Ontevreden of klachten

´╗┐

Wijze van melden
Heb je klachten over de reis of ben je ontevreden over jouw vakantieverblijf, dan dien je dit direct te melden aan de receptie van de accommodatie en aan de vertegenwoordiging van Jiba ter plaatse. Onze vertegenwoordiger staat voor jou klaar om jouw klacht tijdens de vakantie op te lossen Is er op bestemming geen vertegenwoordiger aanwezig, neem dan direct vanaf jouw vakantiebestemming telefonisch, per e-mail of per fax contact op met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoon- en faxnummer van Jiba staat vermeld op de reisbescheiden.

Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat Jiba op het moment dat jij jouw klacht kenbaar maakt, meestal direct iets kan doen om jouw klacht op te lossen. Achteraf na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen.

Klachtenformulier noodzakelijk
Wordt jouw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost dan is het noodzakelijk om een klachtenformulier in te vullen zodat je bij thuiskomst jouw klacht kenbaar kunt maken. De klacht kun je uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis, voorzien van een motivatie, schriftelijk, per e-mail of fax indienen. Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te kunnen nemen. Na ontvangst van jouw opmerkingen, versturen wij je altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerkingen geven wij binnen één maand. Je kunt je correspondentie richten aan:

Jiba
t.a.v. Afdeling Customer Support
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 103
f 0031 10 280 21 69
e customersupport@jiba.nl

Houd er rekening mee dat wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, in Nederland niet in behandeling worden genomen.

Wanneer je klacht betrekking heeft over Jiba of op het tot stand komen van de boeking, dan kun je deze uiterlijk binnen 1 maand na het bekend worden van de feiten bij ons indienen.

Na ontvangst van een klacht, voor vertrek, versturen wij geen ontvangstbevestiging. Dit omdat wij binnen 2 weken, of eerder bij kort voor vertrek, jouw klacht willen behandelen.

Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de ANVR voorwaarden.

Met klachten kun je je ook wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Wat te doen? Overige klachten
Wanneer de klacht betrekking heeft op de reisorganisatie of op het tot stand komen van de boeking, dien deze dan uiterlijk binnen één maand na kennisname van de feiten (waarop de klacht betrekking heeft) bij ons in. Na ontvangst van een klacht, voor vertrek, versturen we geen ontvangstbevestiging. Dit omdat we jouw klacht binnen twee weken (in ieder geval voor vertrek) willen behandelen. Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en jouw rechten als reiziger verwijzen we je naar de ANVR reisvoorwaarden.

Nog even dit
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, een andere cultuur, ander eten etc. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar ook een aspect om bij je vakantieverwachtingen rekening mee te houden.

  • Wanneer je kiest voor een eenvoudige accommodatie, dan mag je natuurlijk niet de comfort en faciliteiten van een luxe vier- of vijfsterren hotel verwachten.
  • Je moet rekening houden met mogelijk aanwezige bouwactiviteiten op de bestemming.
  • Houd rekening met een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en een beperkter aanbod van faciliteiten in het voor- en naseizoen.
  • Water en elektriciteit zijn in de Zuid-Europese en Afrikaanse landen nog niet overal op het niveau zoals wij dat gewend zijn in Nederland.
  • Het voltage ligt soms lager en het is mogelijk dat de stroom korte tijd uitvalt.
  • De warmwatervoorziening gebeurt vaak met behulp van zogenaamde zonnecollectoren. Ook kan het zijn dat je slechts over een kleine boiler beschikt.
  • In sommige landen is in badkamers geen douchegordijn aanwezig en/of kan de douchekop niet worden ophangen.

Je kunt op jouw vakantiebestemming te maken krijgen met ongedierte zoals kakkerlakken of mieren. Over het algemeen is dit niet te wijten aan onvoldoende hygiëne, maar aan de klimatologische omstandigheden. Verpak daarom etenswaren goed en bewaar alles bij voorkeur in een koelkast. Je kunt ter plaatse zelf een verdelgingsmiddel kopen, maar geef het ook altijd door aan de hostess en/of de receptie van jouw vakantieverblijf, zodat zij je kunnen helpen om van het ongewenste bezoek af te komen.


naar boven