Geldteruggarantie zonvakanties & wintersport

  1. Home
  2. Geldteruggarantie
  • Alles volgens de COVID-19 regelgeving
  • Eenvoudig zelf omboeken
  • Geld terug bij negatief reisadvies

Geld terug bij negatief reisadvies

Kijk jij er al naar uit om jouw volgende vakantie te plannen, maar ben je bang dat jij je geld niet terugkrijgt bij een aangepast reisadvies? Heb je al een voucher en wil je, bij een annulering door COVID-19, niet nogmaals een voucher ontvangen? Om jou een zorgeloze aanloop naar jouw vakantie te bezorgen, geldt voor alle onze vakanties dat jij jouw geld terugkrijgt bij een negatief reisasvies; onze Geldteruggarantie.

Krijg binnen 2 weken jouw geld terug als:

  • Jouw reis binnen twee weken voor vertrek wordt geannuleerd i.v.m. COVID-19 (ook bij last minutes).
  • Er een quarantaineverplichting is.
  • Je hebt betaald met een voucher.

Op dit moment wordt je betaling binnen twee weken nadat je reis geannuleerd is terugbetaald, zelfs als het de reisbranche wettelijk is toegestaan om alternatieven aan te bieden, zoals vouchers.

Boek jouw zonvakantie

Boek jouw wintersport

Hoe werkt het?

1. Als er code oranje of negatief reisadvies wordt afgekondigd voor jouw vakantiebestemming en je vertrekt binnen twee weken op vakantie, dan ontvang je van ons een e-mail.

2. Ga naar 'Mijn Sunweb' en selecteer de vakantie waarvoor negatief reisadvies geldt en waarvan het vertrek binnen twee weken is. Klik op de button 'annuleren' om een volledige terugbetaling te ontvangen.

3. Volg de stappen in het Mijn Sunweb account en bevestig je bankgegevens.

4. Jouw geld wordt binnen twee weken (na ontvangst van jouw bankgegevens) teruggestort.

Let op: het is niet mogelijk om een terugbetaling aan te vragen eerder dan twee weken voor jouw vertrek. Als het reisadvies verandert zestien dagen voor vertrek, moet je wachten tot veertien dagen voor vertrek voor je de terugbetaling kan aanvragen.

Voorwaarden van de Sunweb Geldteruggarantie

• Voor jouw vakantie, met vertrek binnen twee weken, is een negatief reisadvies van toepassing of als er een quarantaineverplichting geldt. Zodra dit voor jouw boeking geldt, ontvang jij van ons hierover een e-mail.

• Sunweb volgt het reisadvies van Nederland Wereldwijd. Indien het niet mogelijk is om naar je bestemming te vertrekken, zal je een volledige terugbetaling kunnen aanvragen binnen twee weken voor je vertrekdatum.

• De hoofdboeker zal de terugbetaling kunnen aanvragen via Mijn Sunweb vanaf twee weken voor de oorspronkelijke vertrekdatum.

• Sunweb zal het volledig betaalde bedrag terugstorten binnen twee weken na het ontvangen van de bankgegevens van de hoofdboeker.

• De geldteruggarantie is niet geldig voor groepsreizen v.a. 15 personen