Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Informatie over SGR corona-voucher voor een geannuleerde pakketreis


Wat is een SGR corona-voucher?

Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een SGR corona-voucher (‘voucher’). Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’) van toepassing. Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd. 


De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.


Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.


Wat is mijn SGR corona-voucher waard?

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher aan je terugbetalen.

 

Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?

De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)


Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn SGR corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?

Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.


Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?

We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here.


De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.


Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald.  Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.nl. Mocht je de aanvraag eerder dan 6 maanden na uitgiftedatum willen indienen dan vervalt de SGR-dekking.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat alle vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021 SGR gedekt zijn tot aan hun vervaldatum. De garantie vervalt dus niet 31 december op al uitgegeven vouchers. Wanneer de garantie door SGR niet verlengd wordt, zullen vouchers uitgegeven vanaf 1 januari geen SGR dekking meer hebben.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend



Inwisselen corona-vouchers

Hoe kan ik mijn corona-voucher inwisselen?

De corona-voucher kun je gemakkelijk inwisselen tijdens het betaalproces van jouw nieuwe boeking.
Bekijk de stappen hieronder.

 

 

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

Welke vakanties worden er geannuleerd?

België: Alle vakanties naar België met vertrek t/m 13 november 2020 worden geannuleerd. 

Cyprus: Alle vakanties naar Cyprus met vertrek t/m 16 december 2020 worden geannuleerd.

Egypte:
Alle vakanties naar Egypte met vertrek t/m 9 november 2020 worden geannuleerd.

Vakanties naar Taba met vertrek t/m 16 december 2020 worden geannuleerd.
Vakanties naar Marsa Alam met vertrek vanuit Nederland tussen 1 november en 12 december 2020 worden geannuleerd.
Vakanties naar Rode Zee / Nijlcruise met vertrek vanuit Nederland tussen 1 november en 16 december 2020 worden geannuleerd.
Vakanties naar Rode Zee / Nijlcruise met vertrek vanuit België worden geanuleerd t/m 30 oktober 2020

Frankrijk: Alle vakanties naar Frankrijk met vertrek t/m 29 oktober 2020 worden geannuleerd.
                 
Griekenland: Alle vakanties naar Lefkas, Evia en Poros met vertrek t/m 31 oktober 2020 worden geannuleerd
Alle vakanties naar Skiathos met vertrek t/m 31 oktober 2020 worden geannuleerd.

Voor reizigers die met Transavia reizen geldt het volgende:
Vluchten vanaf AMS Schiphol Airport naar MJT Griekenland (Lesbos) tussen 1 september 2020 en 22 oktober 2020 worden geannuleerd.
Vluchten naar AOK (Karpathos), CFU (Corfu), CHQ (Chania) EFL (Kefalonia), HER (Heraklion), JTR (Santorini), KGS (Kos), RHO (Rhodos), SMI (Samos) en ZTH (Zakynthos) vanaf 25 september 2020 tot het einde van het seizoen 2020 worden geannuleerd. 

Voor reizigers die met Brussels Airlines reizen geldt het volgende:
Vluchten vanaf BRU Brussels Airport naar ZTH Griekenland (Zakynthos) t/m 27 september 2020 worden geannuleerd.
Vluchten vanaf BRU Brussels Airport naar CHQ Griekenland (Chania) t/m 3 oktober 2020 worden geannuleerd.

Marokko: Alle vakanties naar Marokko met vertrek t/m 16 november 2020 worden geannuleerd.

Oostenrijk: Alle vakanties naar de regio's Tirol, Opper-Oostenrijk, Salzburg en Vorarlberg met vertrek t/m 9 november 2020 worden geannuleerd. 

Portugal
: Alle vakanties naar Costa de Lisboa en Porto stad met vertrek t/m 16 november 2020 worden geannuleerd.

Spanje: Alle vakanties naar Spanje met vertrek t/m 16 november 2020 worden geannuleerd. 

Turkije: Alle vakanties naar Turkije met vertrek t/m 31 oktober 2020 worden geannuleerd.


Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen.


Communicatie en gevolgen voor jouw reservering
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie uit voorzorg annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Dit geldt zowel voor zon- als wintersportvakanties. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan op het moment dat je van ons bericht ontvangt dat wij jouw vakantie annuleren, hoef je geen restant betaling meer te voldoen.

Hoe krijg je info met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen
Momenteel zijn wij druk bezig om alle Sunweb Group klanten, die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier verder te helpen. In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

Wij contacteren jou!
Dit doen wij gebaseerd op urgentie en vertrekdatum. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.
Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in onze FAQ over zomervakanties en wintersport.
Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.
We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, als ook met onze bus-, airline- en hotelpartners.


Verwacht jij een e-mail te hebben ontvangen, maar is dit niet het geval? Controleer dan altijd eerst jouw ongewenste e-mail inbox, omdat de e-mail daar mogelijk in terecht is gekomen.

Voorwaarden SGR corona-voucher

Hieronder tref je de voorwaarden aan van de SGR corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.


SGR corona-voucher

Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een pakketreis geboekt. Omdat jouw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heb je van ons een SGR corona-voucher ontvangen waarmee je tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons.


Wat feiten op een rijtje over de SGR corona-voucher:

a) Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);

b) Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;

c) Op de voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;

c) Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;

d) In dat geval dien je de voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;

e) De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
f) De SGR-garantie geldt alleen voor vouchers met een uitgiftedatum tussen 16 maart 2020 en 1 september 2020, of zoveel langer indien de SGR de garantieperiode heeft verlengd:
g) Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR. Meer informatie hierover vind je hier.

Vouchercode

De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient  zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.


De voucher is een vordering op naam van de hoofdboeker op ons. De voucher is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan een derde, behalve aan de SGR ingevolge artikel 8 van de garantieregeling SGR.

 

Inwisselen

De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.


Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Sunweb Group en de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

  

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

 

Waarde SGR corona-voucher

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van het relevante bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde van jouw voucher in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum aan je terugbetalen. 


De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat alle vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021 SGR gedekt zijn tot aan hun vervaldatum. De garantie vervalt dus niet 31 december op al uitgegeven vouchers. Wanneer de garantie door SGR niet verlengd wordt, zullen vouchers uitgegeven vanaf 1 januari geen SGR dekking meer hebben.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 


Duitsland- verplichte PCR-test
Reizigers uit Nederland moeten bij binnenkomst in Duitsland een negatieve COVID-19 test tonen die niet ouder is dan 48 uur. Wanneer je dit niet kunt overleggen, moet je jezelf preventief laten testen in Duitsland. Er wordt gevraagd daarna 14 dagen in zelfquarantaine te gaan. We bieden graag een vergoeding van 49 euro per persoon aan voor de COVID-19 test.

Voor Belgische reizigers of reizigers die een bezoek aan België hebben gebracht (tot 14 dagen) voorafgaande een bezoek aan Duitsland, moet je een negatieve PCR COVID-test van minder dan 48u voor aankomst kunnen voorleggen of deze ter plaatse af laten nemen en tot die tijd in quarantaine de uitslag afwachten. We bieden graag een volledige vergoeding (t.w.v. 46,80 euro per persoon) van een COVID-19 test aan om jou veilig van je vakantie te laten genieten. Dit bedrag storten wij automatisch 2,5 week na jouw vertrekdatum terug op jouw rekening. Raadpleeg jouw huisarts in verband met geschikte testlocaties.

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht