Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Wat is een Swift code / BIC?
Iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen (internationale) betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd. De kun je gemakkelijk terugvinden op de website van jouw eigen bank. De meest voorkomende hebben wij alvast voor jou op een rijtje gezet:

Rabobank: RABONL2U
ABN-AMRO: ABNANL2A
ING: INGBNL2A
SNS: SNSBNL2A
Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
We hebben je een corona-voucher aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here. 

Verzoek tot uitbetalen
Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum kun je vanaf nu gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Sunweb. Onder jouw voucher zie je hier de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald.

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot geld terug wel indienen.

Mocht je in de tussentijd toch nog besluiten om op vakantie te gaan, dan kan je uiteraard alsnog een reis boeken op onze website en de voucher hiervoor inzetten. Je kunt dus tot die tijd nog steeds gebruik maken van onze geldteruggarantie!







Voorwaarden SGR corona-voucher

Hieronder tref je de voorwaarden aan van de SGR corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.


SGR corona-voucher

Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een pakketreis geboekt. Omdat jouw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heb je van ons een SGR corona-voucher ontvangen waarmee je tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons.


Wat feiten op een rijtje over de SGR corona-voucher:

a) Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);

b) Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;

c) Op de voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;

c) Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;

d) In dat geval dien je de voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;

e) De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
f) De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
g) Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR. Meer informatie hierover vind je hier.

Vouchercode

De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient  zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.


De voucher is een vordering op naam van de hoofdboeker op ons. De voucher is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan een derde, behalve aan de SGR ingevolge artikel 8 van de garantieregeling SGR.

 

Inwisselen

De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.


Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Sunweb Group en de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

  

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

 

Waarde SGR corona-voucher

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken via Mijn Sunweb de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde van jouw voucher in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum aan je terugbetalen. 


De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

Hoe kan ik mijn vakantie omboeken?
Je kunt je vakantie zelf omboeken via jouw Mijn Sunweb account, mits jouw boeking aan de omboekvoorwaarden voldoet. Je kunt alleen omboeken naar vakanties die op dat moment te boeken zijn op de website. Op het moment dat je omgeboekt bent, zijn de normale betalingsvoorwaarden weer van toepassing. Dat betekent dat je de restantbetaling dan pas weer twee weken voor de nieuwe vertrekdatum hoeft te voldoen.



Hoe stel ik online mijn vakantievraag?
Via ons contactformulier stel jij gemakkelijk jouw vakantievraag. Per mail ontvang je een ontvangstbevestiging met daarin een mailreferentienummer en de verwachte verwerkingstijd.

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht