1. Alle veelgestelde vragen
  2. Veilig reizen
  3. Hoe kom ik in contact met een arts op vakantie?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe kom ik in contact met een arts op vakantie?


Om onze vakantiegangers met een veilig gevoel op vakantie te laten vertrekken, lanceren we, in samenwerking met AXA, de vakantiedokter. Via de Sunweb app kan je vanaf nu gemakkelijk een online videoconsultatie voeren met een Nederlandstalige dokter. 24 uur per dag staan er online dokters ter beschikking die onze reizigers via videogesprekken kunnen bijstaan met richtlijnen en digitale voorschriften!


HOE WERKT HET?

• Ga naar de Sunweb app via je smartphone, tablet of laptop
• Ga naar het menu en klik op 'vakantiedokter'
• Klik op het icoontje met de telefoon voor een online consultatie met een arts

De gesprekken verlopen via een Nederlands telefoonnummer. Na een eerste telefonisch contact is een onderhoud met een dokter al binnen de 30 minuten mogelijk.
De dokter kan een diagnose stellen, zijn richtlijnen meegeven en ook een medicijnvoorschrift opmaken en dit via het e-health platform ter plaatse ter beschikking stellen van de patiënt.

Wat is teleconsulatie? 

Is teleconsultatie anders dan een gewoon lichamelijk consult bij een huisarts?
Teleconsultatie is hetzelfde als een medisch consult bij een huisarts die medische diagnoses, medisch advies en behandelmogelijkheden geeft. Het verschil is het interactiekanaal via de telefoon met persoonlijke authenticatie om toegang te krijgen tot een arts.

Is Teleconsultation een hulpdienst? 
Nee, de app “Doctor Please!” en teleconsultatie is geen hulpdienst. Wij raden je aan om direct de lokale hulpdienst te bellen. Als je twijfelt over uw huidige gezondheidstoestand, kan je rechtstreeks toegang krijgen tot de teleconsultatiedienst door een arts te raadplegen die je medische begeleiding zal geven of je doorverwijst naar de plaatselijke hulpdienst.

In welke medische gevallen is teleconsultatie geschikt?
Teleconsultation omvat een breed scala aan medisch specialisten. Het is geschikt voor verkoudheids- en griepsymptomen, allergieën, bovenste luchtweginfecties, huidproblemen, orthopedie, pediatrische problemen, vernieuwing van recepten, scans en bloedonderzoeken.

Hoe werkt het?

Moet ik betalen voor een teleconsultatie? 
Nee, de app “Doctor Please!” en teleconsultaties zijn gratis. Je hebt toegang tot een onbeperkt aantal teleconsultaties, de oproepen zijn onbeperkt in aantal en duur.

Krijg ik mijn medische kosten vergoed naar aanleiding van een teleconsultatie? 
Ja, volgens de voorwaarden van je polis. Uitsluitingen zijn hetzelfde, ook als je gebruik maakt van de teleconsultatiedienst.

Hoe kom ik aan een recept? 
De recepten worden afgeleverd na een teleconsultatie, op doktersadvies en in overeenstemming met de lokale regelgeving van het land waar je je bevindt.

Zijn mijn gegevens veilig en beveiligd? 
Het beschermen en beveiligen van toegang tot je persoonlijke gegevens is onze prioriteit. Onze service voldoet volledig aan de toepasselijke wet- en regelgeving van elk rechtsgebied, en in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 206/679 (“de AVG”). Voor meer informatie kan je de juridische informatie raadplegen over Help en instellingen in de app Doctor Please! of toegang via de telefoon tot het gegevensprivacybeleid

Hoe kan ik mijn toegangscode krijgen? 
Je toegangscode is beschikbaar in de SunWeb App

Download de app voor Google Play of App store.




Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's