Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Informatie over SGR corona-voucher voor een geannuleerde pakketreis


Wat is een SGR corona-voucher?

Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een SGR corona-voucher (‘voucher’). Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’) van toepassing. Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd. 


De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.


Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.


Wat is mijn SGR corona-voucher waard?

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher aan je terugbetalen.

 

Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?

De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)


Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn SGR corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?

Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.


Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?

We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here.


De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.


Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald.  Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.nl. Mocht je de aanvraag eerder willen indienen dan vervalt de SGR-dekking.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat alle vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021 SGR gedekt zijn tot aan hun vervaldatum. De garantie vervalt dus niet 31 december op al uitgegeven vouchers. Wanneer de garantie door SGR niet verlengd wordt, zullen vouchers uitgegeven vanaf 1 januari geen SGR dekking meer hebben.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend


Madeira - verplichte maatregelen
Voor Madeira is het verplicht om je online te registreren via deze link: http://apps.iasaude.pt/s-alerta/questionarios/viagem/questionario.cfm?l=EN

LET OP: voor de bestemming Madeira is ook een verplichte PCR-test nodig.
Voorwaarden Sunweb corona-voucher

Laatste update: 14 mei 2020


Hieronder tref je de voorwaarden aan van de Sunweb corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.


Sunweb corona-voucher

Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een flight-only boeking gemaakt. Omdat jouw boeking is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus, heb je van ons een Sunweb corona-voucher ontvangen waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons. Ook als jouw pakketreis eerder is afgebroken als gevolg van het coronavirus ontvang je ter compensatie van de gemiste vakantiedagen van ons een Sunweb corona-voucher.


Vouchercode

De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient  zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.



Inwisselen

De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.


Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Sunweb Group en de ANVR Boekingsvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

  

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.


Waarde voucher

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat: i) je reeds voor jouw flight-only boeking had (aan)betaald ten tijde van de annulering of, ii) dat je ter compensatie van ons krijgt vanwege de gemiste vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde van jouw voucher in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum aan je terugbetalen. 



Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

 


Griekenland - verplicht PLF formulier
VERPLICHT PLF FORMULIER

Het is de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger om het formulier in te vullen.

In verband met ieders veiligheid, zowel van de reizigers als de lokale bevolking, heeft Griekenland verplichte voorzorgsmaatregelen genomen omtrent het corona virus.

De Griekse overheid maakt het vanaf 27 juni verplicht om uiterlijk 24 uur voor aankomst op elke Griekse luchthaven een zogenoemde Passenger Locator Form formulier in te vullen, met o.a. contactgegevens en recent bezochte landen. Na registratie, ontvang je een QR-code, die bij aankomst wordt gescand en een algoritme berekent welke reizigers het grootste risico vormen en hier wordt dan mogelijk een covid-19 test bij afgenomen om ieders veiligheid te waarborgen. Indien er een covid 19-test wordt afgenomen, mag je het resultaat van je test afwachten in jouw eigen hotel. Wij raden je aan om dit formulier direct na boeken in te vullen.

Aangezien de test maar voor een aantal passagiers van toepassing zal zijn, is de kans groot dat jouw QR-code goed wordt gekeurd en je door kunt lopen naar de bagagebanden en de paspoortcontrole, om jouw weg naar jouw hotel te vervolgen. Tot slot willen we je meegeven dat we verwachten dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt en alleen op vakantie gaat wanneer je geen corona gerelateerde gezondheidsklachten hebt.

Je vult 1 formulier in per gezin. Bij het invullen geef je dit aan door aan te vinken dat je het formulier invult voor jouw gehele huishouden/gezin. Bestaat jouw reisgezelschap uit meerdere gezinnen dan vult elk gezin zijn eigen formulier in. Reis je alleen, met vrienden of in een andere samenstelling dan vul je het formulier per persoon in. Het invullen per gezin/huishouden is erg foutgevoelig. We raden je daarom aan om het formulier alsnog ook per persoon in te vullen.

- Je ontvangt de QR code rond middernacht op de dag van vertrek.
- Het is niet mogelijk om binnen de 24 uur voor vertrek het formulier nog in te vullen.
- Indien je op tijd het formulier ingevuld hebt en je ontvangt geen QR code, dan kan je met de bevestigingsmail de reis maken.

LET OP: Het is verplicht om het formulier in te vullen. Doe je dit niet, dan riskeer je een boete of kan je geweigerd worden.

Neem het formulier digitaal én uitgeprint mee naar de luchthaven.

Voor algemene richtlijnen per bestemming, klik hier.

Per 4 augustus dien je jezelf te registreren voordat je het formulier kan invullen.

Hulp bij het invullen van het PLF-formulier:

Stap 1: Transportation Type: Kies hier Aircraft. (Vliegtuig)

Stap 2: Aircraft Flight Information
Vul hier in: de naam van de vliegmaatschappij, je vluchtnummer (in hoofdletters) en de datum van vertrek.
Bij Select of entry point, kies je de luchthaven waar je aankomt. Dit zijn de opties:
Aktio (= Lefkas/Preveza), Anchialos (= Volos), Araxos (= Patras), Athene International airport (= Athene), Chania (Chania Kreta), Chios, Corfu, Heraklion (Heraklion Kreta), Kalamata, Karpathos, Kavala, Kefalonia, Kos, Kythira, Lemnos (= Limnos), Mykonos, Mytilene (= Lesbos), Paros, Rhodes (= Rhodos), Samos, Santorini, Sitia (Sitia Kreta), Skiathos, Skyros, Thessaloniki, Zakynthos

Stap 3: Personal information: Vul in stap 3 je naam, leeftijd, telefoonnummer etc. Let op: bij telefoonnummer eerst +31.

Stap 4: Permanent Address: Vul hier je huisadres etc.

Stap 5: Temporary Address
Hier vul je de naam van de accommodatie en het adres waar je de komende 14 dagen bereikbaar zal zijn, je kunt maximaal twee verblijfplaatsen invullen. Let op bij het kiezen van de regio want dat is vrij lastig omdat niet alle regio’s zijn bekend bij toeristen. Waar hoort bijvoorbeeld Samos, Zakynthos of Rhodos bij, het merendeel van de reizigers, zelfs veel Grieken, weten dit niet. Zie hier welke regio je moet kiezen voor jouw vakantiebestemming:

Attiki = Athene maar ook de Saronische eilanden zoals Poros, Hydra, Spetses, Aegina en Angistri. Ook het eiland Kythira valt onder Attiki.
Voreio Aigaio = Samos, Limnos, Lesbos, Chios en Ikaria
Dytiki Ellada = Dat zijn de departementen Achaia (Peloponnesos), Elia (Peloponnesos) en Etoloakarnania (Centraal Griekenland). Belangrijke plaatsen zijn hier bijvoorbeeld Patras, Galaxidi, Olympia, Katakolo etc
Ionia Nisia = Dit zijn de Ionische eilanden zoals Corfu, Paxos, Lefkas, Kefalonia, Zakynthos en Ithaki.
Kriti = Kreta
Ipeiros = Epirus. Dit zijn de departementen Preveza, Ioannina, Thesprotia en Arta. Bekende plaatsen zijn hier o.a. Parga, Syvota, Zagoria etc.
Sterea Ellada = Dit zijn de departementen Evia, Fthiotida, Fokida, Viotia maar Ook het eiland Skyros!
Notio Aigaio = Dit zijn alle eilanden in de zuidelijke Egeische zee, dat zijn de Cycladen en de Dodecanesen. Tot deze eilandgroepen behoren Rhodos, Kos, Karpathos, Leros, Kalymnos, Patmos, Lipsi, Agathonissi, Telendos, Pserimos, Astypalaia, Nisyros, Tilos, Symi, Chalki, Kastelorizo, Kasos, Santorini, Mykonos, Milos, Andros, Amorgos, Paros, Naxos, Syros, Kea, Anafi, Keros, Antiparos, Delos, Donoussa, Folegandros, Ios, Iraklia, Kimolos, Koufonissia, Kythnos, Schinoussa, Sifnos, Sikinos, Thirasia en Tinos.
Thessalia (Thessalië) = Dit zijn de departementen Magnisia, Larissa, Karditsa, Trikala en de eilanden Skiathos, Skopelos en Alonissos. Bekende bestemmingen zijn hier bijvoorbeeld Pilion en Meteora.
Kentriki Makedonia = Dit is het centrale gedeelte van het Griekse district Macedonie. Hier liggen behalve Thessaloniki en Chalkidiki, de departementen Serres, Kilkis, Pieria, Imathia, Pella en Kilkis.
Dytiki Makedonia = Dit is het westelijke gedeelte van het Griekse district Macedonie, heir bevinden zich de departementen Kozani, Grevena, Kastoria en Florina.
Anatoliki Makedonia kai Thraki = Dit het oostelijke deel van het Griekse district Macedonie en het distrct Thracie. Heir bevinden zich de departementen Drama, Kavala, Thassos (eiland), Xanthi, Rodopi en Evros.
Peloponnesos = Dat zijn alle departementen van Peloponnesos behalve Achaia en Elia. Dat zijn de departementen Messinia (bijv. Kalamata, Stoupa, Koroni, Methoni etc), Lakonia (bijv. de zuidelijke Mani, Gythion, Monemvasia etc), Arkadia, Korinthia en Argolis (Tolo, Nafplion etc)
Informatie m.b.t alle vakanties naar Griekenland na 27 september 2020
Wij weten nu nog niet of het oranje reisadvies ook van toepassing zal zijn op vakanties naar Griekenland, na 27 september 2020. Tot die tijd willen wij jou vriendelijk vragen om de berichtgeving op de website & FAQ goed in de gaten te houden, welke wij iedere dag up to date houden om de meest gestelde vragen te beantwoorden. Jij kunt er vanuit gaan dat jij onze eerste prioriteit bent en zodra het reisadvies ook voor jou geldt nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht