1. Alle veelgestelde vragen
  2. Informatie over mijn geboekte vakantie
  3. Welke vakanties worden er geannuleerd?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Welke vakanties worden er geannuleerd?

Waarom wordt mijn vakantie geannuleerd?
Dinsdag 23 maart 2021 hebben de Nederlandse autoriteiten de maatregelen verlengd tot 15 mei 2021.In navolging van de nieuwe maatregelen opgelegd door de overheid heeft Sunweb besloten alle vakanties met vertrek tot en met 15 mei 2021 te annuleren. Dit doen wij op volgorde van vertrekdatum. Uiterlijk twee weken voor vertrek nemen wij contact met jou op om je reis om te boeken als je dit wenst of om te annuleren.

Alle vakanties naar Frankrijk en Oostenrijk met vertrek t/m 3 mei 2021 worden op dit moment geïnformeerd.

Wat gebeurt er wanneer mijn vakantie geannuleerd moet worden?

Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren dat wij hun vakantie annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag tegoed in de vorm van een SGR Corona-voucher, die voor een nieuwe vakantie naar keuze kan worden gebruikt. Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) van toepassing.

Wat zijn de voorwaarden van mijn SGR Corona-voucher?
Jouw SGR Corona-voucher is tot 1 jaar na uitgifte gedekt door de SGR. Jouw SGR Corona-voucher verloopt niet na die datum, maar de SGR dekking vervalt. Dit betekent dat de SGR niet meer garant staat voor de waarde van jouw voucher bij een onverhoopt faillissement. Met jouw SGR Corona-voucher kan je een nieuwe reis boeken. Op deze nieuwe reis is opnieuw de SGR dekking van toepassing. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag buiten de vervaldatum van de SGR dekking liggen, je mag iedere gewenste vertrekdatum kiezen op onze website.

Alle informatie en voorwaarden van jouw SGR Corona-voucher kan je hier terugvinden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug in plaats van een voucher?

Voor vakanties geboekt vanaf 24 september 2020 met vertrek vanaf 15 december 2020 geven wij geen voucher maar ontvang je van ons je geld terug. Alle voorwaarden van onze geldteruggarantie kan je hier vinden.

Wanneer neemt Sunweb contact met mij op?

Wij informeren jou zo snel mogelijk over jouw geboekte vakantie. Dit doen wij op basis van urgentie en vertrekdatum. Hierbij zorgen wij ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in onze FAQ.

Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.
Wij begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden jij hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden.
















Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's