1. Alle veelgestelde vragen
  2. Reisverzekering
  3. Wat dekt en kost de reisverzekering?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat dekt en kost de reisverzekering?

Heb je een verzekering afgesloten via Sunweb voor 3 november 2020? Dan hebben wij deze voor je afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen.
Heb je een verzekering afgesloten via Sunweb vanaf 3 november 2020? Dan hebben wij deze voor je afgesloten bij AXA.

Dekking en kosten AXA
Wil je met een gerust gevoel op reis gaan? Dan raden wij je aan om een goede reisverzekering afsluiten. Verzeker je in geval van verloren bagage, ongeval of ziekte en dit tegen materiële en lichamelijke schade die je kan oplopen tijdens jouw reis of vakantie. Waar je ook naartoe gaat, met een reisverzekering van AXA ga je goed voorbereid op weg.

Kinderen van 0 tot en met 4 jaar oud zijn gratis meeverzekerd onder de dekking van de verzekering van 1 van de ouders. Het is niet mogelijk om alleen een verzekering voor een kind af te sluiten. Voor alle Europese landen heb je een reisverzekering met Europadekking nodig. Momenteel bieden wij geen bestemmingen aan waarbij werelddekking vereist is.

Je kunt kiezen uit 3 type reisverzekeringen:

Basis
* 24/24 – 7/7 hulp via AXA Hulplijn
* Medische kosten in het buitenland
* Bagagedekking tot €1.000
* Schade tijdens skiën en snowboarden
* Schade aan ski- en snowboarduitrusting
* Dekking voor mobiele telefoons €100
* Dekking voor tablets, beeld-, geluid- en filmapparatuur €500
* Eigen risico €100

Premie: €2,57 per persoon per dag

Comfort
* 24/24 – 7/7 hulp via AXA Hulplijn
* Medische kosten in het buitenland
* Eénmalige vergoeding bij ongeval: bij overlijden €25.000; bij blijvende invaliditeit tot €75.000
* Bagagedekking tot €3.000
* Schade tijdens skiën en snowboarden
* Schade aan ski- en snowboarduitrusting
* Dekking voor mobiele telefoons €300
* Dekking voor tablets, beeld-, geluid- en filmapparatuur €1.500
* Lager eigen risico: €50

Premie: €2,92 per persoon per dag

Optimaal
* 24/24 – 7/7 hulp via AXA Hulplijn
* Medische kosten in het buitenland
* Eénmalige vergoeding bij ongeval: bij overlijden €25.000; bij blijvende invaliditeit tot €75.000
* Bagagedekking tot €5.000
* Schade tijdens skiën en snowboarden
* Schade aan ski- en snowboarduitrusting
* Dekking voor mobiele telefoons €500
* Dekking voor tablets, beeld-, geluid- en filmapparatuur €2.500
* Ook geld is meeverzekerd tot €500
* Geen eigen risico

Premie: €3,77 per persoon per dag

De premie bestaat uit bovengenoemde prijzen plus 3,50 euro poliskosten.

De algemene verzekeringsvoorwaarden lees je hier. De verzekeringskaart vind je hier.

Dekking en kosten Europeesche Verzekeringen
Je kunt kiezen uit 3 soorten: Basis, Comfort of Optimaal. Onderstaand zie je de verschillen hierin.

Europeesche Verzekeringen

BASIS

COMFORT

OPTIMAAL

Premie per persoon per dag

€ 2,57

€ 2,92

€ 3,77

Personenhulp

Maximum per verzekerde

Kostprijs

Kostprijs

Kostprijs

Geneeskundige kosten

inbegrepen

inbegrepen

inbegrepen

Buiten Nederland

Kostprijs*

Kostprijs*

Kostprijs*

Bagage

inbegrepen

inbegrepen

inbegrepen

Totaal

€ 1.000

€ 3.000

€ 5.000

Nieuwwaardedekking

1 jaar

1 jaar

2 jaar

Mob. Telefoon

€ 100

€ 300

€ 500

Tablets, beeld,geluid en filmapp.

€ 500

€ 1.500

€ 2.500

Eigen risico

€ 100

€ 50

€ 0

Geld

X

X

inbegrepen

Maximum per verzekerde

Niet gedekt

Niet gedekt

€ 500

Reis rechtsbijstand

X

X

inbegrepen

Binnen Europa

Niet gedekt

Niet gedekt

kostprijs

Buiten Europa

Niet gedekt

Niet gedekt

€ 25.000

Ongevallen (extra eenmalige uitkering)

X

inbegrepen

inbegrepen

Bij overlijden

Niet gedekt

€ 25.000

€ 25.000

Bij blijvende invaliditeit

Niet gedekt

€ 75.000

€ 75.000

Ski & Snowboarddeking

Ja

Ja

ja


Unieke dekking bij alle 3 de opties:
- Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs overkomt en klant wil naar huis terug.
- Dekking voor off-piste (als niet verboden).
- Ski- en snowboarduitrusting zijn gedekt onder de bagagedekking.
- Kosten van skipassen, skilessen en gehuurde skiuitrusting, wanneer klant door een ongeval of voortijdige terugkeer geen gebruik meer hiervan kan maken. De verzekeringsmaatschappij vergoedt dan alleen de kosten van de niet-gebruikte dagen.

Woon je niet in Nederland? Dan heb je alleen dekking voor geneeskundige kosten als jouw eigen zorgverzekeraar een basisdekking biedt voor medische kosten in het land waar je naar toe reist.

Klik hier om naar de verzekeringsvoorwaarden voor de kortlopende reisverzekering te gaan. 
Klik hier voor de verzekeringskaart van de kortlopende reisverzekering. 


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

WhatsApp
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.

Schrijf je in

Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's