1. Alle veelgestelde vragen
  2. PCR-/Antigeentesten, vaccinatie en verplichte formulieren
  3. Wat moet ik doen als er een vaccinatie-/testverplichting wordt ingesteld voor mijn bestemming?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat moet ik doen als er een vaccinatie-/testverplichting wordt ingesteld voor mijn bestemming?

Wij begrijpen goed dat de vaccinaties veel vragen bij je oproepen. Uiteraard houden wij de maatregelen van het Ministerie van Buitenlandse zaken nauwlettend in de gaten en zullen wij je informeren waar wij over de juiste informatie beschikken. Op dit moment is er nog geen definitieve uitspraak over een eventuele vaccinatie- en/of testverplichting.

Hoe gaan wij te werk wanneer er een vaccinatie- en/of testverplichting wordt gehanteerd?
Op dat moment zullen wij allereerst kijken voor welke bestemmingen dit van toepassing is en welke verplichting zij hanteren. Dit kan namelijk of een vaccinatieverplichting, of een testverplichting of beide zijn.

- Stelt het Ministerie van de bestemming waar jij naar toe op vakantie gaat een testverplichting in?
Dan kan jij op vakantie met een gezondheidsverklaring op basis van de PCR-test die je kan boeken tijdens de boekingsstappen of via de Mijn Sunweb pagina. De PCR-test kan je laten afnemen via het Healthcheckcenter

- Stelt het Ministerie van de bestemming waar jij naar toe op vakantie gaat een vaccinatieverplichting in, maar ben jij op dat moment nog niet gevaccineerd?
Dan kijken wij of een gezondheidsverklaring op basis van een PCR-test een alternatief is om wel op reis te mogen gaan. Als een PCR-test ook volstaat in plaats van een vaccinatie, dan kan je via Healthcheckcenter een gezondheidsverklaring op basis van een PCR-test laten afnemen, waardoor jouw vakantie alsnog kan doorgaan. Deze PCR-test kan je boeken in de boekingsstappen of via de Mijn Sunweb pagina. 
Als een PCR-test geen alternatief is, dan zullen wij in overleg met jou de vakantie omboeken naar een latere vertrekdatum of bestemming.

De reis mag tot 6 weken voor vertrek worden omgeboekt. Heb jij de flexibele omruilgarantie bijgeboekt tijdens het boekingsproces dan kan jij de reis tot 2 weken voor vertrek omboeken. De reis kan dan omgeboekt worden wat er op basis van de huidige beschikbaarheid op dat moment beschikbaar op de website.

Kosteloos annuleren is niet mogelijk. Wanneer je de reis annuleert gelden onze algemene annuleringsvoorwaarden.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht