1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Vouchers
  3. Wat is een SGR-coronavoucher?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat is een SGR-coronavoucher?

SGR-coronavouchers zijn vouchers waarvan de waarde gedekt is door de SGR, waardoor de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden van toepassing is. Deze dekking is van toepassing tot 14 maanden na uitgifte van de voucher en zorgt ervoor dat het bedrag is beschermd in het geval van een onverhoopt faillissement. 

Inmiddels dekt de SGR geen nieuwe vouchers meer, waardoor wij geen nieuwe SGR-vouchers meer uitgeven. SGR-coronavouchers die eerder zijn uitgegeven blijven gewoon SGR-gedekt tot 14 maanden na de uitgiftedatum. 

De voorwaarden van jouw SGR-coronavoucher zijn als volgt:

  • Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
  • Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
  • Op jouw voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
  • Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
  • In dat geval dien je jouw voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
  • De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
  • De SGR-dekking is verlengd tot en met uitgiftedatum 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.
  • De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR-dekking blijven altijd door de SGR-gedekt.
  • Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 7 werkdagen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 7 werkdagen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's