1. Home
  2. Wintersport
  3. Geld terug garantie
  4. Voorwaarden

Voorwaarden

• Voor jouw vakantie, met vertrek binnen twee weken, is code oranje van toepassing. Zodra dit voor jouw boeking geldt, ontvang jij van ons hierover een e-mail. 

• Sunweb volgt het reisadvies van Nederland Wereldwijd. Indien het niet mogelijk is om naar je bestemming te vertrekken, zal je een volledige terugbetaling kunnen aanvragen binnen twee weken voor je vertrekdatum.

• Geldig voor nieuwe vakanties geboekt vanaf 24 september 2020 met een vertrekdatum tussen 15 december 2020 en 15 mei 2021. 

• De hoofdboeker zal de terugbetaling kunnen aanvragen via Mijn Sunweb vanaf twee weken voor de oorspronkelijke vertrekdatum.

• Sunweb zal het volledig betaalde bedrag terugstorten binnen twee weken na het ontvangen van de bankgegevens van de hoofdboeker.

• Voor last-minuteboekingen (vertrek binnen zes weken), die op het moment van boeken code oranje  hebben, geldt de geldteruggarantie niet. In dit geval kan je nog steeds kosteloos omboeken of ontvang je het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie.

Hoe werkt het?

1. Als er code oranje of negatief reisadvies wordt afgekondigd voor jouw vakantiebestemming en je vertrekt binnen twee weken op vakantie, dan ontvang je van ons een e-mail.

2. Ga naar 'Mijn Sunweb' en selecteer de vakantie waarvoor negatief reisadvies geldt en waarvan het vertrek binnen twee weken  is. Klik op de button 'annuleren' om een volledige terugbetaling te ontvangen.

3. Volg de stappen in het Mijn Sunweb account en bevestig je bankgegevens.

4. Jouw geld wordt binnen twee weken (na ontvangst van jouw bankgegevens) teruggestort. 

Let op: het is niet mogelijk om een terugbetaling aan te vragen eerder dan twee weken voor jouw vertrek. Als het reisadvies verandert zestien dagen voor vertrek, moet je wachten tot veertien dagen voor vertrek voor je de terugbetaling kan aanvragen.