1. Alle veelgestelde vragen
  2. Annuleringsverzekering
  3. Wat dekt de annuleringsverzekering?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat dekt de annuleringsverzekering?

De dekking hangt af van het type verzekering die je hebt gekozen bij Sunweb. De Europeesche verzekeringen dekt alleen kosten van een annulering met geldige, onvoorziene reden. Hieronder hebben wij een overzicht geplaatst met veel voorkomende situaties en de bijhorende dekking:

AnnuleringsredenGold Dekking*Premium Dekking*
ziekte of ongeval100%100%
familie 1e,2e graad die komt te overlijden of ernstig ziek wordt100%100%
familie 3e graad die komt te overlijden100%100%
vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van reis100%100%
onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband100%100%
nieuwe baan na werkeloosheid100%100%
zwangerschap indien je tijdens het boeken van de reis nog niet zwanger was100%100%
zwangerschapscomplicaties100%100%
als je auto door van buiten afkomend onheil het begeeft vlak voor je geboekte autovakantie100%100%
annulering wegens een al bestaande ziekte mits de situatie zich onverwacht verslechterd100%100%
visum wordt geweigerd buiten je schuld om100%100%
ontbinden van het huwelijk of duurzame samenleving100%100%
zelfmoord van bloed-aanverwant tot de 3e graad familie100%100%
ruimere annuleringsvoorwaarden omtrent persoonlijke redenen **0%75%

* De volledige naamgeving van de betreffende annuleringsverzekering:
Gold: Carefree Travel Gold (Europeesche Annulering)
Premium: Carefree Travel Premium (Europeesche Allrisk Annulering)

* In het geval van faillissement van de reisorganisator wordt het bedrag van uw verblijf aan u terugbetaald door het garantiefonds van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SRG).

**Met de premium verzekering heb je een verzekering met een all risk dekking. Met 'ruimere annuleringsvoorwaarden omtrent persoonlijke redenen' wordt een aantoonbare reden bedoeld die voor jou als klant persoonlijk belangrijk is. Daarnaast moet de reden onvoorzien en buiten jouw schuld om zijn. ''Ik heb geen zin meer'', is dus geen geldige reden voor de Europeesche. De weersomstandigheden op bestemming worden ook niet gezien als geldige reden. Voor meer informatie kun je terecht in de voorwaarden onder 2.4 Allrisk annulering.

De algemene verzekeringsvoorwaarden van de Europeesche voor de kortlopende annuleringsverzekering lees je hier.
Klik hier voor de verzekeringskaart voor de kortlopende annuleringsverzekering. 

Maximum aantal personen
Het aantal reizigers dat bij schade recht heeft op een uitkering is beperkt tot 4 gezinnen of 9 personen. Met gezinnen wordt bedoeld de personen die bij de verzekerde in huis wonen en met wie de reiziger samen reist. Een gezin kan ook bestaan uit 1 persoon.

Bestaat jouw reisgezelschap uit meer dan 4 gezinnen of 9 personen? Neem dan telefonisch contact met ons op voor het uitbreiden van de dekking. Wij informeren je dan graag over de mogelijkheden en bijkomende kosten.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht