1. Alle veelgestelde vragen
  2. Visum
  3. Hoe vraag ik een visum voor Egypte aan?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe vraag ik een visum voor Egypte aan?

Taba
Wanneer je op vakantie gaat naar Taba hoef je geen visum te kopen. Bij aankomst ontvang je een gratis visum die voor 15 dagen geldig is. Pas wanneer je op excursie gaat naar andere delen van Egypte zoals Caïro of Luxor zal je een visum moeten aanschaffen.
Ga je langer dan 15 dagen naar Taba? Dan koop je ter plaatse bij de grens een visum van 25 USD.

Overige bestemmingen Egypte
Er zijn 3 manieren om het visum van Egypte aan te schaffen: 

Let op: voor aankomsten tot en met 30 april 2021 is het visum, voor elk van de hieronder genoemde opties, gratis. Voor aankomsten vanaf 1 mei 2021 gelden wel de hieronder genoemde tarieven. 

1. Direct bij het boeken kun je in de boekingstappen het visum bijboeken voor 28,- euro per persoon. Het voordeel hiervan is dat de snelheid van de transfer wordt bevorderd als het visum van te voren al is aangeschaft. Tegelijkertijd heb je geen last meer van de schommelende wisselkoers en hoef je geen contact geld meer op zak te hebben tijdens het reizen.
Boek je het visum van te voren bij via Sunweb? Dan ontvang je bij jouw reisbescheiden 1 week voor vertrek een voucher voor het visum. Je geeft deze voucher af bij onze lokale vertegenwoordiger op de luchthaven in Egypte, die vervolgens het visum afgeeft. Na boeken kun je het visum altijd nog bijboeken via Mijn Sunweb.

2. Bij aankomst op het vliegveld word je opgehaald door een medewerker van onze plaatselijke vertegenwoordiger. Als extra service verzorgt deze persoon ook het visum voor 28,- euro per persoon. Dit bedrag kun je wel gewoon in euro’s betalen.
Maak je hiervan gebruik, dan kun je in een speciale rij gaan staan. Daardoor hoef je niet lang te wachten op het visum.

3. Je kunt er ook zelf voor kiezen om het visum op te halen bij de normale balies. Je betaalt dan 25 USD per persoon. Dit raden wij echter niet aan. Dit omdat de wachttijd minimaal 1 uur duurt en je hierdoor de kans loopt om de transfer te missen.

Let op! Het visum dat je kunt aanschaffen in de boekingsstappen of op de luchthaven van bestemming is alleen geldig voor verblijven van 30 dagen of korter. Ga je langer op vakantie naar Egypte? Dan is het belangrijk dat je zelf een langerverblijf visum aanvraagt en betaalt bij de ambassade van Egypte.

Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te gaan of je een visum nodig hebt. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Let op! Het is niet toegestaan om met een ID-kaart naar Egypte te reizen. Reizigers moeten in het bezit zijn van een geldig paspoort. Het paspoort dient minimaal 6 maanden na terugkomst nog geldig te zijn.

In het vliegtuig wordt een 'landingskaart' uitgedeeld om in te vullen voor het passeren van de douane. Dit staat los van het benodigde visum.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht