Hoe kan ik een stoel reserveren bij Transavia?

Gewijzigd op 27 Mar 2024

Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 7 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 7 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen.
Let op! Reserveer jij 7 weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf 7 weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Niet-flexibele vluchten
Heb je niet-flexibele geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het maken van jouw boeking duren.

Tip! In jouw Mijn Sunweb account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:


Hoe maak ik een stoelreservering?
1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Sunweb (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (niet-flexibele vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Kosten stoelreservering
Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben.

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen

Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.


Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia. Een stoelreservering is niet verplicht. Tijdens het online inchecken kun je kosteloos stoelen kiezen die op dat moment nog beschikbaar zijn. Houd er wel rekening mee dat er op dat moment misschien niet meer genoeg stoelen naast elkaar beschikbaar zijn voor jou en jouw medereizigers. Hierdoor kan het voorkomen dat bijvoorbeeld kinderen naast een andere volwassene in het vliegtuig reizen.


De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Vragen over hetzelfde onderwerp

Gerelateerde vragen

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

WhatsApp of bel ons!

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.


Openingstijden:

maandag-vrijdag: 09:00-20:00

zaterdag: 10:00-17:00

zondag: 10:00-17:00


Bekijk afwijkende openingstijden

Social Media

Stel jouw vraag via een DM op onze socials en wij beantwoorden jouw bericht tijdens de openingstijden:


maandag-vrijdag: 09:00-20:00

zaterdag: 10:00-17:00

zondag: 10:00-17:00


Bekijk afwijkende openingstijden

Stuur ons een mail

Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.