1. Alle veelgestelde vragen
  2. Mindervalide
  3. Mag ik een rolstoel meenemen in het vliegtuig?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Mag ik een rolstoel meenemen in het vliegtuig?

Het is mogelijk om tijdens jouw vakantie een rolstoel of scootmobiel mee te nemen. Het is belangrijk dat wij jouw rolstoel of scootmobiel van te voren aanmelden voor de vlucht, transfer en accommodatie.

Neem je een rolstoel of scootmobiel mee, dan kun je via de klantenservice pagina contact met ons opnemen.

Graag ontvangen wij de volgende gegevens:
- Met wat voor rolstoel reis je? Met of zonder (droge/natte) accu?
- Is de rolstoel wel of niet inklapbaar?
- Wat zijn de afmetingen van de rolstoel uitgeklapt?
- Wat zijn de afmetingen van de rolstoel ingeklapt?
- Wat is het gewicht van de rolstoel?
- Heb je begeleiding nodig op de luchthaven?
- Kun je lange afstanden lopen, trappen lopen (o.a. trapjes bus) of helemaal niet lopen?
- Is het noodzakelijk dat er een speciale transfer voor je aangevraagd wordt?
- Is het van belang dat er een speciale / aangepaste kamer wordt aangevraagd?
- Heb je nog andere speciale wensen?

Houd er rekening mee dat de rolstoel bij de check-in balie ingecheckt wordt. Vanaf de incheckbalie krijg je een leenrolstoel van de luchtvaartmaatschappij.

Mogelijk worden er extra kosten berekend voor de transfer. Hier brengen wij je uiteraard zo snel mogelijk van op de hoogte.

Let opGa je op vakantie naar Agadir, Marrakech, Porto, Lissabon of Valencia (het gehele jaar), naar Athene, Mykonos in het zomerseizoen (april tot en met oktober) of naar Larnaca op Cyprus in de winterzon periode (november tot en met maart)? Dan meld je de medische bagage zelf aan via Mijn Transavia onder 'Vraag een medische service aan''. Je logt in op Mijn Transavia met het PNR-nummer dat op de factuur (achter de geboortedata van de reizigers) en op jouw tickets terug te vinden is. Vergeet niet om de rolstoel ook bij Sunweb aan te melden voor de transfer.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

Op dit moment zijn wij telefonisch helaas niet bereikbaar in verband met de enorme drukte. Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, contacteren wij onze klanten op volgorde van urgentie. We begrijpen dat je het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent met betrekking tot jouw vakantie. We adviseren je daarom alvast de antwoorden op de veelgestelde vragen en de overige corona-gerelateerde informatie op onze website te lezen. Met man en macht werken we er aan om al onze klanten zo spoedig mogelijk te helpen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon
Op dit moment zijn wij telefonisch helaas niet bereikbaar in verband met de enorme drukte. Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, contacteren wij onze klanten op volgorde van urgentie. We begrijpen dat je het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent met betrekking tot jouw vakantie. We adviseren je daarom alvast de antwoorden op de veelgestelde vragen en de overige corona-gerelateerde informatie op onze website te lezen. Met man en macht werken we er aan om al onze klanten zo spoedig mogelijk te helpen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Je kunt via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op