1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Tijdens de vakantie
  3. Hoe kom ik in contact met de vakantiedokter op vakantie?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe kom ik in contact met de vakantiedokter op vakantie?

In samenwerking met AXA lanceren wij de vakantiedokter, om zo onze reizigers met een veilig gevoel op vakantie te laten vertrekken. Via de Sunweb app kan je vanaf nu gemakkelijk een online videoconsultatie voeren met een Nederlandstalige dokter. Er staan 24 uur per dag online dokters ter beschikking die onze reizigers via videogesprekken kunnen bijstaan met richtlijnen en digitale voorschriften!

Hoe werkt de vakantiedokter?

• Ga naar de Sunweb app via je smartphone, tablet of laptop
• Ga naar het menu en klik op 'vakantiedokter'
• Klik op het icoontje met de telefoon voor een online consultatie met een arts

De gesprekken verlopen via een Nederlands telefoonnummer. Na een eerste telefonisch contact is een onderhoud met een dokter al binnen de 30 minuten mogelijk.
De dokter kan een diagnose stellen, zijn richtlijnen meegeven en ook een medicijnvoorschrift opmaken en dit via het e-health platform ter plaatse ter beschikking stellen van de patiënt.

De toegangscode vind je in de Sunweb app. 

Download nu de Sunweb app via google play of de apple store

Teleconsultatie
Teleconsultatie is hetzelfde als een medisch consult bij een huisarts die medische diagnoses, medisch advies en behandelmogelijkheden geeft. Het verschil is het interactiekanaal via de telefoon met persoonlijke authenticatie om toegang te krijgen tot een arts. Teleconsultation omvat een breed scala aan medisch specialisten. Het is geschikt voor verkoudheids- en griepsymptomen, allergieën, bovenste luchtweginfecties, huidproblemen, orthopedie, pediatrische problemen, vernieuwing van recepten, scans en bloedonderzoeken.

Geen hulpdienst!
De app “Doctor Please!” en teleconsultatie is geen hulpdienst. Wij raden je aan om direct de lokale hulpdienst te bellen. Als je twijfelt over je huidige gezondheidstoestand, kan je rechtstreeks toegang krijgen tot de teleconsultatiedienst door een arts te raadplegen die je medische begeleiding zal geven of je doorverwijst naar de plaatselijke hulpdienst.

Gratis
De app “Doctor Please!” en teleconsultaties zijn gratis. Je hebt toegang tot een onbeperkt aantal teleconsultaties, de oproepen zijn onbeperkt in aantal en duur.

Medische kosten
Medische kosten worden vergoed conform de voorwaarden van je polis. Uitsluitingen zijn hetzelfde, ook als je gebruik maakt van de teleconsultatiedienst.

Recept
De recepten worden afgeleverd na een teleconsultatie, op doktersadvies en in overeenstemming met de lokale regelgeving van het land waar jij je bevindt.

Privacy
Het beschermen en beveiligen van toegang tot je persoonlijke gegevens is onze prioriteit. Onze service voldoet volledig aan de toepasselijke wet- en regelgeving van elk rechtsgebied, en in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 206/679 (“de AVG”). Voor meer informatie kan je de juridische informatie raadplegen over Help en instellingen in de app Doctor Please! of toegang via de telefoon tot het gegevensprivacybeleid









Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht