Heeft u klachten over de reis of bent u ontevreden over uw vakantieverblijf dan dient u dit direct te melden aan de receptie van uw accommodatie en aan de vertegenwoordiging van Sudtours ter plaatse. Onze vertegenwoordiger staat voor u klaar om uw klacht tijdens de vakantie op te lossen Is er op bestemming niemand aanwezig, neemt u dan direct vanaf uw vakantiebestemming telefonisch, per e-mail of per fax contact op met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoon- en faxnummer van Sudtours staat vermeld op uw reisbescheiden.

Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat Sudtours op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, meestal direct iets kan doen om uw klacht op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen.

Klachtenformulier noodzakelijk
Wordt uw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost dan is het noodzakelijk om een klachtenformulier in te vullen zodat u bij thuiskomst uw klacht kenbaar kunt maken. Uw klacht kunt u uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis, voorzien van een motivatie, schriftelijk, per e-mail of fax indienen. Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende om uw klacht in behandeling te kunnen nemen. Na ontvangst van uw opmerkingen, versturen wij u altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op uw opmerkingen geven wij binnen één maand. U kunt uw correspondentie richten aan:

Sudtours Vliegvakanties
t.a.v. afdeling Customer Support
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2700 822
f +31 (0) 10 2802 169
e customersupport@sudtours.nl

Houd er rekening mee dat wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, in Nederland niet in behandeling worden genomen.

Wanneer uw klacht betrekking heeft over Sudtours of op het tot stand komen van de boeking, dan kunt u deze uiterlijk binnen 1 maand na het bekend worden van de feiten bij ons indienen. Na ontvangst van een klacht, voor vertrek, versturen wij geen ontvangstbevestiging. Dit omdat wij binnen 2 weken, of eerder bij kort voor vertrek, uw klacht willen behandelen. Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en uw rechten als reiziger verwijzen wij u naar de ANVR voorwaarden.

Met klachten kunt u zich ook wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.


naar boven