1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Inchecken
  3. Hoe kan ik online inchecken bij Transavia?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe kan ik online inchecken bij Transavia?

Voor de meeste Transavia vluchten kun je vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek van jouw vlucht online inchecken. Transavia zoekt de meest geschikte stoelen voor jouw reisgezelschap uit. Helaas kun je daardoor de gereserveerde stoelen niet meer wijzigen. Je hebt hierbij helaas niet de garantie dat jullie allemaal bij elkaar zitten.

Vanwege COVID-19 is Transavia genoodzaakt om voor een aantal bestemmingen de online incheck niet mogelijk te maken. Dit heeft te maken met eventuele checks die nodig zijn voor het inchecken, die alleen op de luchthaven zelf uitgevoerd kunnen worden. Door de vele wijzigingen in deze maatregelen, is het voor ons op voorhand niet concreet te zeggen of jij voor jouw vakantie online kunt inchecken of alleen op de luchthaven kunt inchecken. Wij adviseren je daarom gewoon te proberen om online in te checken. Lukt dit niet? Check dan in op de luchthaven. Dit is een besluit van Transavia waar wij helaas geen invloed op hebben. Aangezien het hoogseizoen is en er steeds weer meer reizigers gaan vliegen, adviseren we je minimaal 3 uur van te voren op de luchthaven aanwezig te zijn. Ook wanneer je al online hebt ingecheckt. Houd bij vroege vluchten wel rekening met de openingstijden van de kleinere luchthavens, die gedurende de nacht soms gesloten zijn.

Hoe werkt het online inchecken?

Heb je standaard vluchten geboekt? Dan log je niet in met jouw boekingsnummer van Sunweb, maar met het PNR nummer dat staat vermeld op de factuur achter de geboortedata van de reizigers en op de tickets.

1. Houd jouw PNR nummer en jouw vertrekdatum bij de hand
2. Ga naar de Selfservice van Transavia
3. Vul onder boekingsnummer jouw PNR nummer in. Vul daarnaast de achternaam van de hoofdboeker en vertrakdatum in
4. Kies in de selfservice voor online inchecken
5. Check jezelf en jouw eventuele reisgenoten in
6. Print de boardingpassen uit

Heb je flexibele vluchten geboekt? Volg dan de volgende stappen:

1. Houd jouw boekingsnummer van Sunweb en jouw vertrekdatum bij de hand
2. Ga naar de Selfservice van Transavia
3. Vul jouw boekingsnummer van Sunweb, de achternaam van de hoofdboeker en de vertrekdatum in
4. Kies in de selfservice voor online inchecken
5. Check jezelf en jouw eventuele reisgenoten in
6. Print de boardingpassen uit

Als je online hebt ingecheckt, kun je op de luchthaven eenvoudig jouw ruimbagage afgeven. Op Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport kun je dit doen bij de ‘bagage drop-off’ balie. Bij overige luchthavens geef je jouw ruimbagage af bij de check-in balie.

Internet check-in is niet mogelijk voor reisgezelschappen van meer dan 9 personen en mindervalide reizigers. Gezinnen die reizen met een baby onder de 2 jaar kunnen wel online inchecken.

De internet check-in is niet verplicht. Je kunt ook inchecken bij de check-in balie of bij een selfservice check-in automaat.

De internet check-in wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 24 uur

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 24 uur

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 12 dagen

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 24 uur
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 24 uur
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 12 dagen