1. Alle veelgestelde vragen
  2. Veilig reizen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Reis- en/of annuleringsverzekering
Of je verzekerd bent voor schade die je lijdt tijdens je reis of wegens het annuleren van je reis ten gevolge van het coronavirus, hangt af van de dekking van de door jouw afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering. We raden je aan om hiervoor de voorwaarden van jouw verzekering te raadplegen.

 

Heb je via ons jouw reis- en/of annuleringsverzekering geboekt? Dan hebben wij deze afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen.

De Europeesche Verzekeringen kent twee soorten annuleringsverzekeringen:

 

Annuleringsverzekering met premium dekking: Deze verzekering heeft een allrisk dekking waarmee je een gegronde reden hebt om te annuleren, mits op jouw reisbestemming nog geen corona was geconstateerd op het moment dat je de vakantie boekte. Houd er wel rekening mee dat er een eigen risico van 25% van toepassing is en dus maximaal 75% van het bedrag dat je reeds voor jouw reis had (aan)betaald ten tijde van de annulering wordt uitgekeerd. Let op! Is jouw annuleringsverzekering afgesloten na 27 februari 2020 dan keert de Europeesche Verzekeringen helaas niets meer uit vanwege het coronavirus omdat zij dit niet meer kwalificeren als een onvoorziene omstandigheid.

Annuleringsverzekering met gold dekking: Deze verzekering omvat helaas geen allrisk dekking en het coronavirus is dan ook geen geldige reden om te annuleren conform de voorwaarden van deze verzekering.

Reisverzekering: De dekking van een reisverzekering blijft te alle tijden van kracht, tenzij je bewust naar een gebied afreist waar door het Ministerie van Buitenlandse Zaken code rood is afgegeven.

Houd er rekening mee dat het niet aan ons, maar aan de verzekeringsmaatschappij is om te beslissen of zij overgaan tot het uitkeren van een vergoeding naar aanleiding van de door jou ingediende claim.

 

Voor meer informatie over de Europeesche Verzekeringen verwijzen we je graag naar hun eigen website.

 

Calamiteitenfonds
De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds.

 

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht