1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Informatie
  3. Wat zijn de hotel servicekosten per rederij?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat zijn de hotel servicekosten per rederij?

De hotel servicekosten zijn fooien voor de bemanning die aan boord werkt. Omdat je aan boord van een cruiseschip betaalt met jouw boordpas (de sleutel van je kamer) is het lastig om fooien te geven. De fooien worden verdeeld onder de bemanning in alle bars en restaurants, maar ook de schoonmakers en alle andere service gerelateerde mensen achter de schermen.

Hieronder vind je een overzicht van de hoogte van de servicekosten per rederij*:

Rederij

Hotel servicekosten


Teruggave
vragen

Holland America Line


Niet suite: $16 p.p.p.d. 


Suite: $17 p.p.p.d.

Mogelijk

Costa Cruises


Voor boekingen gemaakt vanaf 7 juni 2023 zijn de fooien inbegrepen in de reissom.

N.v.t.

Celebrity Cruises


Binnenhut, buitenhut of balkonhut: $17,50 p.p.p.d.
Concierge Class & AquaClass staterooms: $18 p.p.p.d.
The Retreat: $21 p.p.p.d.

 Niet mogelijk

 
  Cunard

 
  Niet-suites: $11,50 p.p.p.n.
  Suites: $13,50 p.p.p.n.

 Niet mogelijk

MSC Cruises


Voor boekingen gemaakt vanaf 13 juli 2023 zijn de fooien inbegrepen in de reissom.

N.v.t.

Norwegian Cruise Line


Binnenhut, buitenhut of balkonhut: $20 p.p.p.d.
The Haven & Suite: $25 p.p.p.d.

Niet mogelijk

  P&O Cruises
 De fooien zijn inbegrepen in de reissom. N.v.t.

Royal Caribbean


Junior suite, Grand suite of hoger: $18,50 p.p.p.d.
Binnenhut, buitenhut of balkonhut: $16 p.p.p.d.

Mogelijk

  Seabourn  De fooien zijn inbegrepen in de reissom.

  N.v.t.

*Dit overzicht is met zorg samengesteld. Toch kan het in sommige gevallen voorkomen dat getoonde servicekosten afwijken van de servicekosten die de rederij vraagt. De rederij is altijd verantwoordelijk voor de hoogte van de servicekosten, waarvan betaling ter plaatse gebeurt.

Denk goed na voordat je het besluit neemt om de hotel servicekosten niet te betalen. Voor de bemanning is de fooi een welkome extra bovenop hun salaris waarmee ze net dat iets extra’s kunnen doen voor familie en kinderen. Ze werken er hard voor en proberen altijd klantvriendelijk te zijn. Mocht je echt ontevreden zijn over de service dan hoef je er uiteraard niet voor te betalen.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's