1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Mindervalide
  3. Mag ik een rolstoel meenemen in het vliegtuig?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Mag ik een rolstoel meenemen in het vliegtuig?

Het is mogelijk om tijdens jouw vakantie een rolstoel of scootmobiel mee te nemen. Het is belangrijk dat wij jouw rolstoel of scootmobiel van te voren aanmelden voor de vlucht, transfer en accommodatie.

Neem je een rolstoel of scootmobiel mee, dan kun je via de klantenservice pagina contact met ons opnemen.

Graag ontvangen wij de volgende gegevens:
- Met wat voor rolstoel reis je? Met of zonder (droge/natte) accu?
- Is de rolstoel wel of niet inklapbaar?
- Wat zijn de afmetingen van de rolstoel uitgeklapt?
- Wat zijn de afmetingen van de rolstoel ingeklapt?
- Wat is het gewicht van de rolstoel?
- Heb je begeleiding nodig op de luchthaven?
- Kun je lange afstanden lopen, trappen lopen (o.a. trapjes bus) of helemaal niet lopen?
- Is het noodzakelijk dat er een speciale transfer voor je aangevraagd wordt?
- Is het van belang dat er een speciale / aangepaste kamer wordt aangevraagd?
- Heb je nog andere speciale wensen?

Houd er rekening mee dat de rolstoel bij de check-in balie ingecheckt wordt. Vanaf de incheckbalie krijg je een leenrolstoel van de luchtvaartmaatschappij.

Mogelijk worden er extra kosten berekend voor de transfer. Hier brengen wij je uiteraard zo snel mogelijk van op de hoogte.

Let opHeb jij standaard vluchten geboekt met Transavia? Dan meld je de medische bagage zelf aan via Mijn Transavia onder 'Vraag een medische service aan''. Je logt in op Mijn Transavia met het PNR-nummer dat op de factuur (achter de geboortedata van de reizigers) en op jouw tickets terug te vinden is. Vergeet niet om de rolstoel ook bij Sunweb aan te melden voor de transfer.





Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur
Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's