Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Wat is een SGR Corona-voucher?
Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons een SGR corona-voucher. Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) van toepassing.

Jouw SGR Corona-voucher is tot 14 maanden na uitgifte gedekt door de SGR. De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag van jouw voucher beschermd is in het geval van een onverhoopt faillissement. 

De voorwaarden van jouw SGR Corona-voucher zijn als volgt:

  • Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
  • Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
  • Op jouw voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
  • Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
  • In dat geval dien je jouw voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
  • De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
  • De SGR dekking is verlengd tot en met uitgiftedatum 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.
  • De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
  • Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR.
Verleng je voucher of ontvang een terugbetaling:

Als jij met jouw SGR Corona-voucher voor de vervaldatum een nieuwe vakantie bij ons boekt is jouw vakantie opnieuw gedekt door de SGR. Voordat de SGR dekking van jouw voucher verloopt nemen wij een maand voor de vervaldatum van de SGR dekking contact met je op om je voucher uit te betalen of, indien gewenst, om je voucher in te wisselen of te verlengen zonder SGR dekking. Als je ervoor kiest om jouw SGR Corona-voucher te verlengen dan kun je de voucher te allen tijde inwisselen voor een vakantie en je kunt ook op ieder gewenst moment een verzoek tot terugbetaling indienen, waarna we jou uiterlijk binnen 14 dagen uitbetalen.





Wat is een Swift code / BIC?
Iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen (internationale) betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd. Deze kun je gemakkelijk terugvinden op de website van jouw eigen bank. De meest voorkomende hebben wij alvast voor jou op een rijtje gezet:

Rabobank: RABONL2U
ABN-AMRO: ABNANL2A
ING: INGBNL2A
SNS: SNSBNL2A

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?
Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher kun je vanaf nu gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Sunweb. Klik op ‘bekijk jouw voucher’. Onder jouw voucher (waar het bedrag staat) zie je de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en vervolgens doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen een jaar na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR.

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot uitbetaling bij ons indienen.



Wanneer ontvang ik mijn geld terug, na een refund aanvraag?
Wij verwerken jouw refund aanvraag zo snel mogelijk en zorgen dat je de (resterende) voucherwaarde binnen een jaar na de uitgiftedatum op jouw rekening ontvangt.

De SGR heeft de uitbetaaltermijn voor vouchers met twee maanden verlengd, maar wij vinden dat onze klanten al lang genoeg geduld hebben moeten hebben.

Wij wijzigen ons beleid dus niet en zorgen ervoor dat als je een terugbetalingsverzoek indient, de waarde van jouw voucher uiterlijk een jaar na uitgiftedatum op jouw rekening staat.

Hoe kan ik mijn vakantie omboeken?
Je kunt je vakantie zelf omboeken via jouw Mijn Sunweb account, mits jouw boeking aan de omboekvoorwaarden voldoet. Je kunt alleen omboeken naar vakanties die op dat moment te boeken zijn op de website. Op het moment dat je omgeboekt bent, zijn de normale betalingsvoorwaarden weer van toepassing. Dat betekent dat je de restantbetaling dan pas weer twee weken voor de nieuwe vertrekdatum hoeft te voldoen.



Coronavirus & Vouchers

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht