1. Zonvakantie - Sunweb Zonvakanties
  2. Info over corona-vouchers
  3. Informatie m.b.t. de corona-vouchers voor geannuleerde vakanties

Alle thema's

Informatie m.b.t. de corona-vouchers voor geannuleerde vakanties

Algemene voorwaarden + inleveren voucher
Als jouw vakantie door ons is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je een corona-voucher om een nieuwe vakantie te boeken bij ons. Jouw corona-voucher kan gebruikt worden voor boekingen die gemaakt worden binnen één (1) jaar na uitgifte voor een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd.

Alle informatie over de vouchers en mogelijkheid voor het inwisselen van jouw vouchers vind je hier.

Wat is de voucher waard?
De waarde is maximaal gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering.  De voucher vervangt het recht om terugbetaling van alle betaalde bedragen te vragen aan Sunweb Group. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, wordt de geldigheid van de restwaarde met één (1) jaar verlengd. Dit restant valt dan niet onder de SGR dekking en je kan dit maximaal één (1) maal doen.

Kan ik mijn voucher delen met medereizigers?
Momenteel wordt de voucher alleen uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde vakantie. De hoofdboeker is de enige die deze voucher kan inzetten voor een nieuwe vakantie. We vragen je dan ook om dit onderling met jouw medereizigers te regelen. We kijken wel naar een oplossing om het in de toekomst mogelijk te maken de voucher per medereiziger in te leveren, maar dit kost ons wat tijd. Hiervoor vragen we je begrip. Momenteel kunnen we je via e-mail of telefoon ook geen andere oplossing bieden. Uiteraard word je op de hoogte gebracht in deze FAQ's als het mogelijk is om de voucher per medereiziger te ontvangen. 

Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik de voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?
Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt gebruiken. 

Ik kan geen gebruik maken van de corona-voucher, wat nu?
De uitzonderlijke omstandigheden van dit moment hebben ons doen kiezen voor een uitzonderlijke oplossing, namelijk een terugbetaling in de vorm van een corona-voucher. Een oplossing die wordt ondersteund door de ANVR en Economische Zaken, waarbij ook het SGR garant staat voor het volledige bedrag en de volledige geldigheidsperiode van deze vouchers. Door de voucher te accepteren, kunnen onze gewaardeerde klanten een belangrijke rol spelen in het overeind houden van de reissector. Op deze manier kunnen zij straks in betere tijden weer kiezen voor die mooie zon- of wintersportvakantie bij een van de merken die onder de Sunweb Group vallen (waaronder: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here).

Als reizigers in het komende jaar geen passende vakantie vinden in het aanbod van Sunweb Group, dan kunnen ze alsnog, vanaf 6 maanden nadat ze de voucher hebben ontvangen, een verzoek tot terugbetaling indienen. De terugbetaling wordt dan binnen de 12 maanden na uitgiftedatum van de voucher naar je overgemaakt. Dit is in lijn met de voorwaarden die de Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft gesteld om deze voucher mee te ondersteunen. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na ontvangst bij Sunweb worden ingediend per e-mail via info@sunweb.nl. Eerder ingediende aanvragen worden niet in behandeling genomen.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk onze gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan 0031-102802290

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk onze gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan 0031-102802290