1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Checklist per bestemming
  3. Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Andorra?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Andorra?

Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

 Inreismaatregelen

Je hebt de volgende documenten nodig om Andorra in te reizen:
1. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf PCR-test óf antigeen(snel)test
2. Gezondheidsverklaring voor reizen vanaf Nederland

Let op: Als je Andorra met het vliegtuig bezoekt, vlieg je naar Barcelona. Je zult ook rekening moeten houden met de benodigde documentatie om per vliegtuig naar Spanje te kunnen reizen!

Heb jij niet de juiste documenten bij je, dan kan je worden geweigerd op de vlucht. Reis je met de auto? Check dan ook de maatregelen van de landen waar je doorheen reist!

Hieronder vind je meer informatie over de benodigde documenten:

1. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf PCR-test óf antigeentest voor alle reizigers vanaf 6 jaar en ouder

Vaccinatiebewijs
Volledige vaccinatie en jouw laatste prik is langer dan 14 dagen geleden toegedient
Digitale coronabewijs (DCC) geen optie. Je moet jouw coronabewijs uitprinten en op papier meenemen of via jouw telefoon/mail laten zien
Bewijs moet bevatten: naam reiziger, nummer reisdocument, datum test, gegevens testlocatie, gebruikte techniek en de negatieve uitslag
Bewijs moet in het Engels, Frans, Spaans of Catalaans zijn opgesteld

óf herstel van COVID-19
Document van een positieve test waarmee wordt bewezen dat je hersteld bent van COVID-19
Bewijs in Engels, Frans, Spaans of Catalaans
De volgende informatie moet op het document vermeld staan: naam reiziger, nummer reisdocument, datum test, gegevens testlocatie, gebruikte techniek en negatieve uitslag
Papier of digitaal (telefoon/mail, CoronaCheck app niet toegestaan)

Óf negatieve testuitslag van een PCR-test
Niet ouder dan 72 uur voor aankomst
Uitslag in Engels, Frans, Spaans of Catalaans
De volgende informatie moet op het document vermeld staan: naam reiziger, nummer reisdocument, datum test, gegevens testlocatie, gebruikte techniek en negatieve uitslag
Papier of digitaal (telefoon/mail, CoronaCheck app niet toegestaan)

Óf negatieve testuitslag van een antigeen(snel)test
Niet ouder dan 48 uur voor aankomst
Uitslag in Engels, Frans, Spaans of Catalaans
De volgende informatie moet op het document vermeld staan: naam reiziger, nummer reisdocument, datum test, gegevens testlocatie, gebruikte techniek en negatieve uitslag
Papier of digitaal (telefoon/mail, CoronaCheck app niet toegestaan)

TIP! Zet hier jouw Digitale Coronabewijs (DCC) om in een papieren bewijs

2. Gezondheidsverklaring voor reizen vanaf Nederland
Heenreis vanaf Nederland: het is verplicht voor alle reizigers (vanaf 12 jaar) die via een Nederlandse luchthaven reizen of een gezondheidsverklaring van het RIVM bij je te dragen.

 Maatregelen ter plaatse
Let op: 
De belangrijkste regels die gelden in Andorra zijn:
Vanaf 16 jaar en ouder: coronabewijs verplicht om toegang te krijgen tot ski resorts en toeristische attracties
Een negatieve PCR-test uitslag is 72 uur geldig en een antigeen test is 12 uur geldig

Coronabewijs vanaf 16 jaar en ouder
Voor hotels, skiliften en andere toeristische plekken moet je een van de volgende bewijzen kunnen tonen vanaf 16 jaar en ouder:
  • Vaccinatiebewijs: bewijs van volledige vaccinatie waarbij de laatste vaccinatie minstens twee weken voor vertrek gezet is. Jouw vaccinatiebewijs is ook geldig wanneer je meer dan 6 maanden geleden corona hebt gehad en daarna 1 vaccinatie hebt gekregen (de prik moet langer dan 14 dagen geleden zijn toegedient)
  • Bewijs van genezing binnen afgelopen 6 maanden
  • Een negatief PRC testresultaat niet ouder dan 72 uur of een negatieve antigeen test niet ouder dan 12 uur
Kinderen tussen de  8 -15 jaar zijn verplicht om een mondkapje te dragen in bovenstaande locaties wanneer ze geen coronabewijs kunnen tonen.
Kinderen onder de 8 jaar zijn uitgesloten van deze regels.

 Terugreismaatregelen

Sinds 23 maart hoef je als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland. Daarnaast is het sinds 21 april ook niet meer nodig om een gezondheidsverklaring in te vullen wanneer je reist via een Nederlandse luchthaven.

Let op! Reis je terug via België? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via België.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 4 werkdagen

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur (telefonisch en via WhatsApp bereikbaar)

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 4 werkdagen