1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Verplichte reisdocumenten
  3. Welke verplichte formulieren gelden er voor reizen naar Griekenland?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Welke verplichte formulieren gelden er voor reizen naar Griekenland?

Sinds 15 maart 2022 is het niet meer verplicht om het PLF-formulier in te vullen voor aankomst in Griekenland. Ga je eilandhoppen? Dan gelden er afwijkende maatregelen:

Eilandhoppen en reizen per boot
Voor het reizen per boot heb je het volgende nodig:

- Gezondheidsverklaring
Alle reizigers van 18 jaar en ouder moeten per bootreis een gezondheisformulier in vullen. Je vult dit formulier in Griekenland in, aangezien je bij aankomst van ons de benodigde ferry informatie ontvangt. Ons advies is daarom ook altijd een blanco geprinte versie mee te nemen op reis, voor het geval er problemen zijn met het internet. Voor reizen met de boot tussen de Sporaden (Skopelos, Skiathos, Alonissos) is een afzonderlijk formulier niet noodzakelijk. 
- Geldig coronabewijs
Vlieg jij op Athene en ga je per boot naar een andere bestemming (Poros, Marmari/Karystos op Evia), dan dien je een negatief PCR-testresultaat/antigeentestresultaat te kunnen overhandigen die nog steeds geldig is bij vertrek met de boot (of bewijs van volledige vaccinatie/bewijs van herstel bij zich dragen). 
Voor Poros, Marmari/Karystos op Evia geldt dat indien de test NIET meer geldig is (doordat men een nacht heeft moeten verblijven in regio Athene vanwege de vluchttijden), je eenmalig (voor reizigers van 12 jaar en ouder) ook een zelftest af moet nemen voor je op de boot stapt (deze kan je in thuisland al aanschaffen); ook dien je een uitgeprint en ingevuld formulier met de uitslag bij je te dragen, te vinden op https://self-testing.gov.gr/covid19-self-test-print.pdf.

Vlieg jij aan op een eiland en reis je per boot door naar een ander eiland (Eilandhoppen Mykonos, Eilandhoppen Cycladen, Eilandhoppen Sporaden, Paxos), dan hoef je niet opnieuw te testen op het eerste eiland (de PCR-test/antigeentest uitgevoerd voor vertrek naar Griekenland of bewijs van volledige vaccinatie/bewijs van herstel is voldoende). 


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 5 werkdagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 5 werkdagen