1. Alle veelgestelde vragen
  2. Veelgestelde vragen over Corona-vouchers
  3. Informatie en voorwaarden m.b.t. de Sunweb voucher

Alle veel gestelde vragen op een rij

Informatie en voorwaarden m.b.t. de Sunweb voucher

Wat is de Sunweb voucher?
Als jouw reis eerder is afgebroken wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons een Sunweb voucher. Jouw voucher kan gebruikt worden om een nieuwe vakantie te boeken bij ons met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze.  De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd.

De voucher die je van ons ontvangt valt niet onder de dekking van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).

Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.

Ik moest mijn pakketreis vroegtijdig beëindigen vanwege het coronavirus, worden de dagen die ik heb gemist vergoed?
Als jij aantoonbaar op laste van de autoriteiten en/of Sunweb jouw pakketreis eerder hebt moeten beëindigen vanwege het coronavirus, zullen wij de niet genoten vakantiedagen in de vorm van een Sunweb voucher vergoeden. Voor de berekening van de vergoeding zullen wij uitgaan van jouw verblijfskosten voor de gemiste vakantiedagen. Door jouw gemaakte kosten voor bijvoorbeeld vervoer, bagage, reserveringen nemen wij niet mee in onze berekening. Omdat wij de vergoeding per boeking moeten berekenen, zijn wij hier even mee bezig. Wij vragen jouw begrip hiervoor. Zodra wij meer informatie hebben over jouw boeking, nemen wij uiteraard contact met je op. Het staat jou uiteraard vrij om voor jouw gemiste vakantiedagen een beroep te doen op jouw reis- of annuleringsverzekering. Indien jouw verzekering al een vergoeding heeft uitgekeerd hiervoor, kun je niet ook nog bij ons een verzoek tot vergoeding indienen.

Wat is mijn Sunweb voucher waard?
De waarde van jouw Sunweb voucher kan jij terug vinden op jouw voucher of in Mijn Sunweb. De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je ter compensatie van ons krijgt vanwege de niet genoten vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Zodra je de voucher inwisselt bij het boeken van een nieuwe vakantie en de nieuwe reissom valt hoger uit dan betaal je zelf de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Kan ik mijn Sunweb voucher aan iemand anders overdragen?
De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de afgebroken pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)

Ik heb al een vakantie geboekt, maar moet nog een betaling voldoen. Kan ik hiervoor mijn Sunweb voucher gebruiken?
Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb betalen met jouw voucher. Kijk hier hoe jij jouw voucher kan inwisselen.

Kan ik mijn geannuleerde reis volgend jaar voor de zelfde prijs boeken?

Is jouw vakantie vroegtijdig afgebroken en heb jij hiervoor een Sunweb voucher ontvangen, dan kan jij het jaar er op gebruik maken van de prijsgarantie. Jij kan dan de vakantie boeken voor dezelfde prijs De voorwaarden van onze prijsgarantie kan jij hier terug vinden.

Hoe kan ik mijn Sunweb voucher gebruiken?
Heb jij een nieuwe vakantie geboekt en wil jij jouw Sunweb voucher hiervoor inzetten dan kan je dit gemakkelijk zelf doen. Hoe dit gaat kan je hier terug vinden.

Als ik mijn Sunweb voucher heb ingeleverd maar de vakantie kan niet doorgaan, krijg ik dan een nieuwe voucher?
Wanneer jij een nieuwe reis hebt geboekt met jouw Sunweb voucher, maar deze kan geen doorgang vinden door het Coronavirus dan kan jij gebruik maken van onze geldteruggarantie. De voorwaarden van onze geldteruggarantie vind jij hier.

Kan ik mijn vakantie nog omboeken?
Wij snappen heel goed dat het onzekere tijden zijn en wij willen niet dat jij op vakantie gaat als jij je daar niet comfortabel bij voelt. Daarom biedt Sunweb de mogelijkheid om jouw vakantie om te ruilen naar een ander moment of andere bestemming naar keuze. 
Volgens onze algemene voorwaarden kan jij de vakantie tot zes weken voor vertrek kosteloos omboeken naar een andere vertrekdatum. Wanneer jij de flexibele omruilgarantie tijdens het boekingsproces bij boekt dan mag jij jouw geboekte vakantie tot twee weken voor vertrek kosteloos omboeken naar een andere vertrekdatum. De voorwaarden van onze flexibele omruilgarantie vind jij hier.

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn Sunweb voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum kun je vanaf nu gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Sunweb. Onder jouw voucher zie je hier de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald.

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot uitbetaling bij ons indienen.

Mocht je in de tussentijd toch nog besluiten om op vakantie te gaan, dan kan je uiteraard alsnog een reis boeken op onze website en de voucher hiervoor inzetten.





Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht