1. Zonvakantie - Sunweb Zonvakanties
  2. Info over (geannuleerde) vakanties - laatste update: 2-4-2020
  3. Informatie over vakanties met vertrek na 28 april

Alle thema's

Informatie over vakanties met vertrek na 28 april

Waarom worden vakanties na 28 april niet geannuleerd?
Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwkeurig en volgen uiteraard altijd de adviezen van de autoriteiten (hier en op onze vakantiebestemmingen) en onze airline-partners op. Vooralsnog hebben de autoriteiten nog geen beslissing genomen over vakanties met vertrek na 28 april. Wel zijn een aantal landsgrenzen langer gesloten of beslissen bepaalde airlines langer niet te vliegen. Deze informatie vind je hieronder. Ook vind je informatie m.b.t. airlines en andere partners die andere maatregelen treffen.

Moet ik mijn betaling al voldoen als ik na 28 april vertrek?
Momenteel gaan we ervan uit dat jouw vakantie door kan gaan. Vanwege deze uitzonderlijke situatie mag de restantbetaling van jouw vakantie tijdelijk tot twee weken voor vertrek gebeuren, in plaats van zes weken. De betaling staat los van deze vervelende situatie, daarom willen wij je vragen om de restantbetaling wel op tijd te voldoen. We kunnen je verzekeren dat je jouw geld in geen enkel geval kwijt zult zijn. Mocht jouw vakantie niet door kunnen gaan, dan nemen wij contact op met de hoofdboeker van de reis. Wanneer de betaling niet op tijd is voldaan (2 weken voor vertrek), zal onze administratie de vakantie helaas met annuleringskosten annuleren.

Ik ontvang e-mails m.b.t. een stoelreservering van de luchtvaartmaatschappij, moet ik dit doen?
Momenteel gaan we ervan uit dat jouw vakantie door kan gaan. Je kunt indien gewenst dus wel een stoelreservering maken. Als jouw vakantie wegens omstandigheden toch wordt geannuleerd dien je dit met de luchtvaartmaatschappij op te pakken. Indien je vliegt met Transavia nemen zij contact met jou hierover op als je vakantie geannuleerd is.

Zijn de grenzen van jouw vakantiebestemming langer gesloten?
Veel landen ondernemen momenteel aparte stappen en sommige grenzen worden gesloten. Als hierdoor vakanties met vertrek na 28 april worden geannuleerd zorgen wij er voor dat onze klanten hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Dit geldt voor zowel voor zon- als wintersportvakanties.

Wij nemen in dit geval altijd contact met onze klanten op.

De volgende bestemmingen zijn langer gesloten. Tot en met deze data gelden dezelfde voorwaarden als boekingen met vertrek t/m 28 april. Je ontvangt hierover automatisch bericht van ons. Neem daarom dus geen contact met ons op.

Turkije - t/m 17 april. I.v.m. onze airlines die tot 30 april niet meer vliegen kunnen wij tot 30 april geen vakanties naar Turkije aanbieden.
Griekenland - t/m 30 april
Cyprus - t/m 30 april

Transavia annuleert vluchten t/m 6 mei
Vind hier alle informatie m.b.t. de geannuleerde vluchten van Transavia.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk onze gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan 0031-102802290

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk onze gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan 0031-102802290