Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
9,0

  • Luxe resort
  • Dicht bij de gondel
  • Grote, uitgebreide wellness

Op een unieke plek in Wagrain, op slechts 130 meter van de gondel van Wagrain, vind je het luxe Hotel Adapura. Dit luxe resort opent dit winterseizoen haar deuren en bied je naast mooie kamers in Alpine stijl en een groot wellness center, je ook nog een uniek dine around concept bij de 4 bijbehorende restaurants. Een stijlvol en volledig verzorgd concept. Een ideaal hotel voor een luxe verblijf tijdens je zomervakantie.

De inrichting van de kamers is geïnspireerd op de Alpen en is minimalistisch chic. Mede door de mooie combinatie van hout en warme kleuren zul je je hier direct thuis voelen. Na een goede nachtrust kun je ’s morgens op je balkon genieten van een kopje koffie en het waanzinnig mooie uitzicht op de bergen.

’s Morgens geniet je in het buffet restaurant: Pura Alm van een zeer uitgebreid ontbijtbuffet zodat je je skidag vol energie kunt beginnen. Bij Hotel Adapura wordt er gewerkt met een uniek dinerconcept gewerkt. Er zijn vier stijlvolle restaurants, die je een selectie van verrukkelijke internationale gerechten uit verschillende landen bieden tijdens je verblijf. In het typisch Oostenrijkse restaurant: Pura Alm dineer in je een typische Alpen sfeer en geniet je van de lokale keuken. Bij Restaurant Piazza kun je dagelijks verse pizza’s en pasta’s proeven en bij Restaurant Place to Meat worden de lekkerste vleesgerechten/burgers geserveerd. Als laatst is er dan ook nog Adasia: dit restaurant serveert heerlijke Aziatische gerechten.

In de stijlvolle Adapura Living Room lounge kun je lekker ontspannen met een kopje koffie of thee of een boek lezen gedurende de dag en genieten van het knisperende haardvuur van de open haard. Stijlvolle muziek en goede drankjes maken een perfect verblijf in de lounge compleet. Zin in wat ontspanning? Bezoek dan de uitgebreide wellness van maar liefst 1000 m2. 

Kamertypes

2-persoonskamer type II (4 You)
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen en 1 kind t/m 15 jaar
  • oppervlakte circa 30m²
  • 1 x tweepersoonsbed
  • diverse bedtypes
  • balkon of terras
  • nespresso machine
  • waterkoker
  • koelkast
  • televisie
  • telefoon, zithoek
  • apart toilet
  • badkamer met: douche, dubbele wastafel, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
2-persoonskamer type V (Stylish)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 30m²
  • 1 x tweepersoonsbed
  • balkon of terras
  • nespresso machine
  • waterkoker
  • koelkast
  • televisie
  • telefoon, zithoek
  • apart toilet
  • badkamer met: douche, dubbele wastafel, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 120
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (geopend van 08:00 tot 20:00 uur)
  • lift hoofdgebouw
  • lobby
  • parkeergarage
  • wi-fi
  • kinderstoel in het restaurant: gratis (op te geven bij reservering)
  • kluisje op de kamer: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
  • plaats in parkeergarage: gratis
Kinderfaciliteiten
  • babybedje
  • kinderstoel
  • kinderspeelruimte
Optionele faciliteiten met bijkomende kosten
  • huisdieren, excl. voer: circa 35,00 € per stuk per nacht (op te geven bij reservering, ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 4)
  • drinkgelegenheden: bar
Verplichte bijkomende kosten
  • toeristenbelasting: voor deelnemers met leeftijd vanaf 15 jaar circa 2,30 € per persoon per nacht (ter plekke te betalen, verplicht)
Wellness
  • wellnesscenter/spa (oppervlakte: circa 1000 m2) (toegang gratis): sauna, bio-sauna, infraroodcabine, turks stoombad, rustruimte, massages (tegen betaling), schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • binnenzwembad

Verzorging

Het halfpension bestaat uit:
- Ontbijtbuffet
- Uitslapersontbijt tot 11.00 uur
- Middagsnack
- Diner (mogelijk tussen 18.00 – 21.00 uur). Keuze uit 4 restaurants.

All-inclusive
9
43 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
8,6
Accommodatie algemeen
9,4
Hygiëne
9,2
Kamer / appartement
8,5
Service / gastvrijheid
9
Faciliteiten
9,7
Locatie/ligging
8,4
Prijs/kwaliteit
8,8
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Salzburgerland

Ontdek Salzburgerland

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot centrum: circa 100 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 100 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 800 meter
Informatie over Oostenrijk
Hoofdstad:
De hoofdstad van Oostenrijk is Wenen.

Taal:
De officiële taal is Duits, maar met Engels kun je vaak ook terecht.

Tijd:
Oostenrijk heeft geen tijdsverschil met Nederland. Dit geldt zowel voor de zomer- als de wintertijd.

Valuta:
De officiële munteenheid van Oostenrijk is de euro. Pinnen is geen probleem. Vrijwel overal zijn betaalautomaten aanwezig waar je kunt pinnen. Ook betalen met creditcard is op sommige plaatsen mogelijk.

Voltage:
Het voltage is 230 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldig identiteitsbewijs.

Alarmnummer:
Het alarmnummer in Oostenrijk voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Reizen met de auto naar Oostenrijk:
•de maximum snelheid op de snelwegen is 130 km/uur. Op sommige snelwegen is de maximum snelheid tussen 22.00-05.00 uur 110 km/uur. Dit wordt ter plaatse d.m.v. borden aangegeven.
•In Oostenrijk is het verplicht te volgende zaken in de auto te hebben:
-gevarendriehoek
-verbanddoos
-veiligheidsvest met reflecterende strepen. De bestuurder dient deze te dragen bij het verlaten van de auto langs de weg buiten de bebouwde kom bij pech of ongeval. Veiligheidsvesten zijn o.a. te koop bij de ANWB.
Wanneer je naar Oostenrijk reist via België dan ben je ook verplicht een brandblusser in de auto te hebben.
•Op alle snelwegen in Oostenrijk is voor motorvoertuigen  tot 3500 kg een tolvignet verplicht. Uitzondering hierop vormt een aantal Sondermautstrecken waar geen vignetplicht geldt, maar wel apart tol betaald moet worden.  Een overzicht van de tolwegen en tarieven is o.a. terug te vinden op de website van de ANWB.
•Voor motorvoertuigen (ook campers) met een gewicht van meer dan 3500 kg is een GO-box verplicht op de snelwegen.
•Voor een aanhanger is geen apart vignet nodig.
•Op de A14 tussen Duitse grens en afslag Hohenems (tegen de Zwitserse grens) is er keuze tussen een vignet en een dagkaart (KorridorVignette).
•De vignetplicht geldt ook voor het stuk van de A12 tussen de Duitse grens en de afrit Kufstein-Sud. Voor onbepaalde tijd zal op dit traject echter niet gecontroleerd worden op het bezit van een vignet bij voertuigen tot 3500 kg. Het vignet blijft wel verplicht en het niet voeren daarvan is voor eigen verantwoordelijkheid.
•Je kunt het vignet kopen bij de ANWB of in Oostenrijk bij de grote grensovergangen. Een vignet voor 10 dagen voor de auto kost € 10,50. Een vignet voor 2 maanden voor de auto kost € 25,90.

Indien je tijdens je autovakantie naar Oostenrijk overnacht in Duitsland:
•Milieusticker voor stadscentra Duitsland.
•Steeds meer Duitse steden weren vervuilende auto’s uit het centrum. Alleen met een milieusticker krijgt men toegang tot de stadscentra en sommige B-wegen (Umweltzone). Ook buitenlandse toeristen moeten een milieusticker op de auto hebben. Deze milieustickers (Umweltplaketten) zijn te koop bij de ANWB of bij de Duitse keuringsinstanties TÜV en Dekra.

Kijk voor een actueel overzicht van steden met Umweltzones en hun omvang op de website van het Duitse Umweltbundesamt.

Eten en drinken:
Oostenrijk staat bekend om de echte onvervalste wienerschnitzels, Sachertorte, kaiserschmarrn en glühwein. Ook Wiener rostbraten met spätzle, vele fantastische wildschotels en regionale specialiteiten zijn tot ver buiten de landsgrenzen bekend. De dranken doen niet voor de gerechten onder. De G’spritztes (wijn met spuit- of bronwater) als uitstekende dorstlesser, goede desertwijnen, de vele soorten (lokaal gebrouwen) bier en uiteraard de schnapps zetten Oostenrijk ook op de gastronomische kaart.

Fooien:
Het is in Oostenrijk de gewoonte om in bars en restaurants het totaalbedrag af te ronden naar boven.

Openingstijden:
In Oostenrijk zijn de winkels meestal geopend van maandag t/m vrijdag van 09.00-18.00 uur. Donderdagavond is koopavond en dan zijn de winkels geopend tot 19.30 uur. Op zaterdag zijn sommige winkels geopend tot 13.00 en anderen tot 17.00 uur.
Lees meer Oostenrijk

Voor jou geselecteerde accommodaties

Selecteer kamertype

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.