1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Checklist per bestemming
  3. Wat heb ik nodig om te kunnen reizen naar Egypte?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat heb ik nodig om te kunnen reizen naar Egypte?

Let op! Heb jij niet de juiste documenten bij je dan kan jou toegang tot jouw vlucht worden geweigerd.

1. Vaccinatiebewijs (alleen op papier) óf PCR-test
2. Declaration Form
3. Gezondheidsverklaring voor reizen vanaf of naar Nederland / PLF-formulier voor terugreizen naar België
4. Negatieve uitslag PCR-test óf antigeentest (terugreis naar Nederland)

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan naar Egypte.

1. Vaccinatiebewijs óf PCR-test voor alle reizigers vanaf 6 jaar en ouder
Om Egypte binnen te mogen kun je gebruik maken van één van de twee onderstaande opties:

Vaccinatiebewijs
• Bewijs dat jij volledig bent gevaccineerd (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
• De laatste vaccinatie moet minimaal 14 dagen voor aankomst zijn toegediend
• Wanneer je bent hersteld van COVID-19 en daarna één vaccinatie hebt gehad, moet je alsnog een negatieve PCR-test kunnen aantonen
• Het bewijs moet de volgende gegevens bevatten: jouw personalia, datum van de laatste vaccinatie en naam van het vaccin.
• Digitale coronabewijs (DCC) geen optie
• Op het bewijs moet een QR-code staan
• Het bewijs moet in het Engels of Arabisch opgesteld zijn

Tip: je kunt hier jouw coronabewijs omzetten in een papieren versie.

Óf negatieve testuitslag van een PCR-test
• Niet ouder dan 72 uur voor vertrek
• Het certificaat is afgegeven en gestempeld door een geaccrediteerd laboratorium (zonder doorhalingen of toevoegingen) of het heeft een QR-code.
• Het type monster wordt vermeld evenals het type test (RT - PCR).
• Het tijdstip en de datum van de afname van de test moeten worden vermeld
• Het certificaat is opgesteld in het Engels of Arabisch.
• Kinderen onder de 6 jaar hoeven geen PCR-test te overleggen

Reizigers die aankomen op de vliegvelden van de kustprovincies Rode Zee (Hurghada en Marsa Alam) en Zuid Sinaï (Sharm el Sheikh en Taba) en die géén bewijs kunnen tonen van een negatieve PCR-test, moeten op het vliegveld een test ondergaan. Lees hier meer.

2. Formulier voor jouw vakantiebestemming
Het is verplicht tijdens jouw reis het ingevulde Declaration Form bij je te dragen. 

3. Formulieren voor jouw land van vertrek of terugkomst
Heen- en/of terugreis vanuit of naar Nederland: het is verplicht voor alle reizigers (vanaf 13 jaar) die via een Nederlandse luchthaven reizen een gezondheidsverklaring van het RIVM bij je te dragen.

Heen- en/of terugreis vanuit of naar België: het is verplicht om binnen 48 uur voor aankomst in België een Passenger Locator Form in te vullen en bij je te dragen. Ondanks de regeling dat dit niet van toepassing is wanneer je korter dan 48 uur in België verblijft, adviseren wij ook Nederlandse reizigers dit formulier in te vullen.

4. Negatieve uitslag PCR- óf antigeentest (DCC) voor alle reizigers vanaf 12 jaar en ouder voor terugreis naar Nederland
Bij terugkomst in Nederland moet je verplicht een negatief testbewijs kunnen aantonen, ook wanneer je gevaccineerd of hersteld bent. Dit mag een PCR- of antigeentest zijn. Een PCR-test mag niet ouder dan 48 uur zijn en een antigeentest niet ouder dan 24 uur. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Ben je recent hersteld van corona en ben je bang dat je nog positief test? Lees hier hoe jij alsnog kan voldoen aan de voorwaarden om terug te reizen naar Nederland.

Ter plaatse een test regelen
Het is bij de meeste hotels zo geregeld dat jouw coronatest in het hotel kan worden afgenomen. Je ontvangt hier voor vertrek naar Nederland meer informatie over vanuit de reisleiding en tijdens de welkomstmeeting (binnen 2 dagen na aankomst). In verband met de privacy wetgeving is het voor onze reisleiding niet mogelijk een test afspraak te maken. Zij zullen jou informeren over hoe jij zelf een afspraak kunt maken. Houd er rekening mee dat de kosten voor deze test voor eigen rekening zijn. 

Wat gebeurt er als je positief test?
Wanneer jij in Egypte positief test kun je niet terugreizen naar Nederland. Je wordt naar een speciale quarantaine kamer gebracht in het hotel waar je verblijft. De quarantaine duurt 10 dagen. In principe blijven alleen de positief getestte personen uit het reisgezelschap in quarantaine en vliegen de overige reizigers naar huis. De enige uitzondering is wanneer kinderen positief testen, in dat geval mogen de ouders bij de kinderen blijven tijdens de quarantaine.
De extra verblijfskosten en het eten en drinken worden vergoedt door het hotel. Houd er rekening mee dat de overige kosten (bijv. extra corona test en terugvlucht) voor eigen rekening zijn of deze worden gedekt door jouw reisverzekering. Wanneer je zelf een reisverzekering hebt afgesloten kun je dit checken bij jouw verzekeringsmaatschappij. Indien jij een reisverzekering via Sunweb hebt afgesloten ben jij verzekerd bij AXA. Met onze AXA-reisverzekering ben je tijdens jouw reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op jouw zorgverzekering. Meer informatie vind je hier

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.

5. Maatregelen op jouw vakantiebestemming
Check goed welke maatregelen er van toepassing zijn op jouw vakantiebestemming. Deze kunnen anders zijn dan dat je gewend bent in Nederland of België.

6. Reisadvies
Houd altijd het reisadvies van onze overheid goed in de gaten. De adviezen kunnen op dit moment snel wijzigen.

Op reis gaan met de juiste documenten is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf.







Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 10 dagen.

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 10 dagen.