1. Alle veelgestelde vragen
  2. Verzekeringen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Heb jij jouw verzekering geboekt via Sunweb? Onze verzekeringen hebben uitgebreide dekking voor corona gerelateerde situaties.

Let op: ga jij op vakantie naar een code oranje gebied met een verzekering die je via ons hebt afgesloten? Met de verzekering van AXA ben je ook gedekt voor situaties die corona-gerelateerd zijn voor reizen naar code oranje bestemmingen. Check dit goed in de voorwaarden van een verzekering wanneer je die ergens anders hebt afgesloten.

Dekking van onze AXA reisverzekering
• Je bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van je zorgverzekering. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit je reisverzekering gedaan.
• Indien je vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten je wil om), dan blijft je reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.
• Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat je langer op je reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde positief test op corona tijdens je reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als je ernstig ziek bent en in andere gevallen met jouw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
• Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.


Dekking van onze AXA annuleringsverzekering
• Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. Sunweb zal je de mogelijkheid geven om de reis te annuleren of om te boeken. 
• Er is geen dekking als je zelf jouw reis annuleert zonder geldige reden voordat Sunweb dit doet in verband met de COVID-19 pandemie.
• Er is dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Dit geldt voor code geel, groen en oranje. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
• Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan ben je wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. Je bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als jij jouw vakantie moet annuleren of afbreken vanwege onvoorziene omstandigheden die buiten jouw schuld zijn, dan ben je met de Allrisk Annuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
• Als jij of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.

• Zie hier de polisvoorwaarden van deze verzekering.

Let op: voor onze verzekeringen is het van belang dat je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Ben je woonachtig in België? Dan kun je geen verzekering (bij)boeken via Sunweb Nederland.

Bekijk hier meer informatie over de AXA-verzekering.

Houd er rekening mee dat de vakantie in bovenstaande situaties door Sunweb altijd geannuleerd wordt tegen kosten en jij vervolgens een claim kunt indienen bij jouw verzekeraar om deze annuleringskosten terug te vragen. Zij beoordelen of jouw claim voldoet aan de voorwaarden. 

 

Heb je bij jouw boeking via Sunweb een annuleringsverzekering afgesloten voor 3 november? Dan ben je verzekerd via de Europeesche Verzekeringen. Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb je bij jouw boeking via Sunweb een annuleringsverzekering afgesloten vanaf 3 november? Dan ben je verzekerd via AXA. Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb jij je verzekering ergens anders afgesloten? Check dan de dekking van jouw eigen verzekering.

Calamiteitenfonds

De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp: nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.


We beantwoorden je berichten binnen een uur op:


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Stuur een bericht

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Telefoon

We zijn weer bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

 

Telefoonnummer: 0900 0290 (lokaal tarief).

Bel je vanuit het buitenland? Bel dan
0031-102802290.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp: nummer 0683527625 of op mobiel via onderstaande knop.


We beantwoorden je berichten binnen een uur op:


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Stuur een bericht

Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's