Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Moet ik mijn betaling voldoen, als er nog geen duidelijkheid is over mijn vakantie?

Vanwege deze uitzonderlijke situatie mag de restantbetaling van jouw vakantie tijdelijk tot twee weken voor vertrek gebeuren, in plaats van zes weken. We gaan ervan uit dat er uiterlijk twee weken voor jouw vertrek duidelijkheid is over jouw vakantie. Als deze geannuleerd wordt is het niet nodig om de restantbetaling te voldoen. Als de vakantie wel doorgaat uiteraard wel. Is er tot twee weken voor vertrek nog geen duidelijkheid of jouw vakantie door kan gaan, dan hoef jij niet te betalen tot er duidelijkheid over is.

We kunnen je verzekeren dat je jouw geld (ook wanneer het alleen de aanbetaling betreft) in geen enkel geval kwijt zult zijn. Wanneer jouw vakantie alsnog geannuleerd wordt, krijg je een corona-voucher voor het door jouw betaalde bedrag op het moment van annuleren. In dat geval nemen wij contact op met de hoofdboeker van de reis.


Heeft Sunweb repatriëringsgarantie?
Ja, Wij zorgen dat je weer veilig thuis komt!
De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit. Als je een vakantie incl. vlucht of busreis bij ons boekt, word je automatisch gedekt door onze repatriëringsgarantie. Mocht het reisadvies tijdens jouw verblijf van positief naar negatief wijzigen, zorgen wij voor een veilige terugreis naar huis.

Hoe werkt het?
We bespreken samen de aanpak op basis van de beschikbare informatie en de situatie op je bestemming. Wanneer een onmiddellijke terugkeer de beste optie is, regelen we dat. Mocht je de vakantie in alle veiligheid voort kunnen zetten, helpen wij je hier uiteraard ook graag mee.

Bekijk hier alle voorwaarden m.b.t. de repatriëringsgarantie.




Wat betekent dit voor jouw reeds geboekte vakantie?
Wij begrijpen goed dat er veel vragen zijn over al geboekte vakanties. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en wij werken er met man en macht aan jullie zo goed en snel mogelijk te informeren.
Middels dit bericht willen wij zo duidelijk mogelijk antwoord geven op alle vragen.

Hoe gaan wij te werk?
Wij willen er zeker van zijn dat jij van een fijne vakantie kunt gaan genieten. Helaas is dit deze zomer niet vanzelfsprekend en daarom doen wij voorafgaand aan jouw vakantie diverse checks op alle onderdelen van jouw reis: van de reis naar de vakantiebestemming, tot faciliteiten in de omgeving van jouw accommodatie.

Belangrijk hierbij is het volgende:
1. De overheid staat reizen naar jouw vakantiebestemming toe;
2. De quarantaine verplichtingen, zowel bij aankomst op je bestemming als bij thuiskomst, zijn opgeheven;
3. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
4. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
5. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Als 1 van bovenstaande zaken niet gegarandeerd kan worden, zullen wij helaas jouw vakantie moeten annuleren. Dit doen wij enkel om jou een volkomen onbezorgde vakantie te kunnen laten beleven.
De informatie vanuit bestemmingen en partners wijzigt snel en helaas soms ook last-minute. Wij doen ons best om je over de reden altijd zo duidelijk en snel mogelijk te informeren maar helaas kan het soms gebeuren dat wij je door last minute wijzigingen na een eerdere bevestiging alsnog moeten teleurstellen. Dit proberen wij uiteraard ten alle tijden te voorkomen.

Meer over de scenario’s en e-mail(s) die je van ons kunt verwachten:
Tot voor kort informeerden wij onze klanten op volgorde van vertrekdatum, wat wellicht de meest (chrono)logische volgorde lijkt. Helaas ontstaat hierdoor veel overlap en krijgen veel klanten te maken met diverse scenario’s. Om zo veel mogelijk te beperken dat we je eerst bevestigen dat je vakantie door kan gaan, en later anders moeten berichten, stemmen we al deze scenario’s nu goed op elkaar af. Voor het overgrote deel zal het bij één scenario blijven, maar toch lukt het niet om 100% uit te sluiten dat alles blijft zoals het is. We willen je daarom wel in alle eerlijkheid meegeven, ondanks dat we er niet vanuit gaan, het kan zijn dat we je later moeten informeren over een eventuele wijziging.

1. Jouw vakantie kan doorgaan.
We hebben de checklist afgevinkt en alles is in orde. Je ontvangt per e-mail een bevestiging dat jouw vakantie door kan gaan. Daarna ontvang je in een aparte e-mail nog extra informatie over hoe jij je kunt voorbereiden op jouw vakantie.

2. Jouw vakantie kan doorgaan, maar met aangepaste faciliteiten.

Als enkele faciliteiten van jouw accommodatie gesloten zijn, maar dit niet van grote invloed op jouw vakantie zal zijn kan jouw vakantie gewoon doorgaan. Hierover lichten we je in per e-mail. Wil je hierdoor niet op vakantie? Dan kun je kiezen voor het annuleren van jouw vakantie en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

3. Jouw vakantie kan doorgaan, maar het type verzorging (bijvoorbeeld: ontbijt, halfpension of all inclusive) verandert.
Als jouw verzorging verandert, kan jouw vakantie doorgaan. Je ontvangt een e-mail waarin we jou hierover en de compensatie die je voor het vervallen/veranderen van de verzorging zult ontvangen informeren. Wil je hierdoor niet op vakantie? Dan kun je kiezen voor het annuleren van jouw vakantie en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

4. Jouw accommodatie is (nog) gesloten.
Wij controleren of jouw accommodatie open is. Als dit niet het geval is informeren we je per e-mail dat jouw vakantie niet door kan gaan en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

5. Jouw heen- en/of terugvlucht is geannuleerd
Indien je heen- en/of terugvlucht wordt geannuleerd door ons en/of de luchtvaartmaatschappij(en), informeren we je per e-mail dat jouw vakantie niet door kan gaan en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

6. Jouw accommodatie is op en jouw vluchten kunnen doorgaan, maar jouw vakantie voldoet niet aan onze eisen.
Het kan voorkomen dat jouw heen- en terugvlucht doorgaan en de accommodatie geopend is, maar wij toch jouw vakantie annuleren. Wij leggen alle vertrekkende vakanties langs onze ‘holiday checklist’, een lijst met minimale eisen waarvan wij vinden dat dat de vakantie moet voldoen om een Sunweb-waardige vakantie te hebben. Een aantal belangrijke checks uit deze lijst zijn; dat de stranden open zijn, er geen quarantaineverplichtingen zijn bij aankomst op bestemming en bij thuiskomst, apotheek en restaurants open zijn, etc. Als deze restricties/wijzigingen tijdens jouw vakantie te veel invloed zullen hebben op jouw vakantie, zullen wij de vakantie alsnog annuleren.

Wanneer kan ik bericht van Sunweb verwachten over mijn vakantie?

Als je voor 26 juni 2020 hebt geboekt, streven we ernaar om iedereen uiterlijk twee weken voor vertrek in te lichten over het verloop van de vakantie.
Als je na 26 juni 2020 hebt geboekt, kan je er vanuit gaan dat jouw vakantie door kan gaan. Mocht er toch iets wijzigen, dan informeren wij jou daar zo spoedig mogelijk over.

In verband met de grote drukte op ons Contact Center, vragen we je vriendelijk om de berichtgeving per e-mail, op deze pagina en in de FAQ in de gaten te houden en in de tussentijd geen contact met ons op te nemen. We streven ernaar om iedereen uiterlijk twee weken voor vertrek in te lichten over het verloop van de vakantie.


Wanneer krijg ik iets te horen over mijn vakantie?
Wij contacteren iedereen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.


Volgorde van urgentie:

Vertrekdata t/m 15 juli 2020
Vertrekdata t/m 31 juli 2020
Overige vertrekdata


Je mag er op vertrouwen dat we alles op alles zetten om je zo spoedig mogelijk meer te vertellen over je vakantie. Dat betekent dat we controleren of al onze partners ter plaatse er klaar voor zijn om jou een veilige en comfortabele vakantie te bieden. Zodra we zeker weten dat dat kan (of niet kan), informeren we je daarover per e-mail. 

In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

• Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.

• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.


Moet ik in quarantaine als ik op vakantie ga?
Nee. Vakantie kan alleen vakantie zijn als de 14 dagen quarantaineverplichtingen, zowel bij aankomst op je bestemming als bij thuiskomst, opgeheven zijn. We staan voortdurend in contact met de overheden in Nederland en op de bestemmingen. Onze vakanties gaan alleen door als deze quarantaineverplichting opgeheven is. Mocht je vakantie door deze maatregelen nog niet door kunnen gaan, dan informeren we je daar zo snel mogelijk over.

Mocht er een quarantaine verplichting zich voordoen terwijl jij op bestemming bent, dan vergoeden wij de eerste 3 nachten op bestemming met uitzondering van maaltijden en/of andere aanvullende kosten.

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

Op dit moment zijn wij telefonisch helaas niet bereikbaar in verband met de enorme drukte. Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, contacteren wij onze klanten op volgorde van urgentie. We begrijpen dat je het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent met betrekking tot jouw vakantie. We adviseren je daarom alvast de antwoorden op de veelgestelde vragen en de overige corona-gerelateerde informatie op onze website te lezen. Met man en macht werken we er aan om al onze klanten zo spoedig mogelijk te helpen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon
Op dit moment zijn wij telefonisch helaas niet bereikbaar in verband met de enorme drukte. Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, contacteren wij onze klanten op volgorde van urgentie. We begrijpen dat je het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent met betrekking tot jouw vakantie. We adviseren je daarom alvast de antwoorden op de veelgestelde vragen en de overige corona-gerelateerde informatie op onze website te lezen. Met man en macht werken we er aan om al onze klanten zo spoedig mogelijk te helpen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op