Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra
  1. Home
  2. Sudtours
  3. Reisinformatie
  4. Accommodatie

Aankomst- en vertrekdag
Bij aankomst in uw accommodatie, meldt u zich bij de receptie. Hier hoort u vanaf hoe laat uw appartement of kamer beschikbaar is. Houd er rekening mee dat dit vaak pas na 16.00 uur is. Op de dag van vertrek is het noodzakelijk dat u uw appartement of kamer tussen 10.00 uur en 12.00 uur weer verlaat. De juiste tijd vraagt u ter plaatse bij de receptie na.

Bagagerie
Vaak is er op uw bestemming de mogelijkheid om, soms tegen een vergoeding, uw bagage in een aparte ruimte in het hotel achter te laten. Deze bagagerie is een extra service die ter plaatse wordt geleverd. Het gebruikmaken van een bagagerie is altijd op eigen risico en voor eigen verantwoordelijkheid. Sudtours heeft geen enkele invloed op de prijs en de kwaliteit van deze bagagerie en eventuele klachten of problemen hiermee kunnen derhalve niet door Sudtours in behandeling worden genomen.

Interieur van de accommodatie
Aangezien appartementen en studio’s er over het algemeen ongeveer hetzelfde uitzien, geven wij in deze algemene informatie een beschrijving hiervan. Uitgebreidere informatie vindt u op Mijn Sudtours onder ‘’uw accommodatie’’.

De beschrijvingen bij de betreffende accommodaties kunnen in werkelijkheid afwijken en zijn uitsluitend een voorbeeld. Vaak zijn appartementen en studio’s namelijk privé eigendom van particulieren die hun appartement naar eigen wensen hebben ingericht. Een aantal studio’s en appartementen is voorzien van een mezzanine, een slaapruimte op een half afgescheiden verdieping. Een cabine is een aparte slaapruimte zonder raam die meestal kan worden afgesloten door een schuifdeur. Appartementen en studio’s zijn bij een maximale bezetting vaak niet ideaal, de ruimte is over het algemeen vrij krap voor het maximale aantal personen. Het aantal vierkante meters in de beschrijving is een richtlijn, de werkelijke oppervlakte kan hiervan afwijken. Bij de meeste appartementen bevinden zich in de woonkamers zogenaamde slaapbanken. U dient er rekening mee te houden dat deze iets minder comfortabel kunnen zijn dan een gewoon bed. Ook bij hotelkamers zijn de extra bedden vaak bijzetbedden. Zelfs bij de luxe hotels kunnen de bedden minder comfortabel zijn dan u thuis gewend bent, met bijvoorbeeld dunnere matrassen en slappere spiralen.

Houdt u ook rekening met bijvoorbeeld warm water: vaak is er maar één (kleine) boiler voor alle personen. De inrichting is niet zoals u thuis gewend bent: in de badkamer is het meestal niet mogelijk om de douchekop op te hangen. Ook ontbreekt vaak het douchegordijn. Zaken als een koffiezetapparaat en een kaasschaaf vindt u meestal niet in de keukenuitrusting. Boekt u meerdere appartementen en studio’s tegelijkertijd, dan proberen wij deze naast elkaar te reserveren. Dit is te allen tijde een preferentie! De praktijk leert dat dit namelijk helaas niet altijd mogelijk is.

Zeezicht
Een kamer met zeezicht houdt in dat u vanuit uw kamer min of meer uitkijkt of kan uitkijken over de zee. In sommige gevallen heeft u een volledig en mooi zicht over de zee. U dient er ook rekening mee te houden dat het uitzicht in bepaalde gevallen beperkter kan zijn. In andere gevallen is de afstand tot de zee vrij groot.

Hotels
Voor veel Sudtours gasten is een hotel de meest aangename accommodatie om de vakantie in door te brengen. Wij bieden u dan ook op alle bestemmingen de keuze uit een groot aantal hotels van verschillend niveau en prijsklasse. De kamers die wij aanbieden beschikken over een eigen badkamer; soms zijn er ook kamers met alleen douche of zogenaamde standaardkamers waarbij de douche en het toilet zich op de gang bevinden. Het kan voorkomen dat een accommodatie uit verschillende gebouwen bestaat. In deze gebouwen kunnen verschillende types kamers voorkomen (gerenoveerd/niet gerenoveerd/oud/nieuw) tenzij anders vermeld kunt u in alle kamers geplaatst worden.

Studio’s
Een studio is altijd één leefruimte met slaapgelegenheid voor 2, 3, 4 of meer personen, afhankelijk van de grootte van de studio. In elke studio bevindt zich een badkamer met douche of bad en een toilet. Tevens is elke studio voorzien van een kleine kitchenette. De studio’s hebben meestal een balkon of terras.

Appartementen
Een appartement onderscheidt zich van een studio doordat de leefruimte altijd uit minimaal twee aparte delen bestaat. Elk appartement heeft standaard een slaapkamer en een woonkamer die dienst doet als woon/leef- en slaapruimte. Houdt u er rekening mee dat de woonkamers niet altijd voorzien zijn van een eet- en een zithoek. In sommige gevallen is slechts één van beiden aanwezig. Indien het een 6-persoons appartement betreft, bevindt zich in de hal van het appartement meestal een stapelbed. Een appartement met één slaapkamer en een woonkamer noemt men een 2-kamerappartement, een appartement met twee slaapkamers en een woonkamer noemt men een 3-kamerappartement etc. In elk appartement is een badkamer met douche of bad aanwezig. In veel gevallen is er een apart toilet (anders bevindt het toilet zich in de badkamer). Elk appartement heeft een kitchenette met elektrische kookplaten, een koelkast en in sommige gevallen een vaatwasser. De appartementen zijn in de meeste gevallen voorzien van een balkon of terras.

Borg
Voor een aantal appartementen dient ter plaatse een borg betaald te worden. Deze borg krijgt u weer terug op het moment dat uw appartement na controle bij vertrek weer in orde wordt bevonden of wordt na vertrek op uw rekening teruggestort. De borg kunt u in euro’s voldoen en bij bepaalde accommodaties met uw creditcard. De betaling en restitutie van de borg zijn altijd een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer. Sudtours Vliegvakanties is hiervoor niet aansprakelijk.

Maximale bezetting
Appartementen en studio’s zijn bij een maximale bezetting vaak niet ideaal, de ruimte is over het algemeen vrij krap voor het maximale aantal personen. Houdt u rekening met bijvoorbeeld warm water: vaak is er maar één (kleine) boiler voor alle personen.

Voordeeltarief
Onze inkopers zijn altijd op zoek naar de scherpste aanbiedingen. Daarom hebben zij op verschillende bestemmingen een beperkt aantal kamers ingekocht tegen een speciale lage prijs. Deze voordeeltarief kamers kunnen iets afwijken met betrekking tot ligging, inrichting en grootte. De reissom is echter extra voordelig!

Verzorging
Uitgebreidere informatie vindt u op Mijn Sudtours onder ‘uw accommodatie’.
De onderstaande beschrijvingen kunnen in werkelijkheid afwijken en dienen uitsluitend een voorbeeld.

Let op: Wanneer vluchten op ongunstige tijden aankomen, is het mogelijk dat er maaltijden vervallen.

  • Logies (LG): alleen overnachting.
  • Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek.
  • Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
  • Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
  • All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, locale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint bij het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van het vertrek bij het uitchecken.
  • Ultra all inclusive (UI): Ultra all inclusive is een formule die uitgebreider is dan all inclusive. Onder all inclusive verstaan we alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner), frisdranken, lokale alcoholische dranken en vaak ook snacks. Ultra all inclusive bestaat uit diezelfde onderdelen, maar dit wordt aangevuld met extra’s.

NB: (verse) vruchtensappen, cappuccino en andere luxe koffie behoren meestal niet tot het all inclusive programma, hetzelfde geldt voor de minibar in uw kamer. Frisdranken komen vaak uit een postmix machine. Het aanbod van de formules verschilt per accommodatie.

In de meeste hotels bestaan de maaltijden uit een drie- of viergangendiner (soms met menukeuze) of een buffet waarbij iedereen zelf kan kiezen wat hij lekker vindt. De maaltijden zijn aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland. Dit houdt in dat deze anders en vaak veel eenvoudiger zijn dan u thuis gewend bent. Het ontbijt is vaak beperkt tot een broodje, wat jam en een kopje koffie of thee en het diner is eenvoudig, bevat een beperkte hoeveelheid verse groenten en is niet altijd even afwisselend. Het kan voorkomen dat bij halfpension vermelde saladebuffetten komen te vervallen. Tijdens het voor- en naseizoen kan er een gang vervallen. Bij een lage bezettingsgraad kan het voorkomen dat uw maaltijden a la carte in plaats van in buffetvorm geserveerd worden. Zeker bij kleinere hotels en pensions bestaat de mogelijkheid dat u tijdens de maaltijden met andere gasten dezelfde tafel moet delen. Indien u een speciaal dieet gebruikt, zullen wij dit doorgeven aan de betreffende accommodatie. U dient er echter wel rekening mee te houden dat met name de eenvoudigere hotels hiermee niet altijd rekening houden. Een vegetarisch dieet houdt vaak in dat men zelf ter plaatse geen vlees eet, vleesvervangers zoals wij die kennen, zijn vaak niet beschikbaar. Sudtours kan voor het verzoek tot een bepaald dieet geen garantie geven of verantwoordelijkheid dragen.

Kleding
In veel hotels geldt bij het diner dat gepaste kleding vereist is. Er wordt verwacht dat u niet in strandkleding aan tafel verschijnt en voor heren geldt een lange broek met shirt en schoenen.

Faciliteiten
Op Mijn Sudtours vind u meer informatie terug over de faciliteiten onde ‘uw accommodatie’. Houdt u er rekening mee dat voor het gebruik van bepaalde faciliteiten bijvoorbeeld sauna’s, solarium, ligbedden en airconditioning een toeslag moet worden betaald. Als er in de beschrijving op Mijn Sudtours niets vermeld staat over kosten, was het bij publicatie niet bekend of voor een bepaalde faciliteit betaald moet worden. Het is mogelijk dat sommige faciliteiten in het voor- en/of naseizoen of bij gebrek aan belangstelling gesloten zijn.


Kluisjes
Bij de receptie kunt u bijna altijd een kluisje huren voor uw kostbaarheden en belangrijke papieren. In sommige gevallen is dit 1 algemene kluis. Soms heeft u zelfs de beschikking over een eigen kluisje in uw kamer/appartement. Meestal wordt er een vergoeding gevraagd voor het gebruik van een kluisje. Wij raden u ten zeerste aan om hier altijd gebruik van te maken, want niets is vervelender dan het kwijtraken van belangrijke zaken tijdens de vakantie. Sudtours kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor inbraak in uw accommodatie of diefstal van uw persoonlijke eigendommen.

Afstanden
De afstanden die vermeld staan op Mijn Sudtours onder ‘uw accommodatie’ voor het centrum, strand en bezienswaardigheden zijn altijd hemelsbreed gemeten. Dit houdt in dat de afstand te voet of per auto hiervan kan afwijken. Het is soms noodzakelijk om via trappen of hellende wegen het doel te bereiken.


Preferenties en essenties
Aan speciale wensen die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal Sudtours zo veel mogelijk proberen te voldoen. Helaas is Sudtours hierbij afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de vervoerder en de accommodatieverschaffer en worden voorkeuren dan ook helaas niet altijd uitgevoerd. Voor meer informatie over voorkeuren en essenties kijkt u in de ANVR voorwaarden.


Linnengoed
Verblijft u in een hotel dan zijn bedlinnen en handdoeken inclusief in de reissom. Het bedlinnen gebruikt u over het algemeen gedurende één week; handdoeken worden meestal twee- tot driemaal per week verschoond. Richtlijn hierbij is dat de dag van aankomst wordt meegerekend. Bij de appartementen is het afhankelijk van de accommodatie of het linnengoed (handdoeken en/of bedlinnen) inclusief is. U vindt dit duidelijk in de beschrijving terug op Mijn Sudtours onder ‘uw accommodatie’. Wanneer lakens niet inclusief zijn, kunt u deze vaak ter plaatse huren (ca. € 10,- p.p.) of zelf meenemen. Indien bij appartementen is aangegeven dat het linnengoed inclusief is, ontvangt u bij aankomst meestal één handdoek per persoon en het bedlinnen. Soms is alleen het bedlinnen inbegrepen. Het is raadzaam om zelf extra handdoeken mee te nemen omdat de handdoeken gedurende de week niet worden gewisseld.

Schoonmaak
Onder ‘uw accommodatie’ op Mijn Sudtours treft u een overzicht van het aantal malen per week dat uw kamer/appartement wordt schoongemaakt en dat de handdoeken en het linnengoed worden verschoond. Hierbij worden de schoonmaak, het schone linnengoed en de schone handdoeken bij aankomst meegerekend. Dit overzicht dient ter indicatie. Het is altijd mogelijk dat bepaalde wisselingen of schoonmaken vervallen in verband met feestdagen o.i.d. Houd er rekening mee dat de schoonmaak een andere invulling kan hebben dan u thuis misschien gewend bent.

In appartementen bent u vaak zelf verantwoordelijk voor de schoonmaak. Aan het einde van uw verblijf dient u uw appartement of studio weer brandschoon op te leveren. Wanneer u dit nalaat, kan een bedrag variërend van € 30,- tot uw volledige borg worden ingehouden. Bij sommige accommodaties wordt een bedrag gevraagd voor de eindschoonmaak. De kosten voor eindschoonmaak zijn meestal verplicht.

Een voorbehoud
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten etc. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Wanneer u kiest voor een eenvoudige accommodatie, kunt u natuurlijk geen vijfsterren hotel verwachten. Ook moet rekening worden gehouden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming, van een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en beperkter aanbod van faciliteiten en verbindingen in voor- en naseizoen. Water en elektriciteit zijn in de Zuid-Europese landen nog niet overal op het niveau zoals wij dat zijn gewend. Het voltage ligt soms lager en het is mogelijk dat de stroom korte tijd uitvalt. De warmwaterproductie gebeurt vaak met behulp van zogenaamde zonnecollectoren. U kunt op uw bestemming te maken krijgen met ongedierte zoals kakkerlakken of mieren. Over het algemeen is dit niet te wijten aan onvoldoende hygiëne, maar vloeit voort uit de klimatologische omstandigheden. Verpak uw etenswaren goed en bewaar alles bij voorkeur in een koelkast. U kunt ter plaatse zelf een verdelgingsmiddel kopen, maar geef het ook altijd door aan de hostess en/of de accommodatieverschaffer zodat zij u kunnen helpen om van het ongewenste bezoek af te komen.

Soms kan het voorkomen in het voor- en naseizoen of bij een relatief lage bezetting van de accommodatie, dat maaltijden in menuvorm worden aangeboden in plaats van als buffet. Wij vragen uw begrip hiervoor.


Roken
In veel landen zijn inmiddels nieuwe regelgevingen met betrekking tot het roken. Ook restaurants en hotels ontkomen hier niet aan en hebben vaak aparte gelegenheden voor rokers gereserveerd. In veel accommodaties is het zo dat er niet op de kamers gerookt mag worden. 

Geluidsoverlast

Indien er in de beschrijving onder ‘uw accommodatie’ op Mijn Sudtours melding wordt gemaakt van een levendige omgeving of een centrale ligging of er is een bar aanwezig, dan duidt dit er meestal op dat er sprake is van een gezellige drukte in de omgeving of verkeersdrukte. Veel complexen organiseren overdag of ’s avonds activiteiten. Waar de één van geniet, kan de ander zich aan ergeren. Wij proberen dergelijke activiteiten/animatie zoveel mogelijk in de beschrijving te vermelden. De normen en tijden waarop men leeft zijn anders dan bij ons. Absolute rust en stilte na middernacht zijn daarom geen stelregel. Geluidsoverlast door bouwwerkzaamheden is helaas niet te voorkomen. Indien de werkzaamheden plaatsvinden in de accommodatie zullen wij te allen tijde proberen u tijdig te informeren. Het kan echter voorkomen dat wij niet van de werkzaamheden op de hoogte zijn. Het kan helaas gebeuren dat er medevakantiegangers zijn die overlast veroorzaken. Wij hebben hier geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat uzelf (bewust of onbewust) voor overlast zorgt. Onze hostess of het hotelmanagement kan u verzoeken uw gedrag aan te passen. Als de klachten blijven bestaan heeft de hostess of het hotelmanagement het recht u uit de accommodatie te (laten) zetten. Alle hieruit voorvloeiende gevolgen zijn voor uw eigen rekening.