1. Alle veelgestelde vragen
  2. Veelgestelde vragen over Corona-vouchers
  3. Wat is een SGR Corona-voucher?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat is een SGR Corona-voucher?

Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons een SGR corona-voucher. Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) van toepassing.

Jouw SGR Corona-voucher is tot 1 jaar na uitgifte gedekt door de SGR. De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag van jouw voucher beschermd is in het geval van een onverhoopt faillissement. 

De voorwaarden van jouw SGR Corona-voucher zijn als volgt:

  • Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
  • Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
  • Op jouw voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
  • Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
  • In dat geval dien je jouw voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
  • De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
  • De SGR dekking is verlengd tot en met uitgiftedatum 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.
  • De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
  • Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR.










Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht