1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Stoelreservering
  3. Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Heb je standaard vluchten geboekt? Via deze link kun je in een aantal eenvoudige stappen een stoel voor jou of jouw gehele reisgezelschap reserveren.

Let op: Het boekingsnummer bij Transavia is voor vluchten naar bovengenoemde bestemmingen gelijk aan jouw PNR-nummer. Het PNR-nummer vind je terug op jouw factuur (achter de geboortedata van de reizigers) en op jouw tickets. Dit nummer vul je in bij het boekingsnummer op de inlogpagina van Mijn Transavia.

Heb je een flexibele vlucht geboekt?
Het is voor de meeste vluchten mogelijk om vanaf zes weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren, zo kun je zelf bepalen waar je wilt zitten tijdens jouw vlucht. Uiteraard is de stoelreservering niet verplicht.
Let op! Reserveer jij zes weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.
Hoe maak ik een stoelreservering?

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Log in met jouw boekingsnummer van Sunweb. Vul daarnaast de achternaam van de hoofdboeker en vertrakdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Kosten stoelreservering
Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. De kosten voor de stoelen zijn:

- Stoel eerste rij tussen de 19,- en 25,- euro per persoon per enkele reis.
- Stoel voorin (rij 2 t/m 5) tussen de 9,- en 14,- euro per persoon per enkele reis.
- Stoel met standaard beenruimte voorin tussen 6,- en 11,- euro
- Stoel met extra beenruimte tussen de 13,- en 20,- euro per persoon per enkele reis.
- Stoel met standaard beenruimte tussen de 4,- en 9,- euro per persoon per enkele reis.

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen
Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.

Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia.

Let op: niet voor alle vluchten is het mogelijk om een stoelreservering te doen, kijk op de selfservice van Transavia of het voor jouw vlucht mogelijk is. De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht