Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
Sunweb vakantie
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Informatie
  3. Wat zijn de hotel servicekosten per rederij?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat zijn de hotel servicekosten per rederij?

De hotel servicekosten zijn fooien voor de bemanning die aan boord werkt. Omdat je aan boord van een cruiseschip betaalt met jouw boordpas (de sleutel van je kamer) is het lastig om fooien te geven. De fooien worden verdeeld onder de bemanning in alle bars en restaurants, maar ook de schoonmakers en alle andere service gerelateerde mensen achter de schermen.


Hieronder vind je een overzicht van de hoogte van de servicekosten per rederij*:

Rederij

Hotel servicekosten


Teruggave vragen

Holland America Line

Bij het Have It All-tarief zijn de fooien bij de reissom inbegrepen. Voor alle andere tarieven is het betalen van fooien optioneel.

N.v.t.

Costa Cruises

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t.

Cunard

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t.

MSC Cruises

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t.

Norwegian Cruise Line

Fooien zijn inbegrepen in de reissom bij het standaard tarief.

Voor het Free At Sea-tarief gelden de volgende bijkomende fooien: 

Binnenhut, buitenhut of balkonhut: $20 p.p.p.d.

The Haven & Suite: $25 p.p.p.d.

Niet mogelijk

P&O Cruises

De fooien zijn inbegrepen in de reissom.

 N.v.t.

Royal Caribbean

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t

Seabourn

 De fooien zijn inbegrepen in de reissom.

  N.v.t.

*Dit overzicht is met zorg samengesteld. Toch kan het in sommige gevallen voorkomen dat getoonde servicekosten afwijken van de servicekosten die de rederij vraagt. De rederij is altijd verantwoordelijk voor de hoogte van de servicekosten, waarvan betaling ter plaatse gebeurt.


Denk goed na voordat je het besluit neemt om de hotel servicekosten niet te betalen. Voor de bemanning is de fooi een welkome extra bovenop hun salaris waarmee ze net dat iets extra’s kunnen doen voor familie en kinderen. Ze werken er hard voor en proberen altijd klantvriendelijk te zijn. Mocht je echt ontevreden zijn over de service dan hoef je er uiteraard niet voor te betalen.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Bel of WhatsApp ons

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Bel of WhatsApp ons

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's