FAQ - Na de vakantie




KLACHTEN

Hoe dien ik een klacht in?

Heb je klachten over de reis of ben je ontevreden over jouw vakantieverblijf dan dien je dit direct te melden aan de receptie van jouw accommodatie en aan de vertegenwoordiging van Jiba ter plaatse. Onze vertegenwoordiger staat voor jou klaar om jouw klacht tijdens de vakantie op te lossen. Is er geen vertegenwoordiger op bestemming aanwezig, neem dan direct vanaf jouw vakantiebestemming telefonisch of per fax contact op met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoon- en faxnummer van Jiba staat vermeld op de reisbescheiden.

Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat Jiba op het moment dat jij jouw klacht kenbaar maakt, meestal direct iets kan doen om jouw klacht op te lossen. Achteraf na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen. 

Klachtformulier noodzakelijk
Word jouw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost dan is het noodzakelijk om een klachtenformulier in te vullen zodat je bij thuiskomst jouw klacht kenbaar kunt maken. Jouw klacht kun je uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis, voorzien van een motivatie, schriftelijk, per e-mail of fax indienen. Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te kunnen nemen. Na ontvangst van jouw opmerkingen, versturen wij altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerkingen geven wij binnen één maand. Je kunt je correspondentie richten aan:

Jiba 
t.a.v. Afdeling Customer Support
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 103
f +31 (0)10 2802 169
customersupport@jiba.nl 

Met klachten kun je je ook wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

VERGETEN SPULLEN
Ik ben mijn spullen vergeten ter plaatse, wat kan ik nu doen?

Ben je op vakantie geweest en je bent daar spullen vergeten? Dan kun je contact opnemen met de afdeling Customer Support. Zij helpen je hier graag verder mee.

Afdeling Customer Support
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 103
f +31 (0)10 2802 169
customersupport@jiba.nl

SCHADE 

Hoe meld ik een schade? 
Wanneer je op vakantie schade opgelopen hebt, dan kun je hiervoor contact opnemen met jouw verzekeringsmaatschappij. Heb je de verzekeringen bij Jiba afgesloten, dan lopen deze via de Europeesche Verzekeringen. Via de volgende link kun je dan jouw schade melden: Europeesche Verzekeringen.


naar boven