

Klik hier voor de checklist voor Duitsland

Egypte

Je hebt geen coronabewijs nodig om Egypte in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Frankrijk

Je hebt geen coronabewijs nodig om Frankrijk in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Griekenland

Je hebt geen coronabewijs nodig om Griekenland in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Italië

Je hebt geen coronabewijs nodig om Italië in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Kroatië

Je hebt geen coronabewijs nodig om Kroatië in te reizen

 Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Marokko

Vanaf 12 jaar en ouder

Ja:
- Bewijs dat jij volledig bent gevaccineerd (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
- Indien je geen booster hebt gehad, mag jouw laatste vaccinatie niet langer dan 4 maanden geleden gezet zijn. Wanneer je een booster hebt gehad, is jouw vaccinatiebewijs onbeperkt geldig
- Document moet in het Frans of Engels zijn opgesteld
- Digitale coronabewijs (DCC) is geldig. Zorg wel voor een geprinte versie van je coronabewijs

Alternatief:
1. PCR-test

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Montenegro

Je hebt geen coronabewijs nodig om Montenegro in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Oostenrijk

Je hebt geen coronabewijs nodig om Oostenrijk in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Portugal

Je hebt geen coronabewijs nodig om Portugal in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Spanje

Je hoeft geen coronabewijs te tonen om Spanje in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

 
Tunesië

Vanaf 18 jaar en ouder
Ja:
- Bewijs van volledige vaccinatie (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie 14 dagen na de tweede prik)

- Wanneer je het Janssen-vaccin hebt gehad moet de prik langer dan 28 dagen geleden gezet zijn
Alternatief:
1. PCR-test
2. Antigeentest

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

Turkije

Je hoeft geen coronabewijs te tonen om Turkije in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden

 
Verenigde Arabische Emiraten

 Ja:
- Bewijs van volledige vaccinatie (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
Alternatief:
1. Herstelbewijs
2. PCR-test

Klik hier voor de checklist met voorwaarden
 
Zwitserland


 Je hebt geen coronabewijs nodig om Zwitserland in te reizen

Klik hier voor de checklist met voorwaarden


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties: cruise@sunweb.nl.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 2 dagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties: cruise@sunweb.nl.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 2 dagen