Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
8,9
Fantastisch

  • Shuttlebusje naar privéstrand
  • Glijbanen en animatie voor kinderen
  • Luxe inrichting

Hotel Villa Side Residence in Side heeft een rustige ligging. Het goudgele zandstrand ligt op slechts 300 meter afstand, dus na een korte wandeling kun je het zand al onder je voeten voelen. Geen zin om te wandelen? Er rijdt ook een shuttlebusje! Het historische centrum van Side met een gezellige haven en ontelbaar veel restaurants en winkeltjes, is makkelijk te bereiken met de dolmus. Het kleine centrum van Kumkoy is te voet te bereiken.

Het luxe hotel is van top tot teen weelderig ingericht. De goudkleurige accenten in de geven de ruime kamers een koninklijk tintje. De lobby doet hier niet voor onder, evenals de schitterende restaurants. Naast het buffetrestaurant kun je maar liefst kiezen uit drie à-la-cartediners. Genieten van de meest verse vis, lokale specialiteiten of de Italiaanse keuken; het is hier allemaal mogelijk.

Voor zowel volwassenen als kinderen is er veel te beleven in het hotel, of je nu komt om te relaxen of om leuke dingen te ondernemen. Het wellnesscenter is de meest geschikte plek om te ontspannen, hier zijn meerdere dingen mogelijk, van een hamam behandeling tot een schoonheidsbehandeling. Aan één van de zwembaden in de zon genieten hoort natuurlijk ook bij ontspanning, hoewel actief bezig zijn op de glijbanen of tijdens een activiteit in het zwembad ook tot de mogelijkheden hoort. De miniclub en speeltuin zijn voor kinderen de place to be.

Kamertypes

1-persoonskamer algemeen
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 28-34m²
  • balkon met buitenzitje (gratis): tafel
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
1-persoonskamer comfort
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 23-28m²
  • 1 x éénpersoonsbed
  • 1 x tweepersoonsbed
  • balkon met buitenzitje: stoelen, tafel
  • minibar (gevuld)
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
2-persoonskamer algemeen
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen zonder kinderen of 2 volwassenen met 2 kinderen (t/m 9 jaar)
  • oppervlakte circa 28-34m²
  • balkon
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
2-persoonskamer comfort
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 28-35m²
  • 1 x éénpersoonsbed
  • 1 x tweepersoonsbed
  • balkon met buitenzitje: stoelen, tafel
  • minibar (gevuld)
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
2-persoonskamer voordeeltarief
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 24-28m²
  • balkon of frans balkon
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
familiekamer algemeen
geschikt voor 3 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 60m²
  • aantal slaapplaatsen: 5
  • balkon met buitenzitje (gratis): tafel
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • slaapkamer(s): 2 slaapkamers
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • 2e slaapkamer, 3 slaapplaatsen (1 x éénpersoons opklapbed; 2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad en douche, toilet, föhn
familiekamer duplex
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 54m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon met buitenzitje (gratis): tafel
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • slaapkamer(s): 2 slaapkamers
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • 2e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer(s): 2 badkamers
  • 1e badkamer met bad of douche, toilet, föhn
  • 2e badkamer met bad of douche, toilet, föhn

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 334
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 3)
  • kluisje (op de kamer)
  • televisiehoek
  • artsenservice
  • shuttlebus ( naar het strand)
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • voorzieningen voor mindervaliden (rolstoeltoegankelijk, aangepaste badkamer)
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 3 keer per week
  • minisupermarkt (binnen de accommodatie)
  • kapsalon (binnen de accommodatie)
  • wasgelegenheid (wasserette: binnen de accommodatie)
  • discotheek (binnen de accommodatie)
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kluisje op de kamer: gratis
  • kinderstoel in het restaurant: op aanvraag gratis
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis
Kinderfaciliteiten
  • babybedje
  • kinderstoel
  • speeltuin
  • mini club, van 4 t/m 12 jaar, 6 maal per week (gratis)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant (aantal 3) (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), italiaans restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), turks restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), visrestaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), snackbar
  • drinkgelegenheden: bar aantal 5, lobbybar, vitaminebar, poolbar, strandbar
Sportfaciliteiten
  • gameroom (tegen betaling)
  • biljart (tegen betaling)
  • darts (gratis)
  • tafeltennis (gratis)
  • bowlingbaan (tegen betaling)
  • watersporten: gemotoriseerd (tegen betaling)
  • animatie, voor kinderen overdag, voor volwassenen overdag, 's avonds
Wellness
  • wellnesscenter/spa (toegang tegen betaling): sauna (gratis), kruidensauna, hamambehandelingen (tegen betaling), turks stoombad, massages, schoonheidsbehandelingen
  • fitnessruimte (gratis)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice
  • binnenzwembad (aantal 1, geopend van 10:00 tot 18:00 uur, geopend van woensdag 1 november 2023 t/m zondag 17 maart 2024)(zoet water, verwarmd)
  • kinderzwembad(deels apart)
  • buitenzwembad (aantal 2)(zoet water, verwarmd (1), ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )
  • waterglijbanen (van maandag 18 maart 2024 t/m donderdag 31 oktober 2024) (gratis)

Verzorging

Ultra all-inclusive
* Alle maaltijden zijn in buffetvorm
* Ontbijt 7.30 - 10.00 uur
* Uitslapersontbijt 10.00 - 11.00 uur
* Lunch 12.30 - 14.00 uur
* Snacks 15.30 - 16.30 uur
* Koffie en cake 16.00 - 17.00 uur
* Ijs 18.00 - 20.00 uur
* Diner 18.00 - 20.00 uur
* Middernacht ontbijt 00.00 - 07.00 uur
* Lokale (non-) alcoholische dranken 24 uur per dag
* De à-la-carte restaurants zijn tegen betaling van €8,- per persoon per keer (Turks, Italiaans en vis; reserveren verplicht)
* Minibar is gevuld met water, softdrinks en bier en wordt dagelijks bijgevuld
8.9
Fantastisch
47 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,9
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Familie
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,6
Accommodatie algemeen
9,2
Hygiëne
8,8
Kamer / appartement
8,9
Service / gastvrijheid
8,7
Faciliteiten
9
Locatie/ligging
8,9
Prijs/kwaliteit
8,7
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Turkse Riviera

Ontdek Turkse Rivièra

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 300 meter (zandstrand)
Afstand tot centrum: kumkoy circa 200 meter, side circa 5,5 kilometer
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 100 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 100 meter
Dolmus naar Side City centre
Handig om te weten

* In de restaurants gelden kledingsvoorschriften. Een lange broek of broek/rok tot op de knie is toegestaan. Badkleding en slippers zijn niet toegestaan

* Tussen 1 april en 1 mei gaat het hotel over van winter- naar zomerconcept. Tijdens deze maand gaan steeds meer faciliteiten open (zwembaden, glijbanen, pier, snacks buiten en airconditioning).

* Tussen 1 oktober en 1 november gaat het hotel over van zomer- naar winterconcept. Tijdens deze maand gaan steeds meer faciliteiten sluiten (zwembaden, glijbanen, pier, buiten restaurants en airconditioning).

* Het verwarmde binnenzwembad is van 1 november 2019 tot 31 maart 2020 open.

* De beach bar is alleen open bij goed weer.

Vlucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Antalya. Deze vlucht duurt ongeveer 4 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Houd er rekening mee dat je met vertrek en/of aankomst vanaf een regionale luchthaven mogelijk op de heen- en/of terugreis een tussenlanding hebt.

De transfer

In het boekingsproces is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden vanuit Antalya zijn als volgt:

Antalya Lara - 15 tot 50 minuten

Antalya Kundu - 25 tot 65 minuten

Antalya - 50 tot 65 minuten

Belek - 45 tot 90 minuten

Side - 60 tot 120 minuten

Kemer - 90 tot 150 minuten

Alanya - 120 tot 240 minuten

De transfertijden vanuit Gazipasa zijn als volgt:

Alanya - 60 tot 120 minuten

Side - 120 tot 240 minuten

Informatie over Turkije

Hoofdstad:
De hoofdstad van Turkije is Ankara.

Taal:
De officiële taal is Turks. Maar met Engels of Duits kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Turkije bestaat geen verschil tussen zomer- en wintertijd. In de zomer is het 1 uur later dan in Nederland. In de winter is het 2 uur later dan in Nederland.

Religie:
In Turkije is de Islam de belangrijkste religie. Vooral in het binnenland van Turkije speelt de Islam een belangrijke rol in het dagelijkse leven van de Turken en wordt de Koran strikt nageleefd. In de toeristische gebieden zijn de Turken meer Westers ingesteld.

Valuta:
In Turkije betaal je met de Turkse Lira. Naast de Turkse Lira kun je in de badplaatsen ook gewoon met euro's betalen. Je kunt geld opnemen bij een pinautomaat bij een bank. Aangezien de koers sterk kan wisselen, raden wij aan om kleine bedragen op te nemen. Betalen met een creditcard is bij sommige horecagelegenheden en winkels mogelijk. Vraag dit altijd even na, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Let er op dat creditcard transacties hoge kosten met zich mee kunnen brengen. In Turkije wordt er naast de reguliere kosten van jouw bank ook een percentage (ca. 5%) berekend door de Turkse bank, als je bij een bankautomaat geld pint met een creditcard.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Voor Turkije dien je in het bezit te zijn van een paspoort of identiteitsbewijs. Je paspoort of ID kaart moet nog minstens zes maanden geldig zijn als je in Turkije aankomt.

Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Medische zorg in het buitenland
Voor deze bestemming heb je, in geval van medische zorg, een 111 formulier nodig. Deze kun je opvragen via jouw verzekering. De EHIC-pas (staat vermeld op de achterkant van je verzekeringspas) is op deze bestemming niet geldig.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Turkije voor de politie is 155. Voor de ambulance bel je 112 en het alarmnummer van de brandweer is 110.

Eten & drinken:
In Turkije kun je de heerlijkste gerechten proeven. De Turkse keuken is veelzijdig en internationaal. Vaak worden er in de hotels gerechten in buffetvorm aangeboden met een internationaal karakter. Turkije staat vooral bekend om de broodjes kebab. Houd je van zoet, dan is een bakje Turkse thee een aanrader. Lekker met een stukje baklava!

Het water is in Turkije niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij jouw hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Turkije de gewoonte om in bars en restaurants een fooi van ongeveer 10% te geven.

Openingstijden:
In Turkije zijn de winkels van maandag t/m zaterdag geopend van 09.00-13.00 uur en van 14.00-19.00 uur. In de toeristische centra zijn de winkels 7 dagen per week van 09.00-23.00 uur geopend.

Feestdagen:

  • 23 april Onafhankelijkheidsdag voor kinderen
  • 19 mei Herdenkingsfeest Ataturk, Jeugd- en Sportdag
  • 30 augustus Dag der Victorie
  • 29 oktober Dag der Republiek
  • Na de Ramadan wordt het suikerfeest gevierd


Ramadan
De Ramadan speelt een belangrijke rol. Ondanks dat in de toeristische badplaatsen niet alles dicht is, is dit wel iets om rekening mee te houden. Ramadan 2025 zal van 28 februari t/m 29 maart zijn, maar de exacte datum kan nog wijzigen (afhankelijk van de stand van de maan).

 

Openbaar vervoer:
Turkije staat bekend om de Dolmus. Deze (kleine) busjes rijden in de drukke plaatsen af en aan. Voor weinig geld kun je met een Dolmus meerijden.

Lees meer Turkije

Voor jou geselecteerde accommodaties

Selecteer kamertype

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.