1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Klachten
  3. Hoe dien ik een klacht in?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe dien ik een klacht in?

Voor de vakantie

Wanneer je klacht betrekking heeft op Sunweb of op het tot stand komen van de boeking, dan is het noodzakelijk dat je jouw klachten over de reis of over jouw vakantieverblijf direct meldt. Na ontvangst van een klacht voor vertrek, versturen wij een ontvangstbevestiging met een behandelingstermijn van 1 dag. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 2 weken na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Hierbij houden wij uiteraard rekening met je vertrekdatum.

Tijdens of na de vakantie

Het is noodzakelijk dat je jouw klachten over de reis of over jouw vakantieverblijf direct meldt aan de receptie van de accommodatie en bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor je klaar om jouw klacht tijdens de vakantie op te lossen. Wanneer er op bestemming geen reisleiding aanwezig is kan je telefonisch contact opnemen met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoonnummer staat vermeld op de reisbescheiden.

Door deze werkwijze is het meestal mogelijk om direct jouw klacht naar wens op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen.

Customer Care formulier noodzakelijk
Wanneer jouw klacht ter plaatse niet naar wens wordt opgelost, neem dan telefonisch contact op met onze afdeling Customer Support. Daarnaast is het noodzakelijk om een Customer Care formulier bij onze reisleiding in te vullen. Met dit formulier kan je, binnen 2 maanden na thuiskomst, jouw klacht kenbaar maken. Houd er rekening mee dat wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen Customer Care formulier is ingevuld, in Nederland niet in behandeling worden genomen.

Stuur het Customer Care formulier, voorzien van een toelichting en boekingsnummer, per post of mail naar ons toe naar onderstaande contactgegevens. Het opsturen van alleen een Customer Care formulier zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te nemen. Na ontvangst van de opmerkingen, versturen wij je altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerkingen geven wij binnen 1 maand.

Je kunt je correspondentie richten aan:

Sunweb
t.a.v. afdeling Customer Support
Postbus 1439 3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 102
e customersupport@sunweb.nl

Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de ANVR voorwaarden.

Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost of als je ter zake geen genoegdoening is verschaft, kun je tot uiterlijk 24 maanden na de datum van indiening van je klacht bij ons het geschil schriftelijk voor leggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr .





Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht