1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. PCR-test
  3. Hoe en wanneer kan ik mij aanmelden voor de PCR-test?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe en wanneer kan ik mij aanmelden voor de PCR-test?

Wanneer je een PCR-test hebt bijgeboekt, kun jij je vanaf 7 dagen voor vertrek aanmelden voor de PCR-test via deze link: https://covidtest.sunweb.com. Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je van ons de reisbescheiden e-mail met in de bijlage 'verplichte voorzorgsmaatregelen'. In deze bijlage vind je deze link ook terug. Volg de stappen via deze link om jouw test aan te vragen. Let op: aanmelden kan alleen via de hiervoor genoemde link.

Openingstijden
Bekijk van tevoren goed de openingstijden van jouw gewenste testlocatie en zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent bij de testlocatie in verband met de drukte.

Niet vergeten!
Vergeet niet om je paspoort/ID-kaart mee te nemen naar de testlocatie. Je wordt vriendelijk verzocht 15 minuten voor afname van de test niet te eten, drinken, roken, mondspray of kauwgom te gebruiken.

Hoe werkt het aanmelden?

Je hebt de mogelijkheid om jezelf aan te melden voor een individuele test of voor een groep van 2 tot maximaal 5 personen uit één woon- of werkgemeenschap vanaf 7 dagen voor vertrek.

Individuele aanmelding

Stap 1: Klik op “Ik test alleen” <volgende stap>

Stap 2: Vink “testen zonder klachten” aan en vul je persoonsgegevens in <volgende stap>

Stap 3: Vul je contactgegevens in. Dit is het mobiele nummer en het e-mail adres waarop je de testuitslag zult ontvangen. Het afreisdocument komt in een tweede e-mail <volgende stap>

Stap 4: Vul je vouchercode in en klik op “Pas toe”. De test en het afreisdocument worden hierdoor automatisch geselecteerd <volgende stap>

Jouw vouchercode is het boekingsnummer + deelnemer nummer, gescheiden door een streepje.
Voorbeeld: Een reisgezelschap bestaat uit 3 personen. Het boekingsnummer is 1234567. De vouchercodes die bij de test-aanvragen gebruikt moeten worden zijn:
1234567-1
1234567-2
1234567-3

Stap 5: Vul de gegevens voor het reisdocument in en geef toestemming <volgende stap>

Stap 6: Kies een afnamelocatie, gewenste datum en tijd waarop je de test wilt afnemen.

Stap 7: Afronden en versturen

Groepsaanmelding

Let op: De testafname dient te worden afgenomen als complete groep, op dezelfde tijd en testlocatie. Bestaat je groep uit bijvoorbeeld 8 personen, dan splits je de groep in 2 groepen van 4 personen. Tijdens het afnemen van testmateriaal op een afnamelocatie blijft deze splitsing van kracht, zodat de personen in de groepsaanmelding overeenkomen met de gegevens in het systeem van HCC. Zorg er daarom voor dat je gezelschap op de hoogte is van deze precieze splitsing.

Stap 1: Klik op “Aanmelding voor een groep” en daaronder het aantal personen in je groep <volgende stap>

Stap 2: Vink “testen zonder klachten” aan en vul de persoons- en contactgegevens in voor de eerste persoon. Vul de vouchercode in en klik op “Pas toe”. De test en het afreisdocument worden hierdoor automatisch geselecteerd <volgende persoon>. Herhaal deze stap voor iedere persoon in de groep <volgende persoon>.

Jouw vouchercode is het boekingsnummer + deelnemer nummer, gescheiden door een streepje.
Voorbeeld: Een reisgezelschap bestaat uit 3 personen. Het boekingsnummer is 1234567. De vouchercodes die bij de test-aanvragen gebruikt moeten worden zijn:
1234567-1
1234567-2
1234567-3

Stap 3: Kies een afnamelocatie gewenste datum en tijd waarop je gezelschap de test wil afnemen. Als je geen afnamelocatie kunt kiezen, zorg er dan voor dat “testen zonder klachten” aangevinkt staat en dat alle andere velden ingevuld zijn <volgende stap>

Stap 4: Afronden en versturen

Je ontvangt na afronding een SMS en e-mail ter bevestiging van je registratie. Neem contact op met helpdesk@healthcheckcenter.nl als je deze niet ontvangt.






Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail
Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op