Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra
  1. Home
  2. Sudtours
  3. Reisinformatie
  4. Extras

Annuleringsverzekering

Wij vinden het zeer belangrijk dat u goed verzekerd op reis gaat en adviseren om een annuleringsverzekering af te sluiten. Onze verzekeringen zijn van de Europeesche en sluiten exact aan op uw reis.

Annuleringsreden

Gold* Dekking

Premium* Dekking

ziekte of ongeval

100%

100%

familie 1e,2e graad die komt te overlijden of ernstig ziek wordt

100%

100%

familie 3e graad die komt te overlijden

100%

100%

vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van reis

100%

100%

onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband

100%

100%

nieuwe baan na werkeloosheid

100%

100%

zwangerschap indien u tijdens het boeken van de reis nog niet zwanger was

100%

100%

zwangerschapscomplicaties

100%

100%

als uw auto door van buiten afkomend onheil het begeeft vlak voor uw geboekte autovakantie

100%

100%

annulering wegens een al bestaande ziekte mits de situatie zich onverwacht verslechterd

100%

100%

visum wordt geweigerd buiten uw schuld om

100%

100%

ontbinden van het huwelijk of duurzame samenleving

100%

100%

zelfmoord van bloed-aanverwant tot de 3e graad familie

100%

100%

elke andere reden anders dan hierboven genoemd**

0%

75%

 

 

 

Premie

Gold*

Premium*

Premiepercentage exclusief 21% assurantiebelasting

5,5%

7%

Poliskosten exclusief 21% assurantiebelasting

3,50

3,50

 

Gold*

Premium*

* de volledige naamgeving van de betreffende annuleringsverzekering:
Gold: Carefree Travel Gold (Europeesche Annulering)
Premium: Carefree Travel Premium (Europeesche Allrisk Annulering)

**Met de premium verzekering heeft u een verzekering met een all risk dekking. Met 'elke reden anders dan hierboven genoemd' wordt een aantoonbare reden bedoeld die voor een klant persoonlijk belangrijk is. Daarnaast moet de reden onvoorzien en buiten zijn schuld zijn. ''Ik heb geen zin meer'', is dus geen geldige reden voor de Europeesche. Voor meer informatie kunt u terecht in de voorwaarden onder 2.4 Allrisk annulering.

De algemene verzekeringsvoorwaarden van de Europeesche voor de kortlopende annuleringsverzekering leest u hier.

De annuleringsverzekering dekt onder andere de kosten die ontstaan door een annulering waarvoor een geldige reden is, conform bovenstaande voorwaarden en tabel met annuleringsredenen.

Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt verleend wegens:

  • onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode
  • afbreking van de reis door een onzekere gebeurtenis

De premie is op basis van het bovengenoemde percentage van de gehele reissom en € 3,50 poliskosten. Over dit bedrag wordt 21% assurantiebelasting berekend.


Maximum aantal personen

Het aantal reizigers dat bij schade recht heeft op een uitkering is beperkt tot 4 gezinnen of 9 personen. Met gezinnen wordt bedoeld de personen die bij de verzekerde in huis wonen en met wie de reiziger samen reist. Een gezin kan ook bestaan uit 1 persoon.

Bestaat uw reisgezelschap uit meer dan 4 gezinnen of 9 personen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op voor het uitbreiden van de dekking. Wij informeren u dan graag over de mogelijkheden en bijkomende kosten.


Dekking uitbreiden

Het is mogelijk om de dekking van de annuleringsverzekering uit te breiden met onderstaande clausules. Voor meer informatie en de tarieven kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

  • Adoptieclausule: verzekeren tegen onverwachte toewijzing van een adoptiekind
  • Beroepsmilitairenclausule: verzekeren tegen onverwachte overplaatsing i.v.m. oorlogsdreiging en intrekking van het verlof door de bevoegde instantie
  • Huisdierenclausule: verzekeren tegen plotselinge ernstige ziekte van hond, kat of paard
  • Marineclausule: verzekeren tegen verschillende onverwachte situaties die betrekking hebben op een marinier
  • Zaakwaarnemer: verzekeren tegen situaties die onverwacht een extra persoon overkomen conform de dekkingsvoorwaarden, die niet kan worden beschouwd als eerste, tweede of derde familielid


Reisverzekering

Wij vinden het zeer belangrijk dat u goed verzekerd op reis gaat en adviseren u om een reisverzekering af te sluiten.

Wij hebben de volgende verzekeringen voor u samengesteld.

Europeesche Verzekeringen

BASIS

COMFORT

OPTIMAAL

Premie per persoon per dag

Europa dekking*

€ 1,57

€ 1,92

€ 2,77

Wereld dekking**

€ 2,67

€ 3,07

€ 4,02

Personenhulp

beschikbaar

beschikbaar

beschikbaar

Maximum per verzekerde

Kostprijs

Kostprijs

Kostprijs

Geneeskundige kosten

beschikbaar

beschikbaar

beschikbaar

Buiten Nederland

Kostprijs***

Kostprijs***

Kostprijs***

Bagage

beschikbaar

beschikbaar

beschikbaar

Totaal

€ 1.000

€ 3.000

€ 5.000

Nieuwwaardedekking

1 jaar

1 jaar

2 jaar

Mob. Telefoon

€ 100

€ 300

€ 500

Tablets, beeld, geluid en filmapp.

€ 500

€ 1.500

€ 2.500

Eigen risico

€ 100

€ 50

€ 0

Geld

niet beschikbaar

niet beschikbaar

beschikbaar

Maximum per verzekerde

Niet gedekt

Niet gedekt

€ 500

Reis rechtsbijstand

niet beschikbaar

niet beschikbaar

beschikbaar

Binnen Europa

Niet gedekt

Niet gedekt

kostprijs

Buiten Europa

Niet gedekt

Niet gedekt

€ 25.000

Ongevallen (extra eenmalige uitkering)

niet beschikbaar

beschikbaar

beschikbaar

Bij overlijden

Niet gedekt

€ 25.000

€ 25.000

Bij blijvende invaliditeit

Niet gedekt

€ 75.000

€ 75.000


Unieke dekking bij alle 3 de opties:

Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs overkomt en u wilt naar huis terug. Baby’s en kinderen tot en met 4 jaar oud zijn gratis meeverzekerd onder de dekking van de verzekering van 1 van de ouders.

* Voor alle Europese landen inclusief Turkije en Egypte heeft u een reisverzekering met Europadekking nodig.
*** Belangrijk: woont u niet in Nederland, dan heeft u alleen dekking voor geneeskundige kosten als uw eigen zorgverzekeraar een basisdekking biedt voor medische kosten in het land waar u naartoe reist.

Klik hier om naar de verzekeringsvoorwaarden voor de kortlopende reisverzekering te gaan.

Dekking uitbreiden

Het is mogelijk om de dekking van de reisverzekering uit te breiden met onderstaande clausules. Voor meer informatie en de tarieven kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

  • Geldclausule: verzekeren van schade door diefstal of verlies van geld, behalve gestolen uit een vervoersmiddel, tot maximaal 500,- euro per persoon (bij de optimaal dekking is deze dekking al inclusief)
  • Hulp en huur vervoermiddelen clausule: verzekeren tegen uitvallen van de bestuurder of het vervoermiddel.
  • Rechtsbijstand: verzekeren zodat u hulpverlenging krijgt in de vorm van rechtsbijstand door de deskundigen van DAS (bij de optimaal dekking is deze dekking al inclusief)
  • Sportuitrusting: verzekeren tegen schade van sportuitrusting, boven op het verzekerde bedrag voor bagage, in de categorieën: racket-/balsport, wintersport, wandel-/berg-/klimsport, duiksport, golfsport, ruitersport, vecht-/verdedigingsport, hand-/kruisboogsport, in-line-skate/skeeler, surf/zeilplank/kano en fiets. Kitesurf uitrusting is uitgesloten op deze dekking.


Europeesche verzekeringen

Sudtours bemiddelt in verzekeringen van Europeesche Verzekeringen. Europeesche is de reis- en annuleringsverzekeringspecialist van Nederland en heeft een compleet aanbod verzekeringen.


Hulp bij problemen op reis

U gaat op vakantie om te genieten. Gaat er toch iets mis, dan kunt u wereldwijd, dag en nacht bellen met de Europeesche Hulplijn. De medewerkers van de Europeesche Hulplijn beantwoorden uw vragen bij pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten.

Als u een arts nodig heeft, verwijzen zij u door naar een betrouwbare specialist of een goed ziekenhuis bij u in de buurt. Zo nodig schakelen zij direct de hulp in van de alarmcentrale SOS International.

De Europeesche Hulplijn is te bereiken via 00.31-20 65 15 777.

Houd uw boekingsnummer en het telefoonnummer waarop u te bereiken bent bij de hand wanneer u contact opneemt met de Europeesche Hulplijn.

Wij raden aan de gratis “hulp op zak” app te downloaden zodat u altijd de juiste telefoonnummers bij u heeft.

Tips bij beschadiging, verlies of diefstal

Bij vermissing of beschadiging van uw bagage tijdens een vlucht is het noodzakelijk dat u een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opmaken door de vervoerder op de luchthaven. Bewaar uw beschadigde artikelen, nota’s en verklaringen goed. Het kan voorkomen dat Europeesche Verzekeringen u in een later stadium vraagt deze op te sturen.

Bewaar uw beschadigde artikelen, nota’s en verklaringen goed. Het kan voorkomen dat Europeesche Verzekeringen u in een later stadium vraagt deze op te sturen.

Medische zorg in het buitenland

In de meeste vakantielanden krijgt u medische zorg als u uw European Health Insurance Card (staat vermeld op de achterkant van uw verzekeringspas) bij u heeft. De EHIC-pas is geldig in de landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland en Australië.
In sommige landen is de EHIC-pas niet geldig en heeft u een 111 formulier van uw zorgverzekering nodig. Dit geldt voor de vakantiebestemmingen: Marokko, Turkije, Tunesië en Kaapverdië. U kunt dit formulier (vaak online) via uw zorgverzekeraar opvragen.

Hulp op zak-app

De gratis Hulp op zak-app van Europeesche Verzekeringen biedt u de belangrijke medische informatie over uw (toekomstige) vakantieland. Zo kunt u snel zien wat veel voorkomende medische aandoeningen zijn en of het verstandig is om u voor vertrek te laten vaccineren. De app is voorzien van een uitgebreide medische vraagbaak en een medisch woordenboek in 9 talen. Ook kunt u de nummers van alle Nederlandse alarmcentrales in deze app terugvinden. De app is zowel geschikt voor Iphone als Android. Klik hier om de app te downloaden.

Schadeclaim indienen

Als u helaas schade heeft, dan kunt u direct een schadeclaim indienen bij Europeesche Verzekeringen via het online schadeformulier.

Houd bij het melden van uw schade de nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij de hand. Hoe vollediger u uw schade omschrijft en bewijzen toevoegt, hoe sneller Europeesche Verzekeringen uw schade kan afhandelen.

BELANGRIJKE INFORMATIE BIJ HET HUREN VAN EEN AUTO

Creditcard

Voor het huren van een auto is een creditcard met pincode verplicht. Deze is nodig om de borg te voldoen. Het is noodzakelijk dat de creditcard op de naam van de hoofdbestuurder staat.

Geen creditcard met pincode op eigen naam? In een enkel geval kunnen wij opvragen of een contante waarborg door het verhuurbedrijf wordt geaccepteerd. Deze aanvraag is alleen mogelijk wanneer in de huurvoorwaarden staat vermeld dat een creditcard is aan te raden. Wanneer de voorwaarden vermelden dat een creditcard verplicht is, kan hier helaas niet van worden afgeweken.

Rijbewijs

Het is verplicht dat u minimaal 1 jaar in het bezit bent van een geldig rijbewijs wanneer u een huurauto huurt.

Minimum leeftijd

Aan het huren van een auto is altijd een minimum leeftijd gebonden. Deze leeftijd verschilt per bestemming. Deze leest u in de voorwaarden per bestemming.

Soms is het mogelijk om tegen een meerprijs de minimum leeftijd te verhogen. Wanneer dit mogelijk is vindt u dit terug in de voorwaarden per bestemming. Het is mogelijk dat de dekking van de verzekering hierdoor ook uitgebreid moet worden. Wanneer dit het geval is, informeert Sudtours u over de meerprijs.

Autotypes

U boekt bij Sudtours altijd een huurauto in een bepaalde klasse. Ter verduidelijking vermelden wij tijdens het boeken altijd één model die in die klasse valt. Uw huurauto is dus gelijkwaardig aan dat model en dient puur ter indicatie.

Boekt u een vakantie inclusief autohuur? De auto die inclusief wordt aangeboden valt dan in de klasse mini. Wilt u uw huurauto upgraden? Dan kunt u contact opnemen met Sudtours via het mailadres info@sudtours.nl onder vermelding van uw boekingsnummer. 

AUTOHUURVOORWAARDEN

Algemene voorwaarden Sunny Cars

De algemene voorwaarden van Sunny Cars kunt u hier terugvinden.

Voorwaarden per bestemming

Hieronder hebben wij een overzicht geplaatst van de autohuurvoorwaarden per vakantiebestemming. Dit zijn de voorwaarden van de verhuurbedrijven waar Sunny Cars in de meeste gevallen uw huurauto onderbrengt. Wanneer het geboekte autotype niet meer beschikbaar is bij deze verhuurder, zal Sunny Cars de auto onderbrengen bij een ander verhuurbedrijf. Mogelijk gelden er dan ook andere voorwaarden. Uw definitieve huurvoorwaarden vindt u daarom altijd terug op uw autovoucher. Deze ontvangt u uiterlijk een week voor vertrek per mail.

Zomer 2018 (april tot en met oktober)

Cyprus


Griekenland


Italië


Kroatië


Malta & Gozo


Portugal


Spanje


Turkije

Winterzon 2017/2018 (oktober tot en met maart)

Cyprus


Kroatië


Portugal


Spanje


OPHALEN EN INLEVEREN

Autohuur optioneel bij de accommodatie

Wanneer u de huurauto afgeleverd wenst bij uw appartement of hotel, dan kan dit pas op de dag na aankomst op uw vakantiebestemming tot en met de dag van vertrek. De auto huurt u per 24 uur. De auto wordt rond 10.00 uur gebracht bij uw accommodatie en rond 10.00 uur ook weer opgehaald bij uw accommodatie.

Voorbeeld: u komt aan op maandag en gaat 8 dagen op vakantie. U huurt de auto van dinsdag tot en met zondag (6 dagen). Sunny Cars reserveert de auto dan voor 5 x 24 uur: vanaf dinsdag om 10:00 uur (of een andere dag naar keuze) tot en met zondag 10:00 uur.

Autohuur optioneel vanaf de luchthaven

U kunt er voor kiezen om de auto op te halen op de luchthaven als u aankomt en weer in te leveren op de dag van vertrek op de luchthaven. Zo beschikt u de gehele vakantie over de huurauto. Houdt u er wel rekening mee dat de transfer van en naar de luchthaven dan vervalt.

Autohuur inclusief vanaf de luchthaven

Bij een aantal vakanties is de huurauto standaard inbegrepen voor de gehele reisduur. De auto haalt u op bij aankomst op de luchthaven en levert u aan het eind van de vakantie ook weer in op de luchthaven. Houdt u er wel rekening mee dat Sudtours in dit geval geen transfer aanbiedt van en naar de luchthaven.

Online inchecken

Heeft u een vakantie geboekt met autohuur vanaf de luchthaven, dan is het voor een aantal bestemmingen mogelijk om vooraf online in te checken. Dit raden wij sterk aan, aangezien er lange wachtrijen kunnen ontstaan bij de incheckbalie van de autoverhuurder op de luchthaven.

Ongeveer 1 week voor vertrek ontvangt u de autohuurvoucher. Staat er op uw voucher een rode button onder 'online inchecken’, dan kunt u via deze button online inchecken. Dit is mogelijk tot 24 uur voor aankomst op de luchthaven van uw bestemming.

Inleveren

Levert u de auto in, neem dan al uw privébezittingen mee uit de auto.

Het is belangrijk het huurcontract, dat lokaal getekend is, minimaal 8 weken te bewaren.

Heeft u schade gereden, dan is het ook erg belangrijk dat u minimaal 8 weken het schaderapport bewaart.

INBEGREPEN BIJ UW HUURAUTO

Inclusief

Als u een auto huurt bij Sudtours, zijn alle kosten inbegrepen. Ook zorgen we altijd voor een nette huurauto. Hiervoor werkt Sudtours al jaren samen met Sunny Cars.

Inclusief is:

  • Ongelimiteerd aantal kilometers
  • Standaard extra WA verzekering van 7,5 miljoen
  • Schadeverzekering (CDW)
  • Diefstalverzekering (TP)
  • Terugbetaling eigen risico
  • Dekking glas-banden-bodem en dakschade
  • Eén extra bestuurder
  • 24/7 bereikbaarheid van het Sunny Cars noodnummer 


Extra verzekering


De verhuurder ter plaatse biedt vaak nog een extra verzekering aan. Deze kunt u afwijzen want een Sunny Car is altijd all-in verzekerd.

Controleer de auto goed op eventuele schades voordat u het terrein van de verhuurder verlaat. Twijfelt u, neem dan altijd contact op met het noodnummer van Sunny Cars.

EXTRA’S

Baby- en kinderzitjes

Wilt u een baby- of kinderzitje voor in de huurauto reserveren? Neemt u dan contact op met Sudtours via het mailadres info@sudtours.nl onder vermelding van uw boekingsnummer. Sudtours gaat vervolgens het zitje voor u aanvragen. Wij nemen alleen nog contact met u op wanneer wij het zitje niet hebben kunnen reserveren in verband met de beschikbaarheid. De kosten van het zitje voldoet u op bestemming. De tarieven staan vermeld in de voorwaarden per bestemming of in stap 2.

Controleer op uw autohuurvoucher of de bijgeboekte extra’s hierop staan vermeld.

Navigatiesysteem

Wilt u een navigatiesysteem reserveren? Neemt u dan contact op met Sudtours via het mailadres info@sudtours.nl onder vermelding van uw boekingsnummer. Sudtours gaat vervolgens de GPS voor u aanvragen. Wij nemen alleen nog contact met u op wanneer wij het navigatiesysteem niet hebben kunnen reserveren in verband met de beschikbaarheid. De kosten van de GPS voldoet u op bestemming. De tarieven staan vermeld in de voorwaarden per bestemming.

Controleer op uw autohuurvoucher of de bijgeboekte extra’s hierop staan vermeld.

Grensoverschrijding

Bent u van plan om tijdens uw vakantie naar een buurland (of een ander eiland) af te reizen? Controleer dan goed in de voorwaarden per bestemming of het verhuurbedrijf dit toestaat.

In sommige gevallen is grensoverschrijding op aanvraag toegestaan tegen betaling. Neemt u dan contact op met Sudtours via het mailadres info@sudtours.nl onder vermelding van uw boekingsnummer. Sudtours gaat vervolgens de grensoverschrijding voor u aanvragen. Wij nemen alleen nog contact met u op wanneer de grensoverschrijding niet is toegestaan. De bijhorende kosten voldoet u op bestemming. De tarieven staan vermeld in de voorwaarden per bestemming.

Controleer op uw autohuurvoucher of de bijgeboekte extra’s hierop staan vermeld.

SCHADE

Schade aan de huurauto

Heeft u schade aan de huurauto, vul dan ter plaatse direct het schadeformulier in. Neem vervolgens contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de verhuurder staat op de papieren die u ontvangt als u de auto ophaalt.

In overleg wordt bepaald of u verder kunt rijden of dat u een nieuwe huurauto ontvangt.

Ook belangrijk is dat u de schade meldt bij Sunny Cars. Sunny Cars heeft een noodnummer wat 24 uur per dag bereikbaar is. Zij geven u ondersteuning en advies.

Terug in Nederland kunt u het eigen risico eenvoudig claimen via het declaratieformulier op de website van Sunny Cars.