8,9 10

Hotel Narcis

Hotel Narcis is een comfortabel hotel aan een van de mooiste baaien van Kroatië, Kvarner Bay. Na een jaar hard werken is dit een heerlijke plek om helemaal bij te komen. Er heerst een oase van rust en het is slechts 5 minuten wandelen naar zee en het spierwitte kiezelstrand.
  • Aan een van de mooiste baaien van Kroatië: Kvarner Bay
  • Oase van rust
  • Aan een mooi wit kiezelstrand

 Lees alles over onze service voor een veilige vakantie of bekijk het reisadvies voor jouw vakantiebestemming

Er is geen informatie over kamertypes beschikbaar

Verzorging

Halfpension

Omgeving

Rabac

Rabac is een oud vissersstadje dat is uitgegroeid tot een levendige badplaats met vele bars, restaurants, winkeltjes en watersportmogelijkheden. Vanaf de terrasjes aan het haventje geniet u van een fantastisch uitzicht over het strand en de beboste hellingen langs de baai. Rabac heeft vele kiezelstrandjes en rotsplateaus waar u onbekommerd van de zon en het water kunt genieten.

Rabac

  • Levendige badplaats
  • Watersportmogelijkheden

Istrië

In het geografische hart van Europa ligt Istrië. Het landschap is heel divers, de zee ontzettend helder, de bossen groen en de historie rijk. Voor de schitterende kustlijn liggen maar liefst 1185 eilandjes en nog geen 70 hiervan worden bewoond. In het groene binnenland heb je hoge bergen en sommige toppen zijn zelfs een groot deel van het jaar bedekt met sneeuw. Istrië is dus echt heel divers.

Een beetje achtergrond
Als je door Istrië rijdt, als je verschillende plaatsen bezoekt dan zullen de verschillende bouwstijlen wel eens op kunnen vallen. Alleen hieraan kun je al zien dat Istrië, eigenlijk heel Kroatië, een onrustig verleden heeft gehad.

Sinds 80.000 jaar wonen er mensen in Istrië. Bij de populaire plaats Pula zijn verschillende vondsten gedaan die hier op wijzen. Ook bij de stad Porec in overblijfselen gevonden uit de prehistorie. Beide steden zijn geliefde vakantieplekken door hun ligging aan zee en dit maakte ze ook erg populair bij de vroegere overheersers in het Middellands Zeegebied.

Het is allemaal begonnen met de Romeinen. Zij zagen al snel dat Istrië een ideale vakantiebestemming is. Ze bouwden tempels, arena’s, alles wat je in die tijd nodig had voor een ontspannen vakantie. Zeker in Pula zijn deze oude gebouwen goed bewaard gebleven. Porec heeft dit geluk bijvoorbeeld niet gehad, ook omdat het zwaar gebombardeerd is in de Tweede Wereldoorlog. Ook in de duizenden tussenliggende jaren heeft Istrië het niet altijd gemakkelijk gehad. Het is vaak slachtoffer geweest van plundertochten, oorlogen en wisselende overheersers. Dit is door gegaan tot afgelopen eeuw met de oorlog in het oude Joegoslavië.

Geluk bij een ongeluk
Nu kunnen wij als toeristen genieten van die onrustige geschiedenis, want er is gelukkig veel moois over gebleven. De arena en de tempel van keizer Augustus in Pula zijn hier schitterende voorbeelden van, maar Istrië heeft nog veel meer moois. Neem bijvoorbeeld de tempel van Neptunus uit de 1e eeuw na Christus in Porec, de stadpoorten van het middeleeuwse Vrsar het stadscentrum van Rovinj.

Zo staan de grotere plaatsen vol met mooie kerken, pleinen, fonteintjes en historische poorten. Dat is geen reden om de kleinere plaatsjes niet aan te doen. Trek met een auto eens het binnenland in en geniet van de voornamelijk middeleeuwse sfeer in de dorpjes.

Op jacht, op truffeljacht!
In de zomer is het gezellig druk in Istrië, maar in oktober komt de gekte pas echt los. Dan is het namelijk truffelseizoen en hier in Istrië heb je zelfs de witte truffel, de zeldzaamste en dus ook duurste onder de truffels. Deze lekkernijen groeien aan wortels onder de grond, met de hulp van varkens en honden worden ze opgespoord. Kijk vooral niet gek op als een kilootje weg gaat voor 2000 euro.

Je hebt meer lekkers uit de regio. Probeer vooral eens een lekkere streekwijn, de vers gemaakte olijfolie en de heerlijk bereidde vissen.

Adembenemende natuur
De natuur in Istrië is schitterend. Van de helder blauwe zee tot de groene bergen, het is divers en erg mooi. Het nationale park Krka is toch weer een aparte plek tussen al die mooie, groene plekjes. De watervallen van Krka dragen daar een belangrijk steentje aan bij. Je gaat er bijna twijfelen of je nog wel in Europa bent.

Reisleiding
In de regio Istrië is geen reisleiding aanwezig. Je wordt in Porec, Pula, Medulin, Banjole, Rovinj, Umag en Novigrad opgevangen door een lokale vertegenwoordiger die Nederlands, Engels of Duits spreekt.

Istrië

  • Schiereiland van Kroatië
  • Prachtige kustlijn
  • Rijke historie

Het weer

januari jan
februari feb
maart mrt
april apr
mei mei
juni jun
juli jul
augustus aug
september sep
oktober okt
november nov
december dec
Max.
13ºC
17ºC
19ºC
19ºC
25ºC
28ºC
36ºC
33ºC
30ºC
25ºC
19ºC
16ºC
Min.
3ºC
9ºC
10ºC
9ºC
14ºC
17ºC
22ºC
21ºC
19ºC
13ºC
10ºC
10ºC

Praktische informatie

Hoofdstad:
De hoofdstad van Kroatië is Zagreb.

Taal:
De officiële taal is Kroatisch. Daarnaast wordt er veel Duits gesproken. In de toeristische gebieden kun je ook met het Engels uit de voeten.

Tijd:
Er is geen tijdsverschil met Nederland.

Valuta:
De officiële munteenheid is de euro. In de toeristische (bad)plaatsen vind je veelal meerdere pinautomaten. Wil je betalen met een credit card? Ook deze worden op veel plaatsen geaccepteerd.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Nederlandse staatsburgers kunnen met een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart naar Kroatië reizen. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist. Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Reisleiding
In Kroatië is er geen reisleiding aanwezig. Je wordt opgevangen door een Engels sprekende lokale vertegenwoordiger.


Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Alarmnummer:
Het nationale alarmnummer voor politie, ambulance en de brandweer is 112.

Eten & drinken:
In de gerechten van de Kroatische keuken proef je Ottomaanse, Italiaanse en Sloveense invloeden. Het geserveerde eten is goed en aantrekkelijk geprijsd. Proef tijdens je vakantie eens een heerlijke stoofschotel van vis of vlees. Of wat dacht je van salami met paprika. Ook de zoetekauw komt niks te kort. Heerlijk bij de koffie of als toetje. Wat drankjes betreft is bier, Pivo, een populaire drank in Kroatië. Verder staat de Kroatisch wijn ook goed bekend.Het water is in Kroatië niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij je hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Kroatië de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 10% fooi te geven.

Openingstijden:
De winkels in Kroatië zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 07.00-20.00 uur. Op zaterdag en zondag zijn de winkels tot 14.00 uur geopend. In de toeristische gebieden kan bovenstaaande informatie afwijken.

Feestdagen:
In Kroatië vinden in de periode van april t/m oktober de volgende feestdagen plaats:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 7 juni Sacramentsdag
  • 22 juni Dag van de Antifacistische strijd
  • 25 juni Nationale Feestdag
  • 5 augustus Nationale Dankdag
  • 8 oktober Onafhankelijkheidsdag
Ontdek meer over Kroatië

Ervaringen

8,9
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
10
Accommodatie algemeen
8
Hygiëne
7
Kamer / appartement
9
Service / gastvrijheid
8
Faciliteiten
10
Locatie/ligging
10
Prijs/kwaliteit
-
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Vluchtinformatie

We konden geen vluchtinformatie vinden.