Sunweb vakantie
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Reisadvies
  3. Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

In eerste instantie bekijken wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken:

Code groen of geel: jouw vakantie kan in principe doorgaan
Code oranje binnen de Europese Unie: jouw vakantie kan in principe doorgaan, maar wij bieden jou de optie om jouw vakantie om te boeken of te annuleren wanneer jij hier zelf voor kiest
Code oranje buiten de Europese Unie of code rood: vanaf 1 november voeren wij weer reizen uit naar Hurghada en vanaf 18 december naar Marsa Alam. Heb je een vakantie geboekt naar een andere bestemming? Dan kan jouw vakantie helaas niet doorgaan.

Meer informatie over het reizen naar een code oranje bestemming vind je hier.

Aanvullend houden wij ook rekening met de volgende zaken:

1. De quarantaine verplichtingen
2. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
3. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we je over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x



B. Aangepaste faciliteiten

JA

x



C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x



D. Gesloten accommodatie

NEE


X

X

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


X

X

F. Voldoet niet aan Sunweb Holiday Checklist

NEE


X

X

 
G. Reizen naar Egypte


JA 
Hurghada vanaf 01-11
Marsa Alam vanaf 18-12
 
X
 

 

H. Code oranje bestemmingen buiten de EU (m.u.v. Egypte)

NEE

X

X

X

I. Code oranje binnen de EU

JA

X
(alleen als het reisadvies al oranje was tijdens het boeken)

X





A. Jouw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en jij kunt uit gaan kijken naar jouw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij je de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we je goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op jouw vakantiebestemming en welke maatregelen je voor vertrek moet treffen. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten. 

B. Jouw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Het is helaas een gevolg van reizen in coronatijd dat niet altijd alle faciliteiten toegankelijk zijn in verband met de gezondheid en veiligheid. Op onze website kun je op de accommodatiepagina onder faciliteiten zien welke coronamaatregelen van toepassing zijn. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.  

C. Jouw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat jij hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Jouw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door jou geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van jouw geboekte aankomst. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

E. Jouw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.

F. Jouw vakantie voldoet niet aan de Sunweb Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar jouw vakantie komt niet door onze Holiday Checklist. Sunweb stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op jouw vakantie dan ontvang je van ons een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

G. Reizen naar Egypte
Vanaf 1 november gaan wij weer reizen uitvoeren naar Egypte. Dit is onze eerste stap in het reizen naar een code oranje bestemming buiten de Europese Unie. We zullen stap voor stap bekijken of we ook reizen naar andere bestemmingen kunnen gaan uitvoeren. Klik hier voor meer informatie over het reizen naar een code oranje bestemming.

H. Code oranje bestemmingen buiten de EU (m.u.v. Egypte)
Voor code oranje bestemmingen buiten de EU (m.u.v. Egypte) voert Sunweb geen reizen uit. Wij houden de situatie goed in de gaten en bekijken stap voor stap of we ook weer naar andere bestemmingen buiten de EU kunnen reizen.

I. Code oranje binnen de EU
1. Jouw bestemming veranderd na het boeken van een geel naar een oranje reisadvies: Jouw vakantie kan doorgaan, maar wanneer jij je er niet prettig bij voelt om op vakantie te gaan naar een oranje gebied binnen de EU krijg jij van ons de mogelijkheid om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.
2. Jouw bestemming had al een oranje reisadvies tijdens het boeken: wanneer je een vakantie boekt en de bestemming al een oranje reisadvies heeft, gelden er andere voorwaarden. Meer informatie vind je hier.






Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's