1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Checklist per bestemming
  3. Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Egypte?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Egypte?

Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

Tip! Heb je via Sunweb jouw annulerings- en/of reisverzekering geboekt? AXA dekt ook corona-gerelateerde situaties voor Egypte. Voor meer informatie klik hier. Heb je jouw verzekering ergens anders afgesloten? Check dan zelf goed de polisvoorwaarden van jouw eigen verzekering. Wij raden je aan op goed verzekerd op reis te gaan.


Inreismaatregelen

Je hebt de volgende documenten nodig om Egypte in te reizen:

1. Vaccinatiebewijs óf PCR-test óf antigeentest
2. Formulier voor jouw vakantiebestemming (niet verplicht)

Heb jij niet de juiste documenten bij je, dan kan je worden geweigerd op de vlucht. Reis je met de auto? Check dan ook de maatregelen van de landen waar je doorheen reist!

Hieronder vind je meer informatie over de benodigde documenten:

1. Vaccinatiebewijs óf PCR-test óf antigeentest voor alle reizigers vanaf 12 jaar en ouder
Om Egypte binnen te mogen kun je gebruik maken van één van de onderstaande opties:

Vaccinatiebewijs
• Bewijs dat jij volledig bent gevaccineerd (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
• De laatste vaccinatie moet minimaal 14 dagen voor aankomst zijn toegediend
• Wanneer je bent hersteld van COVID-19 en daarna één vaccinatie hebt gehad, moet je alsnog een negatieve PCR-test kunnen aantonen
• Het bewijs moet de volgende gegevens bevatten: jouw personalia, datum van de laatste vaccinatie en naam van het vaccin
• Digitaal vaccinatiebewijs wordt niet geaccepteerd. Print jouw bewijs hier uit
• Op het bewijs moet een QR-code staan
• Het bewijs moet in het Engels of Arabisch opgesteld zijn

Óf negatieve testuitslag van een PCR-test
• Niet ouder dan 72 uur voor vertrek
• Het certificaat is afgegeven en gestempeld door een geaccrediteerd laboratorium (zonder doorhalingen of toevoegingen) of het heeft een QR-code
• Het type monster wordt vermeld evenals het type test (RT - PCR)
• Het tijdstip en de datum van de afname van de test moeten worden vermeld
• Het certificaat is opgesteld in het Engels of Arabisch

Óf negatieve testuitslag van een antigeentest
• Niet ouder dan 24 uur voor vertrek
• Het certificaat is afgegeven en gestempeld door een geaccrediteerd laboratorium (zonder doorhalingen of toevoegingen) of het heeft een QR-code
• Het type monster wordt vermeld evenals het type test (RT - PCR)
• Het tijdstip en de datum van de afname van de test moeten worden vermeld
• Het certificaat is opgesteld in het Engels of Arabisch

Tip: lees hier hoe jij jouw coronabewijs op papier kan opvragen.

2. Formulier voor jouw vakantiebestemming (niet verplicht)
Het wordt aangeraden je voor vertrek te registreren. Meer informatie vind je hier.

Maatregelen ter plaatse
Let op:

In Egypte is het verplicht om vanaf 6 jaar een mondkapje te dragen in publieke binnenruimtes en het openbaar vervoer.

Terugreismaatregelen

Je hebt de volgende documenten nodig voor de terugreis:
1. PLF-formulier voor terugreizen naar België 
2. Maatregelen terugreis

1. PLF-formulier voor terugreizen naar België
Wanneer je vanuit een land buiten de EU naar België reist, is het verplicht om binnen 48 uur voor aankomst in België een Passenger Locator Form in te vullen en bij je te dragen. Ondanks de regeling dat dit niet van toepassing is wanneer je korter dan 48 uur in België verblijft (bijvoorbeeld voor een overnachting of tussenstop), adviseren wij ook Nederlandse reizigers dit formulier in te vullen.

2. Maatregelen terugreis

Sinds 23 maart hoef je als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. 

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 12 uur

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 5 uur

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Het is momenteel druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 25 minuten

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 4 werkdagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 12 uur
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 5 uur
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Het is momenteel druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 25 minuten
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 4 werkdagen