9,5

  • Dompel jezelf onder in luxe en comfort
  • Ontspan in de uitgebreide Laurea Spa
  • Ultiem relaxen op comfortabele ligbedden

Loop binnen bij Hotel Savoy Palace en ontdek de charme van dit prachtige Excellent hotel. Dit luxe 5-sterren hotel is gelegen in het centrum van Funchal en slechts enkele minuten lopen van het mooie strand. Een verblijf in dit hotel staat garant voor totale ontspanning.

Bij hotel Savoy Palace draait het allemaal om luxe en comfort. De kamers en suites zijn de ideale plek om te genieten en volledig tot rust te komen. Word wakker na een heerlijke nacht in een kingsize bed en maak je klaar voor de dag in je eigen luxueuze badkamer. Houd je van iets extra’s? Dan is de suite superieur zeezicht de perfecte keus. Geniet hier van prachtige uitzichten vanaf je eigen balkon.

Afkoelen kan in de 6 zwembaden waaronder 2 binnenzwembaden én een infinitypool op het dakterras met panoramisch uitzicht. Tot rust komen doe je in de Laurea Spa. De levendige kleuren van Madeira’s prachtige natuur en de heerlijke geur van de oceaan, waren de inspiratie voor het creëren van dit wellnesscenter. Geniet van een ontspannende massage om lichaam en geest in balans te brengen of kom tot rust in de sauna of stoombad.

Culinair genieten is een belangrijk onderdeel van de vakantie, en daar weet hotel Savoy Palace alles van. Er is een ruim aanbod aan verschillende restaurants en internationale gerechten. Voor een heerlijke maaltijd kun je aanschuiven bij een van de twee grote buffetrestaurants, met beide een uitgebreide keuze aan gerechten. Of wat dacht je van een lunch bij het Alameda Restaurant? Bestaande uit een gezellig terras, helemaal in tropische sferen. ‘s Avonds kies je voor een diner in het trendy Galáxia Skyfood restaurant. Dit is een restaurant op het dak van het hotel met een adembenemend uitzicht. Probeer ook een van de heerlijke cocktails!

Kamertypes

2-persoonskamer algemeen type B
geschikt voor 2 personen
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine
  • minibar
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • kussen menu
  • plaats in parkeergarage: circa 10,00 € per dag (ter plekke te betalen)
2-persoonskamer superieur zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen max. 2 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine
  • minibar
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • kussen menu
  • plaats in parkeergarage: circa 10,00 € per dag (ter plekke te betalen)
2-persoonskamer tuinzijde type A
geschikt voor 2 tot 3 personen max. 2 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine
  • minibar
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • kussen menu
  • plaats in parkeergarage: circa 10,00 € per dag (ter plekke te betalen)
2-persoonskamer zeezicht type C
geschikt voor 2 tot 3 personen max. 2 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine
  • minibar
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • kussen menu
  • plaats in parkeergarage: circa 10,00 € per dag (ter plekke te betalen)
suite superieur zeezicht
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen zonder kinderen of 2 volwassenen met 2 kinderen (t/m 12 jaar)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine
  • minibar
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • kussen menu
  • plaats in parkeergarage: circa 10,00 € per dag (ter plekke te betalen)

Extra informatie kamertypes

  • De suites zijn voorzien van een inloopdouche en een bad, de overige kamertypes zijn voorzien van een inloopdouche. Tevens kunnen gasten in de suites gebruik maken van een welkomstdrankje, zwembad butler, up-to-date kranten, volle minibar, in- en uitpak service van €40,- en een afscheidsdrankje.

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal verdiepingen: 17
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • roomservice
  • parkeergarage
  • kamers voor mindervaliden aanwezig
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • wasgelegenheid
Kinderfaciliteiten
  • kinderspeelruimte
Optionele faciliteiten met bijkomende kosten
  • plaats in parkeergarage: circa 10,00 € per dag (ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 4)
  • drinkgelegenheden: bar, lobbybar, lounge bar, sky/rooftop bar
Sportfaciliteiten
  • gameroom
Wellness
  • wellnesscenter/spa: sauna, turks stoombad, jacuzzi, ijsbad(en), zwembad (verwarmd), rustruimte, schoonheidsbehandelingen
  • fitnessruimte (gratis)
Zwemfaciliteiten
  • binnenzwembad(verwarmd)
  • kinderzwembad
  • buitenzwembad (aantal 3)(ligstoelen (gratis) )
  • dakzwembad(adults only)

Verzorging

  • Bij verblijf op basis van half- of volpension geldt het leuke, nieuwe Dine Around Concept: Je kunt dan ook in een van de andere Savoy hotels in Funchal of Calheta dineren!
  • Voor iedereen die op basis van halfpension/volpension verblijft is het goed om te weten dat er twee hoofdrestaurants zijn. Het Hibiscus Restaurant en het Orchidaceae Restaurant. Af en toe stelt Savoy Palace een andere diner optie voor. Dit kan dan een Table d'Hôte Menu zijn in plaats van een buffet. Dit wordt wekelijks bepaald.
Volpension
Logies/ontbijt
Halfpension
9.5
17 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9,5
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
9,6
Accommodatie algemeen
9,8
Hygiëne
9,7
Kamer / appartement
9,7
Service / gastvrijheid
9,6
Faciliteiten
9,5
Locatie/ligging
9,3
Prijs/kwaliteit
5,7
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Madeira

Ontdek Madeira

Praktische informatie

In de omgeving
In het centrum
handig om te weten
Bij het inchecken wordt om je credit card gevraagd.
vlucht informatie

Je vliegt naar Madeira (Funchal). De vlucht duurt ongeveer 4 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden vanuit Funchal zijn als volgt:

Funchal - ongeveer 30 minuten

Caniço - ongeveer 15 minuten

Santa Cruz - 15 minuten

Calheta - ongeveer 50 minuten

Machico - ongeveer 15 minuten

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun jij je melden met jouw voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar jouw taxi. Voor de transfer terug naar de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie.

Vluchtschema

In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden, zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen dit nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.

E-tickets

Sunweb stuurt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: op de tickets dienen de 1e voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de ID-kaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kun je geweigerd worden voor een vlucht.

Voor meer informatie over de vliegreis, zoals bagage en internet check-in per luchtvaartmaatschappij, verwijzen wij je naar de reisinformatie op deze site.

informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in Nederland.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kun je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kun je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Nederlandse identiteitskaart of een Nederlands internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Nederlandse nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
Indien je met een gezelschap reist, waarvan er niemand ouder is dan 18 jaar, kan het zijn dat de boeking niet akkoord komt. Tevens kan het zijn dat het bij het hotel/appartement gevraagd wordt. Dit is in Portugal wettelijk vastgelegd. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering:
https://www.lcr.nl/

Telefoneren
Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen.
Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal

Bekijk ook eens

Selecteer kamertype

Reisgezelschap + aantal kamers

Met wie wil je naar de zon reizen? Vul de exacte geboortedata van de eventueel meereizende kinderen in, zo kunnen wij de correcte korting en beschikbaarheid tonen.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.