Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Welke vakanties worden er geannuleerd?

Dinsdag 12 januari hebben de Nederlandse autoriteiten de lockdown verlengd tot 9 februari. In navolging van de nieuwe maatregelen opgelegd door de overheid heeft Sunweb besloten dat er voor vertrek t/m 28 februari geen vakanties kunnen worden geboekt en dat wij helaas de vakanties met vertrek tot die datum moeten annuleren. Dit doen wij op volgorde van vertrekdatum. Uiterlijk twee weken voor vertrek nemen wij contact met jou op om je reis om te boeken als je dit wenst of om te annuleren. De vertrekdata die wij op dit moment informeren zijn als volgt:

Andorra
: Alle vakanties naar Andorra met vertrek t/m 8 februari 2021 worden geïnformeerd.

Duitsland: Alle vakanties naar Duitsland met vertrek t/m 8 februari 2021 worden geïnformeerd.

Frankrijk: Alle vakanties naar Frankrijk met vertrek t/m 8 februari 2021 worden geïnformeerd.

Italië: Alle vakanties naar Italië met vertrek t/m 8 februari 2021 worden geïnformeerd.

Oostenrijk: Alle vakanties naar Oostenrijk met vertrek t/m 8 februari 2021 worden geïnformeerd.

Zwitserland: Alle vakanties naar Zwitserland met vertrek t/m 8 februari 2021 worden geïnformeerd.


Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen.

Communicatie en gevolgen voor jouw reservering
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie uit voorzorg annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Dit geldt zowel voor zon- als wintersportvakanties. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan op het moment dat je van ons bericht ontvangt dat wij jouw vakantie annuleren, hoef je geen restant betaling meer te voldoen. Heb je geboekt met de geldteruggarantie dan ontvang jij je geld binnen 2 weken terug.

Hoe krijg je info met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen
Momenteel zijn wij druk bezig om alle Sunweb Group klanten, die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier verder te helpen. In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

Wij contacteren jou!
Dit doen wij gebaseerd op urgentie en vertrekdatum. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.
Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in onze FAQ over zomervakanties en wintersport.
Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.
We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, als ook met onze bus-, airline- en hotelpartners.

Verwacht jij een e-mail te hebben ontvangen, maar is dit niet het geval? Controleer dan altijd eerst jouw ongewenste e-mail inbox, omdat de e-mail daar mogelijk in terecht is gekomen.






















Aangepast reisadvies: alle landen op oranje 15-12-2020
N.a.v. de toespraak van minister president Rutte op 14-12-2020 hebben wij alle betrokken reizigers met vertrek t/m 15-03-2021 geïnformeerd over hun vakantie. In de avond van 15-12-2020 heeft de overheid besloten om vanaf morgen het reisadvies voor alle landen aan te passen naar code oranje. Alle betrokken reizigers zijn geïnformeerd. Een reisadvies wordt afgegeven voor 2 weken. Bij verlenging informeren wij de betrokken reizigers per mail.
Ik heb een voucher maar kan geen geschikte vakantie vinden, wat nu?
Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. Je kunt de voucher dus 1 jaar lang inzetten maar je mag iedere gewenste vertrekdatum kiezen op onze website. Je kunt hierdoor ook een geschikte vakantie uitkiezen in 2021.

Inwisselen corona-vouchers

Hoe kan ik mijn corona-voucher inwisselen?
De corona-voucher kun je gemakkelijk inwisselen tijdens het betaalproces van jouw nieuwe boeking.
Bekijk de stappen hieronder.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

Kan ik een vakantie boeken zonder skipas?
Het is mogelijk om de vakantie zonder skipas te boeken.

Bij de meeste vakanties is de skipas inbegrepen. Wil je geen gebruik maken van de skipas, dan ontvang je hiervoor een korting. De korting wordt automatisch verrekend bij het maken van de boeking.

Jouw vakantie al geboekt? Je past de skipas gemakkelijk aan via Mijn Sunweb.

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

WhatsApp
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Schrijf je in

Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's