1. Zonvakantie - Sunweb Zonvakanties
  2. Stoelreservering
  3. Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Alle thema's

Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Voor de meeste vluchten van Transavia is het mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo kun je zelf bepalen waar je wilt zitten tijdens jouw vlucht. Uiteraard is de stoelreservering niet verplicht. 

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. De kosten voor de stoelen zijn:

  • Stoel eerste rij tussen de 19,- en 25,- euro per persoon per enkele reis.
  • Stoel voorin (rij 2 t/m 5) tussen de 9,- en 14,- euro per persoon per enkele reis.
  • Stoel met standaard beenruimte voorin tussen 6,- en 11,- euro
  • Stoel met extra beenruimte tussen de 13,- en 20,- euro per persoon per enkele reis.
  • Stoel met standaard beenruimte tussen de 4,- en 9,- euro per persoon per enkele reis.


Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen. Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.


Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia. 

De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia

Hoe werkt de stoelreservering?

Ik vlieg met Sunweb Agadir, Athene, Larnaca, Lissabon, Marrakech, Mykonos, Porto en Valencia
Ga je op vakantie naar Agadir, Marrakech, Lissabon, Porto of Valencia (het gehele jaar), naar Athene, Mykonos in het zomerseizoen (april tot en met oktober) of naar Larnaca op Cyprus in de winterzon periode (november tot en met maart)? Vrijwel direct na boeken kun jij via Mijn Transavia jouw stoelen reserveren voor jouw heen- en/of terugvlucht. Je logt niet in met het boekingsnummer van Sunweb, maar met het PNR-nummer dat staat vermeld op de factuur achter de geboortedata van de reizigers. 

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul onder boekingsnummer jouw PNR nummer in. Vul daarnaast de achternaam van de hoofdboeker en vertrakdatum in
3. 
Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail. 

Ik vlieg met Sunweb naar een van de overige bestemmingen:
Het is mogelijk om vanaf zes weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren. Let op! Reserveer jij zes weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee. 

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer van Sunweb, de achternaam van de hoofdboeker en je vertrakdatum in
3. 
Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail. 

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk onze gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan 0031-102802290

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk onze gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan 0031-102802290