Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Kan ik een persoon bijboeken?
Vaak is het mogelijk om nog een persoon bij te boeken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbaarheid in de geboekte kamer of appartement en het vervoer.

Wil je een persoon bijboeken, dan kan de hoofdboeker via de klantenservice pagina contact met ons opnemen.
Moet ik mijn betaling voldoen, als er nog geen duidelijkheid is over mijn vakantie?

Vanwege deze uitzonderlijke situatie mag de restantbetaling van jouw vakantie tijdelijk tot twee weken voor vertrek gebeuren, in plaats van zes weken. We gaan ervan uit dat er uiterlijk twee weken voor jouw vertrek duidelijkheid is over jouw vakantie. Als deze geannuleerd wordt is het niet nodig om de restantbetaling te voldoen. Als de vakantie wel doorgaat uiteraard wel. Is er tot twee weken voor vertrek nog geen duidelijkheid of jouw vakantie door kan gaan, dan hoef jij niet te betalen tot er duidelijkheid over is.

We kunnen je verzekeren dat je jouw geld (ook wanneer het alleen de aanbetaling betreft) in geen enkel geval kwijt zult zijn. Wanneer jouw vakantie alsnog geannuleerd wordt, krijg je een corona-voucher voor het door jouw betaalde bedrag op het moment van annuleren. In dat geval nemen wij contact op met de hoofdboeker van de reis.

Wanneer krijg ik iets te horen over mijn vakantie?
Wij contacteren iedereen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

Je mag er op vertrouwen dat we alles op alles zetten om je zo spoedig mogelijk meer te vertellen over je vakantie. Dat betekent dat we controleren of al onze partners ter plaatse er klaar voor zijn om jou een veilige en comfortabele vakantie te bieden. Zodra we zeker weten dat dat kan (of niet kan), informeren we je daarover per e-mail. 

In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

• Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.

• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.
Welke vakanties worden er geannuleerd?

Andorra: Alle vakanties naar Andorra met vertrek t/m 10 december 2020 worden geannuleerd.

Duitsland: Alle vakanties naar Duitsland met vertrek t/m 20 december 2020 worden geannuleerd.

Frankrijk: Alle vakanties naar Frankrijk met vertrek t/m 14 december 2020 worden geannuleerd.
La Plagne t/m 17 december 2020
Persconferentie 24-11-2020: Skigebieden misschien dicht tot half januari 2021.
Het officiële standpunt van de Franse regering zal binnen 10 dagen worden afgegeven. Zodra er meer bekend is nemen wij contact met jou op.


Italië: Alle vakanties naar Italië met vertrek t/m 10 december 2020 worden geannuleerd.

Oostenrijk: Alle vakanties naar Oostenrijk met vertrek t/m 10 december 2020 worden geannuleerd.
St. Anton,Ischgl, Zell am Ziller, Gerlos, Königsleiten, Krimml, Wald im Pinzgau en Flirsch am Arlberg t/m 15 december 2020
Galtür, Kappl, Serfaus, Fiss, Ladis, Mittelberg en See t/m 16 december 2020


Zwitserland: Alle vakanties naar Zwitserland met vertrek t/m 10 december 2020 worden geannuleerd.


Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen.

Communicatie en gevolgen voor jouw reservering
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie uit voorzorg annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Dit geldt zowel voor zon- als wintersportvakanties. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan op het moment dat je van ons bericht ontvangt dat wij jouw vakantie annuleren, hoef je geen restant betaling meer te voldoen. Heb je geboekt met de geldteruggarantie dan ontvang jij je geld binnen 2 weken terug.

Hoe krijg je info met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen
Momenteel zijn wij druk bezig om alle Sunweb Group klanten, die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier verder te helpen. In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

Wij contacteren jou!
Dit doen wij gebaseerd op urgentie en vertrekdatum. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.
Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in onze FAQ over zomervakanties en wintersport.
Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.
We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, als ook met onze bus-, airline- en hotelpartners.

Verwacht jij een e-mail te hebben ontvangen, maar is dit niet het geval? Controleer dan altijd eerst jouw ongewenste e-mail inbox, omdat de e-mail daar mogelijk in terecht is gekomen.





























Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

WhatsApp
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Schrijf je in

Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's